Hemmabio, 20-40K, VITA högtalare, Inga superstora frontar! Challenge?! =)

Permalänk
Medlem

Förstärkare!

Ok, nu närmar jag mig inköp med stormsteg!

Som högtalarsystem så har regeringen godkänt (efter diverse motioner ifrån oss i oppositionen! =P ) Canton Chrono serien. Så det blir 5.1 / 5.2...

Förstärkare är dock lite oklart - efter konfererande med polare så har Marantz blivit nästan ett måste!

Dock så är det en väldig massa text på alla dessa specifikationer, kan någon förklara vad som är värt 5000 extra för Marantz 7008 istället för en 6008?!

http://www.hembioconsult.se/Marantz/SR6008.htm?sClickID=Prisj...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1967318

Mvh Grim

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Om du jämför finesserna så kanske du ser skillnaderna,det är oftast en av de sakerna man betalar för,6008 verkar ha två hdmi ut,en för zone 2 och en för monitor med arc,den har även phonoingång för skivspelare.

Permalänk
Medlem

NAD skulle jag inte rekommendera som stärkare. Haft för mycket kvalitetsprolem med mina. Min T765v2 skrotades efter c:a 3 år då den varit inne på reparation flera gånger utan att de kunnat laga felet. Blev återköp och insnöad som jag är på NADs ljudkaraktär blev det uppgradering. Lät bra med MDC-konstruktion också då man kan uppgradera moduler för att få stöd för framtida teknik. Kanon tänkte jag. Funkar iofs OK nu men har varit inne med mitt slutsteg (T955) två gånger och tre gånger med försteget (T175). Dags igen för försteget då radiodelen ballat ur och inte skickar ut nåt ljud även om den hittat stationen och inte har aktiv FM mute.

Låter jättebra till både film och musik, försteget kan uppgraderas med tiden för att stötta allt och om du tycker separat är för dyrt kan man ju köpa en av de större integrerade, men jag kan inte rekommendera NAD baserat på personlig erfarenhet.Tyvärr då det låter jättebra

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch