Asus släpper AIO-dator med Haswell ULT

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper AIO-dator med Haswell ULT

För den som vill spara skrivbordsyta släpper Asus en slimmad allt i ett-dator med alltifrån pekskärm till hybridlagring och diskret grafik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig vart något för mig med allt-i-ett, blir inte så nu heller, men säkert någon som finner tillämpning för den

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

"upp till 2 GB hårddisk"
Åhh herregud vad high tech!
Måste erkänna att jag är sugen på AIO datir, de är riktigt snygga.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

"upp till 2 GB hårddisk"
Åhh herregud vad high tech!
Måste erkänna att jag är sugen på AIO datir, de är riktigt snygga.

Jag tror han har skrivit fel det ska nog vara 2TB, kolla Spec!

Permalänk
Snusfri

9990:- känns lite väl saftigt tyvärr.
6990:- hade varit betydligt rimligare, dock trevligt att det kommer fler AIO datorer och att IPS-paneler blir allt vanligare så vi kommer ifrån de hemska och totalt värdelösa TN-panelerna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att du står där med vad du köpt. Dyrt men snyggt (iaf oftast som detta fall).
Sen går åren och du måste köpa nytt och då blir det klart krångligt.

Sen hjälper det ju inte att du får laptop prestanda för flera tusen kronor högre pris.
Näe ultrabook och snygg skärm tycker jag är bättre då.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Äntligen en AIO som ser vettig ut!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Avstängd

Snyggt, och smidigt!

Det här kan säkert sälja hos dom som bara vill ha nåt enkelt som funkar och inte tar plats.

Men vore det inte bättre om den var mer modulärt uppbyggd, så man kunde montera datorn på skärmen, typ i ett VESA fäste eller nåt, då kunde man typ montera en NUC på en skärm, så när man ska köpa nytt behöver man inte köpa ny skärm, man behöver bara byta ut datorn och docka ut den och docka in den.

Permalänk
Medlem

Perfekt LAN-dator med GT740M

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Ett av få AIO datorer som faktiskt ser bra ut jämfört med iMac, grattis Asus!

Permalänk
Medlem

9 900kr för 1 TB, 6 GB RAM och 4200U, men 11 900kr för 1 TB, 8 GB RAM, 4500U och 128 GB SSD? Hur kan prisskillnaden vara så liten? Något måste väl vara fel..

Permalänk
Medlem

Snygg och stilig.. Kan dock inte förstå avsaknaden av VESA-stöd....

Permalänk
Medlem

Ful Imac-kopia

Permalänk
Medlem

Ruskigt ful, även om den möjligtvis ser aningen bättre ut än alla andra taffliga Imac-plagiat. Hårdvarumässigt totalt ointressant, men så är jag också så långt från målgruppen man kan komma.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Ruskigt ful, även om den möjligtvis ser aningen bättre ut än alla andra taffliga Imac-plagiat. Hårdvarumässigt totalt ointressant, men så är jag också så långt från målgruppen man kan komma.

Är väl inte fulare än att ha en vanlig skärm på bordet.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av WIRN:

Ful Imac-kopia

Tycker då inte den är särskillt lik Imac mer än konceptet med dator i skärm. Men visst Imac är snyggare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

skitsnygg dator för den normala användaren .. surf/film/musik/enklare spel .. fan så mycket snyggare än den med frukten på!!!

Permalänk
Medlem

Att de lägger resurser på detta istället för att få ut Zenbook med Haswell gör mig bara sur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Att de lägger resurser på detta istället för att få ut Zenbook med Haswell gör mig bara sur.

De riktar sig till olika målgrupper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Är väl inte fulare än att ha en vanlig skärm på bordet.

Inte fulare än att ha en ful skärm på bordet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Lite väl tilltagen bezel tycker jag

Permalänk
Medlem

När det kommer en 1440p eller 1600p variant så kan det väl vara intressant, just nu känns iMac som enda vettiga valet för AIO.
Men det är bara min åsikt.

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem

Man kan bygga en egen AIO right?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

23-tum? Sålde inte dem bra på sovjettiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cim-Inc:

När det kommer en 1440p eller 1600p variant så kan det väl vara intressant, just nu känns iMac som enda vettiga valet för AIO.
Men det är bara min åsikt.

Rätta mig gärna här nu om jag har fel men Apple har ingen dator med 1440p för under 16995:- enligt deras egen sida.
Den här modellen ska konkurrera direkt mot iMac 21,5" och inte en flera tusen kronor dyrare dator.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

23-tum? Sålde inte dem bra på sovjettiden?

In Soviet Russia monitor watches you!

Permalänk

Synd att alla datortillverkare skall sätta sina fula logotyper rätt i ansiktet på en. Gäller också Apple, även om deras logo är mer diskret.

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk

Synd att det bara är Lenovo förutom Apple som gör en vettig baksida på datorerna också. Ska den stå i t.ex. en butik eller ett öppet kontorslandskap får gärna baksidan av datorn hålla lite klass också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Lite väl tilltagen bezel tycker jag

Ja, men jämfört med imacs stora haka är det rätt OK ändå, maken till underbett får man leta efter. Själv har jag inte råd, men har hört flera som kan tänka sig den nya Mac Pro med "pc-skärm" som imac-ersättare.

Bra att den kommer med bluray också, för filmintresserade personer utan TV verkar den rätt OK som filmvisare.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7