Video: Verktyg och instrument för halvledartillverkning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hör att du inte hört Australiensare förut

Tydligen inte! Nästan så man borde flytta dit:)

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Mycket underhållande klipp, kunde inte slita mig ens för att fylla på kaffe Talaren pratar tydligt och bra så inga klagåmål där.
Det var roligt att se den stora proben på nära håll vilket jag inte gjort tidigare

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Har själv hållt på med waffer (någon som kan översättningen? våffla? För jag får inte säga just vad det jag gjorde hette pga tystnadsplikt) och vet hur svårt det är att få bort sprickor och flisor ur fingrarna.

Det är ett under hur litet människor kan göra saker.
Kolla bara de kommande 16nm CPUerna.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Har själv hållt på med waffer (någon som kan översättningen? våffla? För jag får inte säga just vad det jag gjorde hette pga tystnadsplikt) och vet hur svårt det är att få bort sprickor och flisor ur fingrarna.

Det är ett under hur litet människor kan göra saker.
Kolla bara de kommande 16nm CPUerna.

kör man google translate så blir det "oblat"

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Intressant inside info! Och skön kille att höra på! Australiensisk dialekt på hög nivå

Ja nu är det bara att börja producera själv!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sushikocken:

Ja nu är det bara att börja producera själv!

Exakt! Bara att kopiera och producera, som kineserna brukar säga

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

En oerhört tröttsam babblare som hela tiden upprepar sig och aldrig tar en paus, det är mer än vad som krävs för att driva mig till vansinne. Han borde få en diagnos så han kan börja käka ADHD-medicin och lugna ned sig. Jag gav upp efter 15 minuter, och då hade han fortfarande inte lyckats kräka ur sig en enda intressant detalj... Argh.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Allting i videon var ju från det tidiga 80talet, kanske lika bra annars skulle man behöva ett elektronmikroskop...