Valve visar Steam Controller i demovideo

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Du har inte läst på ser jag. Plattorna kommer att ge fysisk feedback i form av haptic feedback.

Då är det ju perfekt! Nja, fortfarande riktigt skeptisk... känns inte som att det kommer slå bättre än Playstation och Xbox kontrollerna... men det återstår att se

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Vilket är det sista spelet?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vilket är det sista spelet?

Papers, Please

finns på steam eller deras hemsida http://papersplea.se/

Permalänk
Medlem

Den ser ut som Darth Vader.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är den enda, men CS & kontroll.....?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Själv spelar jag FPS på både PC och konsol, har börjat föredra att spela det på konsol mer och mer nu när man kommit till åren. Att då slö spela nåt FPS framför Tv:n med handkontroll mot nån som sitter framför ett skrivbord i attackposition med tgb + mus skulle vara förödande

Att spela med handkontroll fungerar riktigt bra. Man har inte samma precision och man kan inte göra en 360 lika fort som med tgb + mus, men då alla använder sig av en handkotroll, dvs kör med samma förutsättningar fungerar den riktigt bra.

Asså nej!! Fel håll! .. Vi med PC:n närmast ska ju inte behöva halvsulas för att "Eggs Box" och PS m.m inte kan slänga till dom en mus och ett tangentbord. Ge alla samma förutsättningar fast åt det bättre hållet. Jag tror nog det är fel att jämföra Steamkontrollern med en tochpad på en laptop i vilket fall. Tror det är den bästa Idén hittills vad det gäller gamepads. Men jag som kört tangentbord + mus sedan COM-portstiden kommer aldrig kunna spela lika snabbt och smidigt med en gamepad som jag gör med tgb + mus .

PS. Sitter med 46" skärm i en skön fotölj tillbakalutad och lirar. Man kan säga att jag byggt bort skrivbordsproblemet

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Skrivet av _SpaxX_:

Asså nej!! Fel håll! .. Vi med PC:n närmast ska ju inte behöva halvsulas för att "Eggs Box" och PS m.m inte kan slänga till dom en mus och ett tangentbord. Ge alla samma förutsättningar fast åt det bättre hållet. Jag tror nog det är fel att jämföra Steamkontrollern med en tochpad på en laptop i vilket fall. Tror det är den bästa Idén hittills vad det gäller gamepads. Men jag som kört tangentbord + mus sedan COM-portstiden kommer aldrig kunna spela lika snabbt och smidigt med en gamepad som jag gör med tgb + mus .

PS. Sitter med 46" skärm i en skön fotölj tillbakalutad och lirar. Man kan säga att jag byggt bort skrivbordsproblemet

Håller helt med dig, är ett under på att de inte än kan göra support för ett mus och tangentbord till konsoler! Menar om folk vill spela med en handkontroll så låt dem göra så medan dom som vill spelar med tangentbord och mus hur svårt kan det vara liksom!?

Det faktum att konsoler blir mera och mera en PC i stort sett är väll inget nytt?! Speciellt med tanke på att man måste börja installera spel på hårdiskarna som på en PC, så kan man tycka att tanken kommit fram i Sonys eller Microsofts huvuden att det inte vore en för dålig sak att lägga till?!

Dock hela den där grejen med 46 tums skärm på PC så måste jag också få kasta ur mig att hur lyckas du spela bra!? Tycker det blir på tok för mkt bild yta och titta på i snabba fps där reaktion är så pass viktig! Så varje gång jag spelar nåt som BF eller CS måste jag typ sitta hukad mot skärmen för att kunna se allt på längre håll. Efter runt 24 tum börjar jag få problem med att hinna se allt som händer fast det kanske bara är jag?!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte den här diskussionen om tangentbord och mus! Vad har det med detta att göra? Det är bättre precision, bla bla bla.

Om ni nu är så otroligt seriösa och tävlingsinriktade gamers som alltid måste ha 100% precision i alla spel, fortsätt använda mus och tangentbord bara! Jag tror inte valves syfte med detta är att ersätta musen och tangentbordet...

Kontrollen kommer ju som en del i deras satsning på att flytta in datorn i vardagsrummet med steam os och steamboxarna och "soffa läget" i steam. Vem använder mus och tangentbord i soffan!? Hur är mus och tangentbord ens relevant.

Ja, jag tror att man har högre precision med denna kontrollern än om man sitter i soffan med tangentbord i knät och musen på soffkudden jämte sig...

Jag ser absolut fram emot civ v och många andra spel i soffan. Jag har en j**la massa spel i steam som jag aldrig ens spelat (alldeles för många köp på steamreorna och för många humble bundles). Det ska bli kul att prova många av dem i soffan. Om jag nu gillar kontrollen så mycket som jag tror så kommer jag förmodligen framöver att spela de allra flesta av single player spelen jag spelar med den. Eve online kommer jag prova med kontrollen men förmodligen kommer jag sitta framför datorn när jag pvpar och gör saker som kräver snabba reaktioner och hög precision, och många snabbknappar på tangentbordet.

Till slut... Stöd för mus och tangentbord till konsol?! Jag lovar att 99% av alla som spelar konsol sitter i soffa och vem vill använda tangentbord och mus i soffan... Den stora massan är casual gamers . Sweclockers är inte alls på något sätt representativt för alla som spelar på konsol. Om ni vill ha mus och tangentbord, spela på en dator bara? En konsol är byggd i ett annat användningssyfte. En konsol är inte en dator...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fantomsmurfen:

Du har inte läst på ser jag. Plattorna kommer att ge fysisk feedback i form av haptic feedback.

Som är något helt annat än taktil feedback. De flesta mobiltelefoner kan vibrera när man trycker på knappar på touchskärmen, betyder det att du vill ersätta ett riktigt tangentbord med en touchscreen som vibrerar varje gång du trycker? Varför föredrar så många mekansikt tangentbord över rubberdome? Kan det vara så att det inte bara är skillnad på haptisk och tektil feedback utan även är skillnad på taktil och taktil?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Jag förstår inte den här diskussionen om tangentbord och mus! Vad har det med detta att göra? Det är bättre precision, bla bla bla...

Tror det är ganska relevant då hela grejen med steambox är och vara som en dator du kan även koppla in tangentbord och mus och spela på den om du så vill vilket är en stor fördel gentemot Xbox och PS.

Varför får man inte prata och jämföra saker på ett forum är inte det poängen?! Samt diggar jag Valves nya kontroller och den ser ut att vara klart bättre än joystick lösningar för många spel, men än en gång det går inte att undgå och jämföra den med mus och tangentbord pga det är touch och den är designad att vara mera som en mus än en joystick!

Sen att dem flesta sitter i tv rummet i soffan kan hända men om du spelar lite mera halv seriöst på konsol tror jag knappast du spelar liggandes i soffan spelandes på en 46 tum's i tv rummet så nog finns det alltid en marknad för det.

Och sen att en konsol inte är en dator kan nog dem flesta lista ut. Men du kan inte undgå att se att konsoler blir mera och mera likt datorer, menar nu har du ju inte ens fördelen att bara stoppa in disken och spela utan nu måste du börja installera spelet på disken. Sen har du väll även på PS3 där du faktiskt redan kan koppla in tangentbord och mus, men är väldigt få spel som faktiskt stödjer det då såklart!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabyMoseN:

Håller helt med dig, är ett under på att de inte än kan göra support för ett mus och tangentbord till konsoler! Menar om folk vill spela med en handkontroll så låt dem göra så medan dom som vill spelar med tangentbord och mus hur svårt kan det vara liksom!?

Det faktum att konsoler blir mera och mera en PC i stort sett är väll inget nytt?! Speciellt med tanke på att man måste börja installera spel på hårdiskarna som på en PC, så kan man tycka att tanken kommit fram i Sonys eller Microsofts huvuden att det inte vore en för dålig sak att lägga till?!

Dock hela den där grejen med 46 tums skärm på PC så måste jag också få kasta ur mig att hur lyckas du spela bra!? Tycker det blir på tok för mkt bild yta och titta på i snabba fps där reaktion är så pass viktig! Så varje gång jag spelar nåt som BF eller CS måste jag typ sitta hukad mot skärmen för att kunna se allt på längre håll. Efter runt 24 tum börjar jag få problem med att hinna se allt som händer fast det kanske bara är jag?!

Nja det var lite ovant i början men man fick ta till perferiseendet (felstavat troligen) så vande man sig. Nu har jag kört borderlands 2 enbart och det funkar ju bra. men i fps spelet CrossFire så lär de nog gå sämre hehe

Kort å gott. om alla konsoler erbjuds med Mus och tgb så har alla samma förutsättningar och alla kan samsas på samma servrar! =D

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi