AMD lägger upp Catalyst 13.10 Beta 2 för Battlefield 4

Permalänk
Melding Plague

AMD lägger upp Catalyst 13.10 Beta 2 för Battlefield 4

Inför den stundande betatestningen av Battlefield 4 släpper AMD en ny drivrutin med spelprofiler för datorsystem med ett eller flera grafikkort i Radeon-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nvidias nya drivrutin har OpenGL 4.4.
Har AMDs det?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nyhet:

Den nya beta-märkta drivrutinen ska se till att detta fungerar bättre i fall där processorn begränsar prestanda.

Awesome!!!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Röda och gröna har nu släppt drivrutiner dagen innan, upp till bevis om vilka som fungerar bäst!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Hooah!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

NVIDIA var först och störst.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Tack för drivrutinen Sweclockers – men Battlefield 3.5 är fullständigt ointressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Tack för drivrutinen Sweclockers – Battlefield 3.1 å andra sidan är fullständigt ointressant!

Dock inte lika ointressant som CoD 1.23.2

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Dock inte lika ointressant som CoD 1.23.2

Fish Edition

Permalänk
Avstängd

Drivrutins krig! whoohoo!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Tack för drivrutinen Sweclockers – men Battlefield 3.5 är fullständigt ointressant!

Att kalla det för 3.5 är bara löjligt

Permalänk
Inaktiv

snabb fråga: på den här sidan http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst13-10WI... där man ska ladda ner det, vad är det för skilllnad på dom som heter "mobility" jämfört med den översta? är de två för bärbara datorer eller?

är väl den översta jag ska ladda ner?

edit: formulerade om lite

Permalänk
Skrivet av anon224490:

snabb fråga: på den här sidan http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst13-10WI... där man ska ladda ner det, vad är det för skilllnad på dom som heter "mobility" jämfört med den översta? är de två för bärbara datorer eller?

är väl den översta jag ska ladda ner?

edit: formulerade om lite

Yep, den översta om du nu inte har en bärbar

Permalänk

Jag vill se prestandatest på 780 sli vs. 290x cf, både med mantle och direct x! Helst igår!

Lite mer ont: nice att AMD verkligen tagit detta med frame pacing på allvar, kanske snart är bättre än nvidia på renderingstider

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

NVIDIA var först och störst.

Sämsta betan från Nvidia någonsin Först och sämst! Bezel correction samt fullskärm fungerar inte i Surround! Taskbar försvinner och kommer inte tillbaka.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

JAG SOM just körde in 13,10 beta 1 bara påt igen o installera om, måste man göra en driversweep eller bara ladda ner filen o installera med installern?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av brajonk:

JAG SOM just körde in 13,10 beta 1 bara påt igen o installera om, måste man göra en driversweep eller bara ladda ner filen o installera med installern?

Du behöver inte köra en driversweep om du inte verkligen vill det, det är bara ladda ner den nya betan installera den och det är god to go

Permalänk
Medlem
Skrivet av siferhumen:

Du behöver inte köra en driversweep om du inte verkligen vill det, det är bara ladda ner den nya betan installera den och det är god to go

Är du 100% säker på det? Jag gjorde så och drivrutinerna kraschade i windows =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av paradoxy:

Är du 100% säker på det? Jag gjorde så och drivrutinerna kraschade i windows =(

det heter ju beta också ^^

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nvidias nya drivrutin har OpenGL 4.4.
Har AMDs det?

Hmm, Mantle eller OpenGL 4.4 för BF4?

/thread

Permalänk
Medlem

Problemet med både Nvidia och AMD är att istället för att vänta någon dag så rushar båda ut för att vara först istället för att få jobbet gjort.

Jag lägger skulden på Nvidia. De som har laddat ned drivrutinerna har klagat på en dålig drivrutin och ett slafsjobb helt enkelt. Nvidia skyller ifrån sig och säger "ja men det står ju beta" men det är bara en ursäkt, de ville vara först och kosta vad det kosta vill.

Vi får se om AMD's drivis funkar bättre men oddsen är att de kände sig pressade av Nvidia's korkade drag och själva gjorde samma misstag och bara rushade ut en drivis. Om så är fallet så ska de också ha en känga för att de lät sig släpas med istället för att hålla huvudet kallt och kanske vänta 2-3 dagar för att verkligen finputsa drivrutinen.

Permalänk
Medlem

Hoppas AMDs drivrutin med Mantle kommer krossa nvidias drivrutin

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Inaktiv

Någon idé att avaktivera ULPS i de nya drivrutinerna eller har de fått ordning på kalaset?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra drivrutin. BF4 flyter helt ok och jag får 15% högre prestanda vid mining

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt efter jag installerade detta

Permalänk

Varför får man i 7970 cf med alla efter 13.6 beta2
Att 2a gpu är 99% i spelen till o med denna 13.10 beta 2

???

Nån mer med med detta ?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I