Bitspower gör heltäckande vattenblock för Asus Maximus VI Impact

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derpina:

Tror ni den kommer att fungera med ett P8Z77-I DELUXE? Det ser i princip identiskt ut.

Bara att vänta och se.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derpina:

Tror ni den kommer att fungera med ett P8Z77-I DELUXE? Det ser i princip identiskt ut.

Dom har ett eget fullcover block till P8Z77-I Deluxe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Jag har en 140mm radiator i mitt sugo sg08 och kyler både cpu och gpu med den

Du har inga bilder i något galleri på det.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Du har inga bilder i något galleri på det.

Jag kollar på SG08 och vattenkylning. Då såg jag detta sanslöst tajta bygge som visar att vattenkylning går bra i chassit:

http://www.overclock.net/t/1340601/sg08-watercooled-280-mm-ra...

Själv undrar jag om en Phobya Extreme 200mm skulle få plats...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Dom har ett eget fullcover block till P8Z77-I Deluxe.

Jag antar att den inte har kommit ut, då man inte kan hitta blocket någonstans :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Detta och en AMD FX-8350 med ett R9 290X !

Finns tyvärr inga m-ITX med AM3+! :/
Får bli FM2 sockel istället!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Har länge önskat kylblock som täcker hela moderkortet inklusive CPU. Nu är bara frågan hur man ska kunna motivera ännu ett datorbygge.

Permalänk

Förmodar att det är billigare att köpa ett aluminiumblock och gå till en CNC-maskinverkstad än det blir att köpa ett block för ett specifikt moderkort.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort en del otrevliga formuleringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Jag kollar på SG08 och vattenkylning. Då såg jag detta sanslöst tajta bygge som visar att vattenkylning går bra i chassit:

http://www.overclock.net/t/1340601/sg08-watercooled-280-mm-ra...

Själv undrar jag om en Phobya Extreme 200mm skulle få plats...

Nu är det inte samma chassi, men en phobya 200 får plats med lite vaselin i fronten på en node 304. Ska även trycka in en 10cm-kylare på ena sidan "för att jag kan".
Har våldat mig en del på 304:an, men det syns inte med höljet på. Ska få fram bilder någon gång. PM om ni har funderingar.

Intressant hade varit om bitspower-lösningen är på g till VII impact. Då blir det ett köp!

Edit. I efterhand har jag våldfört mig lite på mitt node 304-chassi och fått in en phyobya 200mm rad i fronten samt "för attt jag kunde" en mindre 120mm i sidan (för att jag kunde). Har varken kört prestandatester eler något sådant men jag funderar på att kasta bort fronten, montera rad:en direkt på framsidan och bygga något intressant där. Seda är fläkten så tyst att jag funderar på en push/pull istället.

Därefter kan vi börja snacka prestandatester.. Om jag inte hinner byta till ett impact vii först. Nån som behöver ett nöstan nytt impact vi m-kort?

Må vål,

P