Nvidia presenterar monsterdatorer med konceptet Battlebox

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kvickstick:

Den bryggan är inte ny.

Men det vet dom inte, den har funnits galet länge hos Nvidia dom har bara inte släppt den

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Det är rätt roligt att vi på detta forum är så kåta på hårdvara att alla får vinballe av en SLI-brygga.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Umbrellas:

"Spelgalningar". Kanske ett mindre smickrande namn på entusiaster.
Häromdagen så hånade Dimestam de som hade fått exklusiv betaaccess to BF4 för "aspirerande skrivbordssoldater".
Vilket är lite märkligt då både Emil och Jakob har sagt att de ska testa betan, är de i samma kategori?

Vad kommer härnest? Mobiltöntar?
Kanske skribentnollor?

Jag är stolt entusiast, spelgalning och skrivbordssoldat. Dessutom har jag ett ohälsosamt förhållande till datorhårdvara. Jonas är chassifetischist och Emil byter surfplatta lika ofta som andra byter kalsonger. Vi är helt klart ett udda gäng.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag väljer att inte hålla med dig.

Vad man tycker är helt subjektivt.
Dock är det onekligen mycket smartare, billigare, miljövänligare och smidigare utan en brygga.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

"Spelgalningar". Kanske ett mindre smickrande namn på entusiaster.
Häromdagen så hånade Dimestam de som hade fått exklusiv betaaccess to BF4 för "aspirerande skrivbordssoldater".
Vilket är lite märkligt då både Emil och Jakob har sagt att de ska testa betan, är de i samma kategori?

Vad kommer härnest? Mobiltöntar?
Kanske skribentnollor?

Hur kan man tolka det som ett hån?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Bygger hellre själv även om prisskillnaden är minimal. Att bygga datorer är roligt!

Äntligen nån som förstår poängen men att vara entusiast!

Kula att se Nvidia svara på AMD´s senaste framgång oavsett hur dom svarar, all reklam är bra reklam och en riktigt fight om kunderna med prispress som slutresultat är väl bara bra?

SLI bryggan som flera verkar tycka är sååå snygg tycker jag är skit ful! För fet, sticket upp en hel cm ser det ut som och ser ut som en bit snor billing plast tillverkad i Kina, oups vänta här den är nog tillverkad i Kina skulle jag tro hehe? Som nästan allt annt dessa dagar, fast AMD skulle väl köra utan brygga va? Minimalistikt, rent och snyggt, ja jag vet jag är tråkig men det tycker jag är tilltalande iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Jag är stolt entusiast, spelgalning och skrivbordssoldat.

Det är faktiskt en stor förolämpning att bli förväxlad med en simpel menig skrivbordssoldat, när man egentligen är en högt dekorerad skrivbordsgeneral! Ibland så tror jag nästan att dessa journalister inte tar våra steam achievements på allvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Jag är stolt entusiast, spelgalning och skrivbordssoldat. Dessutom har jag ett ohälsosamt förhållande till datorhårdvara. Jonas är chassifetischist och Emil byter surfplatta lika ofta som andra byter kalsonger. Vi är helt klart ett udda gäng.

Vad är Jacob då?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Battlebox Inet

27999:- / 37999:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Gröna laget = prestanda och design!
Röda laget = Prestanda / pris!
Så tycker jag, och har alltid gjort. Jag vill ha så bra som möjligt så billigt som möjligt så rött för mig!

Jag tycker faktiskt att sedan Radeon HD 5xxx serien så har amds referenskylare och design med radialfläkt varit åtminstone lika snygg som de nvidia är berömda för.

5870 såg bra ut tycker jag, jag föredrar dem framför MSI eller Gigabytes eftermarknadskylare. ASUS DirectCU är väl sådär. Jag tycker faktiskt inte titans referens design är jättesnygg. Jag föredrar en matt färg men titan ser så shiny ut.
Jag har ju dock aldrig sett en irl eller hållit i en titan

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag tycker faktiskt att sedan Radeon HD 5xxx serien så har amds referenskylare och design med radialfläkt varit åtminstone lika snygg som de nvidia är berömda för.

5870 såg bra ut tycker jag, jag föredrar dem framför MSI eller Gigabytes eftermarknadskylare. ASUS DirectCU är väl sådär. Jag tycker faktiskt inte titans referens design är jättesnygg. Jag föredrar en matt färg men titan ser så shiny ut.
Jag har ju dock aldrig sett en irl eller hållit i en titan

Polaren har ett 780 ( samma kylare ) och det är fantastiskt snyggt!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Pengar för delarna sen ska byggaren kunna föraörja sig så givetvis kommer det kosta skapligt mycket mer än att bygga själv. Men ett intressant koncept, får se hur det spelas ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Monsterspelaren:

Battlebox Inet

27999:- / 37999:-

Skickades från m.sweclockers.com

Man hade nog fått den tiotusen billigare och bättre om man plockat ihop delarna själv och även byggt den själv + att det hade varit roligare än att bara köpa den färdig och tagit hem och ställt den.......Nvidia förfan, dumma jevlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad är Jacob då?

Rykten säger att Jacob är en påstridig byfåne.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Meh...

Inget nytt under solen annat än en SLI brygga med lite extra plastdetaljer, dåligt försök att stjäla ramplus och inte annat.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Polaren har ett 780 ( samma kylare ) och det är fantastiskt snyggt!

Hmm, jag får anta det

Jag tänkte skaffa nvidia igen, men jag undrar om inte röda laget kan vinna tillbaka mig igen ...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Rykten säger att Jacob är en påstridig byfåne.

Hahah fyefan, sitter här hemma med tårar i ögonen av skratt.
Det där inlägget var nog det bästa på länge.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!