Skaffade en 360 för GTAV, vilka fler 360 exklusiva spel bör man skaffa?

Permalänk
Avstängd

Skaffade en 360 för GTAV, vilka fler 360 exklusiva spel bör man skaffa?

Skaffade en xbox 360 bundle med GTA V, har även köpt Red Dead Redemtion. Finns det fler spel som ej finns till PC man inte bör missa?
Vägrar spela FPS med handkontroll dock.

Permalänk
Entusiast

Helt klart L.A Noire.
En av de bästa spelen jag spelat, värt varenda krona och nu är det sanslöst billigt!

Sen så ligger ju Halo-serien mig varmt om hjärtat

Edit: L.A Noire kom ju till PC kom jag på men det är ett väldigt bra spel om du inte spelat det!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Helt klart L.A Noire.
En av de bästa spelen jag spelat, värt varenda krona och nu är det sanslöst billigt!

Sen så ligger ju Halo-serien mig varmt om hjärtat

Har spelat L.A Noire på pc, riktigt bra spel som förmodligen gör sig minst lika bra eller bättre på konsoll. Tack, ska nog skaffa det till 360'n.
Halo hoppar jag nog dock.

Om man ska skaffa ett racing/bilspel vilket ska det vara?
Forza Motorsport 4? F1 2013? eller något annat?

Permalänk
Medlem

Forza är ju ett måste, köpte Xbox enbart för det till en början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Forza!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saigon:

Forza är ju ett måste, köpte Xbox enbart för det till en början.

ok, och då antar jag att det är online som gäller med xbox live gold?

Permalänk
Medlem

Forza 4

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Forza Horizon är ett riktigt chill spel som funkar bra offline!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gujukal:

Forza Horizon är ett riktigt chill spel som funkar bra offline!

Tackar

Permalänk
Medlem

Forza 4! Riktigt Roligt, Horizon har sina fördelar/nackdelar (För=Öppen värld och inte begränsad till banracing / Nack= Ingen tuning på bilarna....)

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Gear of War är riktigt bra!

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roobi:

Forza 4! Riktigt Roligt, Horizon har sina fördelar/nackdelar (För=Öppen värld och inte begränsad till banracing / Nack= Ingen tuning på bilarna....)

Ok, övertygad! beställde forza 4 för 148:- på retrospelbutiken.se
Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Gear of War är riktigt bra!

Ja, fast inte Gear of War Judgement må jag tillägga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trojancreeper:

Gear of War är riktigt bra!

Ska kollas upp, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Ja, fast inte Gear of War Judgement må jag tillägga.

Jag tyckte det var roligare, rent spelmässigt, dock.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Halo (Speciellt 3:an)
Gears of War (Skitkul att spela co-op)
Forza 4 (Bästa bilspelet hittills enligt mig)

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Gears of War 1 är rätt kul tyckte jag, kan vara nostalgin som pratar eftersom de var de första spelet jag ägde tilll xbox 360 förutom need for speed most wanted som jag köpte vid release vilket jag redan hade på gamecube (var en "hd-remake" på xbox 360)

har inga fler och tipsa om eftersom jag köpte mig en rejäl PC och har inte lirat konsol sen dess mer än GTA 5 på ps3 just nu som är blandade känslor.. men det duger till pc versionen kommer!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag är personen som spelar fightingspel på konsoll.
Om det är av intresse kan jag varmt rekommendera Super Street Fighter IV Arcade Edition samt Mortal Kombat.
Båda finns numera på PC men fightingspel är roligast på TV:n

Permalänk

Edit missade att du beställt rdd redan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Jag är personen som spelar fightingspel på konsoll.
Om det är av intresse kan jag varmt rekommendera Super Street Fighter IV Arcade Edition samt Mortal Kombat.
Båda finns numera på PC men fightingspel är roligast på TV:n

Kan tänka mig att fightingspel gör sig bäst på konsoll. Som på den gamla goda tiden. Har inte ens försökt spela dem på PC. Ska också kollas upp. Tackar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Console1337:

Edit missade att du beställt rdd redan.

Jupp, redan införskaffat, tack i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Kan tänka mig att fightingspel gör sig bäst på konsoll. Som på den gamla goda tiden. Har inte ens försökt spela dem på PC. Ska också kollas upp. Tackar!

Fightingspel gör sig bäst i 120+ Hz med lika många fps. Inte 30 eller i bästa fall 60, som på konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olog-hai:

Fightingspel gör sig bäst i 120+ Hz med lika många fps. Inte 30 eller i bästa fall 60, som på konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Så kan det kanske vara, inte så känslig dock. För mig har alltid IPS och bildkvaliten varit viktigare än 120hz om vi pratar datorskärmar. Aldrig mer en TN för mig.

Permalänk

Tales of Vesperia är ett trevligt spel. Och som jag har förstått det hela, ett 360 exklusivt spel.

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Så kan det kanske vara, inte så känslig dock. För mig har alltid IPS och bildkvaliten varit viktigare än 120hz om vi pratar datorskärmar. Aldrig mer en TN för mig.

Vi pratade fightingspel, inte skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olog-hai:

Vi pratade fightingspel, inte skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja vi gjorde ju det till du nämnde 120Hz, det handlar väl om skärmar och PC spel vilket jag inte frågade om? Tack i alla fall.

Permalänk
Medlem

Forza och eventuellt Halo om du gillar fps. Det är de enda riktigt bra exklusiva titlarna Microsoft sitter på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Forza och eventuellt Halo om du gillar fps. Det är de enda riktigt bra exklusiva titlarna Microsoft sitter på.

Gjorde jag fel som inte köpte ps3 bundlen istället? "The last of us" missar jag ju hur som helst..
Har ps3 något motsvarande som är lika bra som forza i racingväg?
Spelade orginal Halo och blev inte imponerad alls.

Permalänk
Skrivet av retro123:

Ja vi gjorde ju det till du nämnde 120Hz, det handlar väl om skärmar och PC spel vilket jag inte frågade om? Tack i alla fall.

Håller inte med ett dugg om är fightingspel är bättre på PC. De spelas bäst i soffan med vänner och varsin handkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av retro123:

Gjorde jag fel som inte köpte ps3 bundlen istället? "The last of us" missar jag ju hur som helst..
Har ps3 något motsvarande som är lika bra som forza i racingväg?

Gran Turismo finns till PS3. Personligen så föredrar jag Forza 4 över senaste Gran Turismo, men däremot finns det andra väldigt bra PS3-exklusiva titlar. Uncharted, Killzone och Heavy Rain är de jag kommer ihåg just nu.

Skickades från m.sweclockers.com