Func visar mekaniskt tangentbord och hörlurar för gamers på Computex 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Tre misstag innan det ens kommit: inget tangentbord utan Tenkeyless, inge MX blue eller Svarta och det största av alla misstag: print på toppen av knapparna...

Varför lär sig företag inte?!

Alla var utan tkl, men förstår vad du menar. Fler brytare kanske man får se med tiden. Röda är ju det som säljer bäst (tror jag) även om röda i min mening är den tråkigaste av mx-brytarna. Vet du att de är printade? Korkat av dem i så fall.

Permalänk
Skrivet av Tri_State:

Någorlunda trevliga priser men jag tycker dessa mekaniska tangentbord börjar se alltför lika ut, med undantag för Corsair. Jag säger inte att jag vill ha en rymdskepp på skrivbordet (inte än iaf) och det stilrena och tidlösa utseendet är förvisso snyggt, men lite mer variation hade varit kul.

Botten på tangentbordet var istortsett identiskt med mitt qpad mk-50!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Ännu ett handledsstöd anpassat för en åtta-årig flickas händer :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K - ASRock Z77 Pro4 - CM Hyper 212 EVO - Asus DirectCU II GTX 670 - 32 GB Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Ge mig ett med bruna så kanske vi kan komma överens (jag menar brytare på tangentbord)

edit:

Jag har aldrig haft ett mekaniskt, men jag tippar att blå/bruna borde ligga nära de dome switchar jag är van vid. Det är ju ett helt annat, det vet jag men jag tror jag kommer bli besviken om jag köper clear, black eller red. Nån som inte håller med mig ? :S

Jag håller inte med dig

Röda är de jag tycker är mest lika rubberdome. Röda ger ganska litet motstånd och har ingen taktil återkoppling (vilket både blåa och bruna har).

Sen om man vill ha nåt som är likt rubberdome är en annan femma. Genrerellt brukar rådet vara att välja svarta eller röda om du spelar mycket, och bruna eller blå om du skriver mycket.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Har fortfarande kvar min Func surface 1030 MBA , och eftersom den typ är odödlig så lär jag aldrig byta ^^.

Schysst tangentbord, hade dom släppt det lite tidigare hade jag nog köpt det, men nu blev det ett gigayte osmium, varmt rekomenderat om man vill ha ett med större handlovsstöd

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

Var håller kb-460 hus då? Längtar

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett Deltaco (avskyr för övrigt designen på mitt MK-85 också).

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som vill se ett bra mekaniskt tangentbord med Hotkeys / Extra knappar för att binda i t.ex. spel?

Visa signatur

mvh

Permalänk

Lite tråkig design men skön känsla. Kanske tillverkaren skulle inspireras av att ta en runda på lokala matvarubutiken där jag hittade följande tangentbord (för barn). Dessutom ännu billigare. Lite färg skadar inte. Dock saknades bakgrundsbelysning och möjlighet att sätta script till knapparna...

Permalänk
Medlem

Måste säga att det ser väldigt lovande ut. Kanske blir att testa när mitt qpad gått i graven. Skulle dock vilja se blåa brytare.hörlurarna har nice design och jag gillar att det går att ta bort mic och sladd. Blir glapp på 97% av alla hörlurar jag ägt. Allt som återstår är att kolla micens ljud kvalité, En big deal för mig.
Föredrar också usb connection tilll hörlurar. Går nog köpa isåfall.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nowa:

Måste säga att det ser väldigt lovande ut. Kanske blir att testa när mitt qpad gått i graven. Skulle dock vilja se blåa brytare.hörlurarna har nice design och jag gillar att det går att ta bort mic och sladd. Blir glapp på 97% av alla hörlurar jag ägt. Allt som återstår är att kolla micens ljud kvalité, En big deal för mig.
Föredrar också usb connection tilll hörlurar. Går nog köpa isåfall.

Varför USB connection?
Hellre ett par analoga hörlurar än USB och en DAC för 10kr som bestämmer ljudkvalitén. Men det är jag det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Någon som köpt KB-460 än och kan skriva några rader om det?

Permalänk
Medlem

Om nu bara func släpper en MX brown eller MX blue variant så köper jag det direkt!

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

KB-460

Skrivet av Sturgis:

Någon som köpt KB-460 än och kan skriva några rader om det?

Jodå Jag har haft mitt i nån vecka eller två. Och får säga att jag är helnöjd.

Första anledningen till att jag köpte KB-460 var att den har individuell diodbelysning på varje tangent. Jag var så less på den dåliga belysningen på alla mina tidigare keybords, som bara blev svagare och svagare.

Nu har jag nog aldrig haft ett mekaniskt gameing keyboard tidigare, så det var ett rejält lyft i skriv och spelkänsla med KB-460.

Det enda jag klagar på är ju att de utfällbara fötterna är för låga för mig som på alla andra tangentbord. Så det är bara att fortsätta med tomma snusdosor;).

Klickljudet är distinkt men ändå inte jättehögt. Så enligt mitt tycke låter det precis lagom.

Jag gillar också att det inte är en massa extraknappar högt och lågt, som i alla fall jag aldrig använder.

Diodbelysningen är riktigt bra även i dagsljus. Man ser bokstäverna tydligt i dagsljus på svagaste läget. Det var dock lite förvirrande den första timman med den röda färgen, eftersom jag alltid haft blå belysning på mina tidigare tangentbord.

Summering: Det är lätt det prisvärdaste tangentbordet i denna klassen. Och har man aldrig ägt ett mekaniskt tangentbord, så är denna modellen given.

Hoppas det håller riktigt länge......

Permalänk
Medlem

De där lurarna såg ju inte helt fel ut... om nu mitt MK-50 ger sig någongång såg Func KB-460 riktigt mumsig ut.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*