Gta V laggar på xbox 360.

Permalänk

Gta V laggar på xbox 360.

Hej, köpte nyss Gta V till mitt xbox 360 slim(ungefär 3 år gammalt) och det är så att det laggar ganska mycket. Har inte installerat "play" disken på hårddisken men ändå laggar det, någon som vet hur man fixar det?????:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mexonizze:

Hej, köpte nyss Gta V till mitt xbox 360 slim(ungefär 3 år gammalt) och det är så att det laggar ganska mycket. Har inte installerat "play" disken på hårddisken men ändå laggar det, någon som vet hur man fixar det?????:)

Får ganska mycket FPS drops på mitt PS3 också, tror det är den nuvarande generationens konsoler som inte riktigt håller måttet.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

GTA V på ps3 eller xbox 360= låg FPS
Det gäller egentligen de flesta rockstar spelen jag testat på konsolerna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

detta är väldigt störande :/ för mig laggar det så spelet knappt är spelbart..

Förstår verkligen inte hur rockstar kunde släppa spelet med detta lagg?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Skrivet av holin59:

Får ganska mycket FPS drops på mitt PS3 också, tror det är den nuvarande generationens konsoler som inte riktigt håller måttet.

instämmer, hackar lite då å då när jag provade hos min vän (PS3)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Den gamla hårdvaran gör allt den kan :/

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Är det någon som har provat GTA V på både Xbox och PS3 och kan säga om där är FPS skillnader eller grafik skillnader?

Permalänk
Medlem

Vänta på den ultimata versionen ! PC! De kör ju säkert bara beta testning nu på konsol

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Är det någon som har provat GTA V på både Xbox och PS3 och kan säga om där är FPS skillnader eller grafik skillnader?

Finns videor på youtube där de jämför och det är ganska lika men xboxen låg kanske 1-2 fps över ps3 i den videon jag såg. Så köp till konsolen du tycker har skönast handkontroll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag laggar inte så mycket som jag förväntade mig på min xbox ( installerade första skivan på ett usb minne och har satt in skiva nr 2 när ja spelar. Ligger nog runt 24-30 fps med nästan inga drops ( såklart när mycket händer men inte så ofta ) )

Permalänk

Okej, tack för alla svar, ska se om det blir någon skillnad om jag installerar "play" disken på ett usb:)

Permalänk
Medlem

Har inga problem på mitt PS3, köpt från PSN och satt i en snabbare hårddisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mexonizze:

Okej, tack för alla svar, ska se om det blir någon skillnad om jag installerar "play" disken på ett usb:)

Det är inte att rekommendera, rockstar har själva sagt att det är "Install" skivan som ska installeras. Antar att det är så eftersom då innehållet både laddas ifrån hårddisken och skivan samtidigt vilket resulterar i snabbare laddningstider och möjligtvis fps också.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Det är inte att rekommendera, rockstar har själva sagt att det är "Install" skivan som ska installeras. Antar att det är så eftersom då innehållet både laddas ifrån hårddisken och skivan samtidigt vilket resulterar i snabbare laddningstider och möjligtvis fps också.

Men har för mig att det kan bli bättre om man installerar det på ett usb, inte hårddisken då:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första patchen som släpptes har gjort så att det blir ungefär som om man skulle installerat play disken, saker och ting helt plötsligt dyker upp osv

Permalänk
Medlem

Har inga problem med Gta V. Funkar dock bättre än gta 4 som var katastrof till xbox :/

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Första patchen som släpptes har gjort så att det blir ungefär som om man skulle installerat play disken, saker och ting helt plötsligt dyker upp osv

Ja, jag tycker också det har blivit värre sen jag uppdaterade det:/

Permalänk
Medlem

Köp nytt grafikkort

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Köp nytt grafikkort

Avregistrera dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Har inga problem på mitt PS3, köpt från PSN och satt i en snabbare hårddisk!

Samma för mig.