Permalänk
Inaktiv

Har jag blivit lurad?

Hej på er!

Vet inte om detta är rätt kategori men vi kör ändå.

Jag köpte GTA V men efter en vecka valde jag att sälja det. Jag kom i kontakt med en kille och jag ville ha 400:- för det.
Jag gav honom mitt kontonummer och han skickade en bild på betalningen (bara där man såg gta spel) på hans bank.

Efter 1 dag ser jag att jag angav fel kontonummer, därför hörde jag av mig till honom.
Jag har ringt, SMSat men inget svar, telefonen har vart avstängd i 5 dagar och jag vet inte vad jag ska göra.

Även om jag gav honom fel kontonummer så är det ogiltigt då det var en siffra för lite och han kommer få tillbaks pengar, så jag har just nu blivit av med ett spel och inte fått pengar för det.

Vad skulle ni gjort i min situation?

PS. Finns INGET nummer eller kontaktuppgifter hem eller liknande.

Permalänk
Medlem

har du skickat spelet än?

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Har du skickat fel kontonummer och betalningen går igenom, då får du skylla dig själv.
Får han tillbaka pengarna och sen vägrar att skicka de har han inte fullgjort ert avtal och du kan då polisanmäla honom. Risken att du får ut någonting av det är väl inte jättestor dock.

Varför skickade du spelet innan du fick pengarna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kakann:

Har du skickat fel kontonummer och betalningen går igenom, då får du skylla dig själv.
Får han tillbaka pengarna och sen vägrar att skicka de har han inte fullgjort ert avtal och du kan då polisanmäla honom. Risken att du får ut någonting av det är väl inte jättestor dock.

Varför skickade du spelet innan du fick pengarna?

Jag såg en betalning via SEB och det är bara 400, men det jag är förbannad på är att ungen inte svarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Jag såg en betalning via SEB och det är bara 400, men det jag är förbannad på är att ungen inte svarar.

Varför litar du på en skärmdump istället för att logga in o kika på ditt eget konto?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar