Dom bästa spelen till ps3. Motivera!

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Dom bästa spelen till ps3. Motivera!

Vilka är dom bästa spelen till ps3 i följande kategorier enligt dig. Motivera varför

#1 Lagsport: ?

#2 Racing: ?

#3 Skateboard: ?

#4 Snowboard: ?

#5 Golf: ?

#6 Äventyr: ?

#7 Mutliplayer [oavsett kategori]: ?

Permalänk

#1: NHL 14, det finns antagligen bara 2 kandidater här, NHL 14 och FIFA 14, och då vinner ju såklart NHL
#2: Finns ju flera kategorier inom racing men jag skulle nog säga F1 2012, för att det är verklighetstroget och har bra grafik samt att det finns väldigt många banor
#3: Skate 2, det är bättre än Skate 1, och Skate 3 var ett stort misslyckande så då blir det Skate 2
#4: Vet inte riktigt vad det finns för snowboard spel, men SSX: Deadly Descents är väl det bästa jag kommer på
#5: Tiger Woods PGA Tour 14, vet inte riktigt vad som finns här heller, men Tiger Woods PGA Tour 14 är det enda golfspel till PS3 jag har spelat och det var bra så jag säger det
#6: Tomb Raider, grymt bra story enligt mig, bra grafik och roliga stridsscener
#7: GTA V Online, vad annars?

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Fanns det bara en enda konsollspelare på hela forumet?

Permalänk

#1 NHL14 (gillar hockey mer än fotboll, gillar du fotboll tar du FIFA 14)

#2 Gran Turismo spelen (gillar den typen av racing spel)

#3 Har aldrig spelat sådana, så vet inte, kolla på gamespot eller metacritic för review score på alla skate spel.

#4 Samma som ovan

#5 Samma som ovan

#6 Uncharted spelen, Tomb Raider, The Last of Us, svårt att välja ett spel här då PS3 har så jädra många bra äventyr spel. (Storyn i dessa spelen är ju så himla bra)

#7 GTA V Online

#8 Sen glömde du RPG / Rollspel, där har du Final Fantasy serien. (Storyn som avgör här med)

#9 Stealth spel, där har du Metal Gear Solid serien. (Storyn + spelsättet gör denna serien enormt rolig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av coxen:

Fanns det bara en enda konsollspelare på hela forumet?

Nej, men många har noll intresse av sportspel. Men kan svara på din fråga.

#1 Lagsport: ?
Inga, hatar sportspel.

#2 Racing: ?
Inga, hatar sportspel.

#3 Skateboard: ?
Inga, hatar sportspel.

#4 Snowboard: ?
Inga, hatar sportspel.

#5 Golf: ?
Inga, hatar sportspel.

#6 Äventyr: ?
Uncharted Serien, The last of us, Heavy Rain.

#7 Mutliplayer [oavsett kategori]: ?
Spelar inga multiplayer spel, men lokal co-op så föredrar jag Little big planet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Då är jag tvärtom. Jag HATAR rpg

Samma skit hela tiden. Bara nya lvl's med andra siffror och utseende

Permalänk
Skrivet av coxen:

Då är jag tvärtom. Jag HATAR rpg

Samma skit hela tiden. Bara nya lvl's med andra siffror och utseende

Ja, eller hur. Golf är så mycket mer varierat.

#6 Äventyr: Demon's Souls, Metal Gear Solid-spelen.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av hipstergamer:

Ja, eller hur. Golf är så mycket mer varierat.

#6 Äventyr: Demon's Souls, Metal Gear Solid-spelen.

Golf är avslappnande och sjukt trevligt att lira online med äkta vänner som man känner sen innan i livet

Och en hel del skills. Det är som inte bara att klicka och klicka och ja... klicka.

Permalänk
Avstängd

The Last of Us.

/thread.

Permalänk
Skrivet av coxen:

Golf är avslappnande och sjukt trevligt att lira online med äkta vänner som man känner sen innan i livet

Och en hel del skills. Det är som inte bara att klicka och klicka och ja... klicka.

Det kan du säga om alla spel-genrer.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Sötast
Skrivet av coxen:

Golf är avslappnande och sjukt trevligt att lira online med äkta vänner som man känner sen innan i livet

Och en hel del skills. Det är som inte bara att klicka och klicka och ja... klicka.

Nä men, ser man på.

Verkar som att man måste ha "äkta" vänner och gilla golf för att passa in i denna tråden, det är både skillat och viktigt

Permalänk

*De bästa spelen till PS3

Edit: gillar att lira bfbc2 vietnam med slapp och go reggae i bakgrunden. Sjukt bra syssla på lördagmorgonen.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk

Glömde hela social grenen *facepalm* så här kommer det.

#10 Social Singstar, Guitar Hero, Buzz, Just Dance, Rockband, Little Big Planet

Och varför är dessa spelen med bland de "bästa" ps3 spelen, helt klart för inget slår spel som dessa då du har kompisar över eller fest, sjukt roligt.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av Allexz:

Nä men, ser man på.

Verkar som att man måste ha "äkta" vänner och gilla golf för att passa in i denna tråden, det är både skillat och viktigt

Nu vet jag inte riktigt hur du tolkade mitt inlägg men så menade jag inte alls.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av TheCouchNerd:

Glömde hela social grenen *facepalm* så här kommer det.

#10 Social Singstar, Guitar Hero, Buzz, Just Dance, Rockband, Little Big Planet

Och varför är dessa spelen med bland de "bästa" ps3 spelen, helt klart för inget slår spel som dessa då du har kompisar över eller fest, sjukt roligt.

Så SANT! Några bira och sen är man Elvis

Och FAAAN så kul är det. Trots bögvarning

Permalänk
Medlem

De jag tycker är bäst är
Uncharted 1,2,3
The last of us
Demon Souls
Ni no kuni
Om man gillar interaktiv film så Heavy Rain och Beyond two souls

Permalänk
Skrivet av coxen:

Så SANT! Några bira och sen är man Elvis

Och FAAAN så kul är det. Trots bögvarning

Jo jag vet, kan va lite sådana varningar då man står där och vrålar någon typisk brudlåt inför en drös personer, men det är roligt som faaan. Sen Just Dance vill jag inte gå in på, är inte vackert direkt

Permalänk
Skrivet av ozo64:

De jag tycker är bäst är
Uncharted 1,2,3
The last of us
Demon Souls
Ni no kuni
Om man gillar interaktiv film så Heavy Rain och Beyond two souls

Har velat testa Ni no kuni, hmm kanske blir ett köp senare. Heavy Rain står på listan som Beyond Two Souls redan

Permalänk
Medlem

I kategorin Äventyr gillar jag Resistance 2 och 3, Uncharted-spelen, Mass Effect 2 och 3 samt Red Dead Redemption.

Permalänk
Medlem

Har kört många PS3-spel under årens lopp, Uncharted-trilogin, Guitar Hero, Half Life 2, TF2 och ett 20-tal titlar till...

Mina favoriter är GTA IV, Assassin's Creed 2 och AC: Brotherhood. GTA IV för att jag gillar storyn. AC-serien för att jag gillar storyn och älskar hur omsluten man blir av renässans-Italiens atmosfär.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

#1 Lagsport: FIFA och NHL

#2 Racing: Gran Turismo 5 / Dirt 3

#3 Skateboard: Ingen aning men antar Skate serien (spelar inga skatespel)

#4 Snowboard: Noll koll

#5 Golf: Noll koll

#6 Äventyr: Uncharted 1-3, Tomb Raider , Last of Us

#7 Mutliplayer : Battlefield 3, Cod Black Ops 2, GTA V (GTA lider av buggar nu om någon missat det men jag tror stort på dom)

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

MGS4, Uncharted 2,GTA V, Red Dead Redemption, Resistance 3,God of war 3

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850