Gigabyte gör Brix med inbyggd projektor

Permalänk
Medlem

75 lumen fördelat på 85 tum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var lite så jag tänkte när jag läste nyheten. Många lär bli glada om de bara behöver hänga upp en låda i taket för att få både projektor och dator i ett. Fast det sket ju sig med ljusstyrkan.

Jag var tyvärr en av dom.....

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Gigabyte

Denna lösning är så klart ej till för att matcha de bra projektorerna som finns där ute och 75 lumen är inte allt för mycket men syftet med lösningen är inte att man ska ha den som sin TV eller hemmaprojektor
Jag har många presentationer per år och jag vet vilket problem det alltid är med trasiga kablage, trasiga projektorer/monitorer, fel upplösning, skalar fel osv. För mig och många som vill presentera saker så är den en klockren produkt där jag har med mig allt jag behöver för att köra igång en bra presentation. Man låser sig inte vid att sitta i ett mötesrum för att hålla sin presentation utan kan flytta det lite var man vill

Den är även en smart lösning för tex sommarstugan, eller om man är på semester. Själv fick jag kriga med mina 13" på min senaste ”semester” och jag hade mer än gärna haft lite större bildyta för semestermaterialet. Ska även tilläggas att 85" är max, men det är inte var den presterar optimalt. Återigen, det är inte en lösning för att ersätta den projektorn/TVn ni idag använder.

Vi får väl pusha att SweClockers tar in den för ett test, så kan vi även få en bättre uppfattning över ljudnivån Jag har ej hört den själv men vad jag fått sagt till mig så är den inte alls speciell högljudd.

Summering: Den är inte till för 24/7 bruk utan för en temporär presentation.

Skrivet av larssa87:

Jag var tyvärr en av dom.....

Lägg en Brix II ovanpå din projektor du har idag så slipper du se den

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Knappast om man ska använda integrerad grafik från Intel.

Skickades från m.sweclockers.com

Nästa nintendo då?

Jag tycker det låter som en kul pryl. Folk kommer ju lätt undra varför man drar med sitt tangentbord och mus på lan men ingen skärm eller flashigt chassi och sen tar fram en liten box och sätter sig vid väggen

Och nej jag skulle inte lira BF3/BF4 då. Wc3 med alla goa maps är ages old, beprövat och inget lan blir 100 % utan dem.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar så det går att reglera höjden på fötterna.. *får flashbacks till diabildsprojektorer i skolan*
.. och gärna med ganska mycket

Permalänk
Medlem

Fett koncept! Tror detta kan vara en väldigt bra produkt för några få människor som reser runt och föreläser på många olika platser. Men liksom alla andra här så måste jag säga att det krävs en HD-variant innan det kommer bli något.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers