GTA V, ladda ner eller skiva?

Permalänk
Medlem

GTA V, ladda ner eller skiva?

Nu kliar det för mycket i fingrarna så jag orkar inte vänta på en PC-version av spelet.

Till frågan, kommer jag minska ner laddningstiderna om jag köper det via PSN istället för att köra via skiva?

Uppskattar svar!

Permalänk
Skrivet av mppl:

Nu kliar det för mycket i fingrarna så jag orkar inte vänta på en PC-version av spelet.

Till frågan, kommer jag minska ner laddningstiderna om jag köper det via PSN istället för att köra via skiva?

Uppskattar svar!

skiva!

1. det är smidigare
2. det är alltid bra att ha

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Skrivet av mppl:

Nu kliar det för mycket i fingrarna så jag orkar inte vänta på en PC-version av spelet.

Till frågan, kommer jag minska ner laddningstiderna om jag köper det via PSN istället för att köra via skiva?

Uppskattar svar!

Har själv laddat ner spelet och har rätt mycket problem med Pop-in texturer och dåliga framerates.
Spelade spelet på skiva hos en kompis och han hade inga av de problemen så mitt förslag är skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

skiva!

1. det är smidigare
2. det är alltid bra att ha

Inte det jag frågade

Skrivet av albindubech:

Har själv laddat ner spelet och har rätt mycket problem med Pop-in texturer och dåliga framerates.
Spelade spelet på skiva hos en kompis och han hade inga av de problemen så mitt förslag är skiva.

Kör du på ps3 eller xbox? Eller kanske bara går att tanka ner till ps3?

aja köpte på skiva nu iaf. Sparade in en dosa snus på det

Permalänk

ops! hahah, sry! läste fel xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem

Har du en SSHD eller SSD i din PS3'a ladda ner det, om du inte har det kommer du få ganska så många problem med själva spelet. Bland annat popins, osynliga föremål, slowdowns o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det (baserar mitt förstående på fredagspanelen) så är det bäst att köra den digitala versionen om du har en SSD i din PS3:a, om inte så är det bättre med skiva.

Själv kör jag med skiva och tycker spelet flyter på perfekt. Har inte märkt några pop-ins eller nåt. Laddnings tiderna är också acceptabla. När du väl spelar så märker du inte av laddningstider, men det tar en stund att starta spelet.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Laddade ner på PS3 har vanlig HD och har inga som helst problem.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar