Permalänk

Tvätta bort kylpastan

Med vad kan jag tvätta bort kylpastan och vart får jag tag på det, vet ju att man kan använda någon 99% alkohol men vart får man tag på sånt i sverige eller spelar det inte så mycket roll vad man tvättar bort med? Och i så fall vad ska jag INTE tvätta bort med?

Permalänk
Medlem

Isopropylalkohol (isopropanol) och en mikrofiberduk. Använd inte kranvatten och hushållspapper.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Isopropylalkohol (isopropanol) och en mikrofiberduk. Använd inte kranvatten och hushållspapper.

Vart kan jag köpa sånt då?

Permalänk
Medlem

Kjell&co eller apotek är nog enklast att hitta.
Skulle dock säga att mikrofiberduk är överkurs, går finfint med hushållspapper, gammal tygbit, trassel, bomulls pads, etc. Inte så jäkla noga egentligen, men se bara till att de inte luddar och dammar för mycket.

Permalänk

Okej tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggezagge:

Vart kan jag köpa sånt då?

Wow, orkade du inte ens kopiera det till sökrutan i google?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Annars känner du dig osäker så finns det här med: http://www.inet.se/produkt/5321164/articlean-rengorningskit-f...

Dyrare men rengör och polerar mycket bra samt räcker till alla byggen du och alla polare gör under er livstid

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ta ett rakblad och skrapa bort det överflödiga. T-röd och topps sen kan du finputsa med lite destilerat vatten och ett kaffefilter. annars har du som folk säger http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ovrigt/kemi-s...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Kör på T-röd och kaffefilter.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Aceton har fungerat kanon för mig. Billigt och lättöverkomligt. Blev rekommenderad att köpa det när jag tänkte inhandla ett s k "rengöringskit" hos Alina Systems för 79 spänn. Inte ens de som jobbade där tyckte det var värt det ;D

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av BengansBlogg:

Annars känner du dig osäker så finns det här med: http://www.inet.se/produkt/5321164/articlean-rengorningskit-f...

Dyrare men rengör och polerar mycket bra samt räcker till alla byggen du och alla polare gör under er livstid

Jag köpte en sådan och det fungerar väldigt bra, men som du säger använder man bara några droppar per gång. Det borde finnas en pool för sådana här burkar så man kan låna av varandra

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggezagge:

Med vad kan jag tvätta bort kylpastan och vart får jag tag på det, vet ju att man kan använda någon 99% alkohol men vart får man tag på sånt i sverige eller spelar det inte så mycket roll vad man tvättar bort med? Och i så fall vad ska jag INTE tvätta bort med?

Bensin, kemiskt ren, från Gripen

funkar finfint den med, kostar vanligtvis 19kr på coop/ica. Kaffefillter eller luddfri trasa rekommenderas (se till att ha god ventilation när du rengör, bensinångor ska du inte huffa för mycket av).

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Skälv brukar jag använda kemisk ren bensin eller aceton + en mikrofiberduk fungerar utmärkt!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggezagge:

Okej tack så mycket.

Börja med ett bankkort och avsluta med kaffefilter/hårt hushållspapper. Behöver inte köpa något speciellt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein