Permalänk
Medlem

Ny processorkylare AMD FX 8230

Jag har nyligen märkt att processorn ligger på runt 46 grader när jag spelar dota, vilket är lite skrämmande, och har fått lite klagomål om att den är högljud. Någon som har tips på en bättre och billigare kylare, som passar till Sabertooth 990FX där de där hakarna passar?
Tack

Permalänk

46 grader är verkligen inte dåligt.

Snarare väldigt, väldigt bra om det är i load.

Kör du med stock kylare? Sånnafall kan den verkligen inte ligga så lågt, borde vara närmare det dubbla.

Rekommenderar Corsair H70 med två corsair quiet fläktar annars

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspen123:

46 grader är verkligen inte dåligt.

Snarare väldigt, väldigt bra om det är i load.

Kör du med stock kylare? Sånnafall kan den verkligen inte ligga så lågt, borde vara närmare det dubbla.

Rekommenderar Corsair H70 med två corsair quiet fläktar annars

Dota jobbar väl inte på mer än 2 av 8 kärnor tror jag. Dvs max 25% usage.. Så den ligger inte på full load i 46 grader..

Permalänk
Medlem

Kom tillbaka när processorn ligger på det dubbla, 46grader är väldigt svalt så har du inga problem med ljudnivån finns ingen anledning att byta kylare. Annars rekommenderar jag https://www.inet.se/produkt/5321388/noctua-nh-u12p-se2

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Dota jobbar väl inte på mer än 2 av 8 kärnor tror jag. Dvs max 25% usage.. Så den ligger inte på full load i 46 grader..

Tänkte jag inte på! Läste automatiskt dota 2.. my bad! kör du vanliga dota från wc3 tiden så lär datorn inte arbeta mycket.

Dock låter polarens dator som har denna cpu med stock kylare som ett flygplan bara han startar ett spel.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

h100i

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssoen:

Jag har nyligen märkt att processorn ligger på runt 46 grader när jag spelar dota, vilket är lite skrämmande, och har fått lite klagomål om att den är högljud. Någon som har tips på en bättre och billigare kylare, som passar till Sabertooth 990FX där de där hakarna passar?
Tack

Corsair H60 fästes i original hakarna på AMD moderkort.

Installerade en 8350 till en polare som har den kylare, blev imponerad av hur lätt den var att installera. Själv fibblar man med custom backplate med Antec 920.

http://www.inet.se/produkt/5322283/corsair-hydro-h60-v2

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Corsair H60 fästes i original hakarna på AMD moderkort.

Installerade en 8350 till en polare som har den kylare, blev imponerad av hur lätt den var att installera. Själv fibblar man med custom backplate med Antec 920.

http://www.inet.se/produkt/5322283/corsair-hydro-h60-v2

Skrivet av Cruentusa:

Kom tillbaka när processorn ligger på det dubbla, 46grader är väldigt svalt så har du inga problem med ljudnivån finns ingen anledning att byta kylare. Annars rekommenderar jag https://www.inet.se/produkt/5321388/noctua-nh-u12p-se2

Skrivet av oouhdawg:

Dota jobbar väl inte på mer än 2 av 8 kärnor tror jag. Dvs max 25% usage.. Så den ligger inte på full load i 46 grader..

Skrivet av waspen123:

46 grader är verkligen inte dåligt.

Snarare väldigt, väldigt bra om det är i load.

Kör du med stock kylare? Sånnafall kan den verkligen inte ligga så lågt, borde vara närmare det dubbla.

Rekommenderar Corsair H70 med två corsair quiet fläktar annars

Tack för svaren! Förresten så menar jag dota 2, förlåt för det, men jag testade att loada den nu då ligger jag på runt 47 grader när jag har uppe arma 3 på max settings, dota 2 på max settings, twitch, youtube, facebook, sweclockers och streamar samtidigt så jag tror det är ganska lugnt. Läste nånstans att processorn inte ska ligga över 46 grader, men det kanske är idle. Tack så mycket!