Half-Life blir film och ny Star Wars VII kommer ut år 2015

Permalänk

Half-Life blir film och ny Star Wars VII kommer ut år 2015

Satte mig nyss framför tvn, med Star Trek, var mycket skeptiskt till den filmen då man aldrig riktigt varit ett fan sen barn av Star Trek serien då den var väldigt "gammal". Dvs 60-talet, innan jag ens var född.

Filmen var över förväntan bra, och skulle varmt rekommendera den till alla er som inte sett den. ( http://www.imdb.com/title/tt0796366/ ) Går in på imdb, och läser vad den fick för betyg, 8,0/10 alltså ganska bra. Ska även se Star Trek: Into Darkness strax. ( http://www.imdb.com/title/tt1408101/ ) Även den fick 8,0/10 i betyg.

Hur som helst, vet jag att det här är inte alls vad tråd titeln handlar om, men jag såg att directorn av Star Trek filmerna är J. J. Abrams, som även var en av skaparna av Lost ( http://www.imdb.com/title/tt0411008/ ) , vilket var en av mina favorit serier genom tiderna. Såg då även att han gjort serien Fringe, som jag började titta på så smått för några år sedan men var långt ifrån "färdig" och bara några enstaka avsnitt eller säsonger hade kommit ut då. (kommer kolla igenom alla nu en dag när jag såg att flera säsonger har kommit ut), trodde tillochmed att serien hade lagts ner. (pga för lite tittare), men ack, hade visst fel.

Nu till det tråd titeln handlade om, väl inne på J.J. Abrams sida så såg jag att han ska vara producenten av Star Wars: Episode VII, alltså efterträdare där filmen slutade med Return of the Jedi (1983) - Star Wars: Episode VI. Och även dom gamla godingarna som Harrison Ford (Han Solo), Mark Hamill (Luke Skywalker), Carrie Fisher (Princess Leia), Billy Dee Williams (Lando-Calrissian), och Anthony Daniels (C-3PO) ska ryktas vara med i den uppkommande uppföljaren Episode VII! (Sjukt glad man blir och spännande!) ( http://www.imdb.com/title/tt2488496/ )

Som om inte det vore kakan på hela tårtan, så såg jag även att han ska vara producent till Half-Life ( http://www.imdb.com/title/tt2697688/ ), alltså Half-Life ska bli film och J.J. Abrams ska vara producenten. Och inte nog med det, även Portal blir till film! ( http://www.imdb.com/title/tt2697668/ )

Är mer än jag som är sjukt taggade?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Det är nog större chans att vi får se HL3 som spel innan vi får se HL1 som film, och då det inte ens är säkert att HL3 kommer släppas ser jag ingen som helst anledning till att bli taggad för en HL-film.

Tror tyvärr att det blir ett projekt som kommer att sluta i rännstenen och bli bortglömt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Det är nog större chans att vi får se HL3 som spel innan vi får se HL1 som film, och då det inte ens är säkert att HL3 kommer släppas ser jag ingen som helst anledning till att bli taggad för en HL-film.

Tror tyvärr att det blir ett projekt som kommer att sluta i rännstenen och bli bortglömt.

Står det Half-Life (announced) så är det officiellt, och inte rumored. Så de kommer komma en Half-Life film, sen hur den blir återstår och se men hoppas på att de kommer vara bra skådespelare iaf. Vem hade du velat se spela Gordon Freeman t.ex?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Står det Half-Life (announced) så är det officiellt, och inte rumored. Så de kommer komma en Half-Life film, sen hur den blir återstår och se men hoppas på att de kommer vara bra skådespelare iaf. Vem hade du velat se spela Gordon Freeman t.ex?

Tänk med ett freeman skägg

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Nja, tycker isåfall att han skulle passa bättre som Barney.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Inte Scrubs killen

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Hedersmedlem

Angående Half-Life och Portal, är jag bara dålig på att söka eller finns det ingen källa till det som står på IMDb? För att hänvisa till IMDb som källa är som att hänvisa till Wikipedia som källa, och förstår man inte felet med det så bör man läsa på lite om källkritik.

Tror jag tar detta med en kopp salt.

Skrivet av Twister86:

Vem hade du velat se spela Gordon Freeman t.ex?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Vem hade du velat se spela Gordon Freeman t.ex?

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Angående Half-Life och Portal, är jag bara dålig på att söka eller finns det ingen källa till det som står på IMDb? För att hänvisa till IMDb som källa är som att hänvisa till Wikipedia som källa, och förstår man inte felet med det så bör man läsa på lite om källkritik.

Tror jag tar detta med en kopp salt.

http://i20.photobucket.com/albums/b224/teknoizehed2/Web%20Det...

Passar inte Bond snubben bättre in då?

http://www.imdb.com/name/nm0185819/?ref_=tt_cl_t1

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Twister86:

Rent utseendemässigt vet jag inte om han är mest lik Gordon, men ska man vara lite seriösare så är förmodligen Daniel Craig mer passande som skådespelare. Och skulle det nu komma en Half-Life film någon dag så föredrar jag såklart att de valt en bra skådespelare istället för en look-alike.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Bryan Cranston känns som gjord för den rollen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hunterxx:

Bryan Cranston känns som gjord för den rollen.

Fast han är kanske 25 år för gammal för rollen i Half Life 1. För Half Life 2 skulle han däremot vara perfekt!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Casgar:

Fast han är kanske 25 år för gammal för rollen i Half Life 1. För Half Life 2 skulle han däremot vara perfekt!

Hurså? Han åldrades inte mellan spelen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Hurså? Han åldrades inte mellan spelen.

Jag är inte så insatt i bakgrundshistoria kring Half Life, men oavsett så tycker jag det känns mer skumt att ha en 55+ åring som ska spela en 27 åring än vice versa.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Casgar:

Jag är inte så insatt i bakgrundshistoria kring Half Life, men oavsett så tycker jag det känns mer skumt att ha en 55+ åring som ska spela en 27 åring än vice versa.

Det jag menade var att Gordon är lika gammal i HL1 som HL2 så det borde inte göra någon skillnad i det fallet dvs.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Det jag menade var att Gordon är lika gammal i HL1 som HL2 så det borde inte göra någon skillnad i det fallet dvs.

Om det nu är så att Gordon inte åldras mellan spelen (vilket efter lite bakgrundskontroll inte verkar finnas några direkta bevis för, även om det går att tyda det så) så är Bryan Cranston inte lämplig för en Half Life 2-film heller eftersom han även då måste spela en 27-åring.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Casgar:

Jag är inte så insatt i bakgrundshistoria kring Half Life

Skrivet av Casgar:

Om det nu är så att Gordon inte åldras mellan spelen (vilket efter lite bakgrundskontroll inte verkar finnas några direkta bevis för, även om det går att tyda det så) så är Bryan Cranston inte lämplig för en Half Life 2-film heller eftersom han även då måste spela en 27-åring.

Det räcker att spela spelen för att veta att han inte åldrades mellan spelen, som sagt är du inte insatt så det kunde du inte veta. Men tydligen så är dina egna tolkningar jätteviktiga oavsett, vilken form av personlig vinst du försöker uppnå här förgår dock mitt förstånd totalt.

Som lite hjälp kan jag citera wikipedia som säger :

Skrivet av Wikipedia:

Half-Life 2 and Episodes

Half-Life 2 begins as the G-Man speaks to Gordon in a dreamlike scene, after keeping him "in stasis far from Earth, thought, and time itself" for nearly two decades, during which he did not physically age

Fast... det går väl att tyda på något annat vis?!

Oavsett så leder detta oss tillbaka till min första fråga vilken var:

Skrivet av Allexz:

Hurså? Han åldrades inte mellan spelen.

Din egen teori här kanske ändå på något sätt möjliggör att han skulle vara bättre lämpad för HL2 serien, då du verkar tolka det som att han faktiskt har åldrats.

Personligen så tycker jag att han är lika lämplig och eller olämplig för båda delarna av serien.

---
WOW! Jag har aldrig lyckats bli så här förvirrad över ett icke existerande problem pga en åsikt som ej riktigt speglas av verkligheten.
Har skrivet om detta två gånger nu men blir fan ändå inte nöjd på hur jag ska kunna formulera det bättre.

Min rekommendation till nästa gång är att du skriver något i stil med:
"Aha, jag är inte så insatt i Half-Life universumet så jag antog att han åldrades, men då jag hade fel så inser jag nu att han icke är lämpad för någon av utgåvorna"

Men att på något skumt vis intala sig att ha rätt verkar dock viktigare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Där ser man. Jag står korrigerad.

Att jag kollat upp bakgrundsinfo var nog fel formulering. "Skummat igenom två trådar" stämmer nog bättre.

Skrivet av Allexz:

Min rekommendation till nästa gång är att du skriver något i stil med:
"Aha, jag är inte så insatt i Half-Life universumet så jag antog att han åldrades, men då jag hade fel så inser jag nu att han icke är lämpad för någon av utgåvorna"

Det var ungefär det jag ville få fram, men jag antar att det blev någon miss i kommunikationen. Jag antog av någon anledning att du syftade på att han skulle passa som Gordon i båda spelen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Casgar:

Där ser man. Jag står korrigerad.

Att jag kollat upp bakgrundsinfo var nog fel formulering. "Skummat igenom två trådar" stämmer nog bättre.

Det var ungefär det jag ville få fram, men jag antar att det blev någon miss i kommunikationen. Jag antog av någon anledning att du syftade på att han skulle passa som Gordon i båda spelen.

Vilken trevlig vändning
Hade nästan förväntat mig det värsta efter senaste inlägget

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Vilken trevlig vändning
Hade nästan förväntat mig det värsta efter senaste inlägget

Har jag inte spytt galla över någon än under mina år på internet så tänker jag då inte börja nu, speciellt över något så trivialt som detta.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Bryan Cranston blir perfekt för HL 3, han bör ha åldrats tills spelet kommer ut..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB