Ljudnivå på Fractal Design 60mm Silent Series R2

Permalänk
Medlem

Ljudnivå på Fractal Design 60mm Silent Series R2

Köpte mig 2st Fractal Design 60mm Silent Series R2 som är specade till 17dB@3000rpm. Men dom låter ju som jetplan vid den hastigheten. Om man drar ner till 1700rpm är dom hyfsat tysta men då blåser dom lika mycket som en lungsjuk mus.

Ska dom verkligen var så högljudda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Köpte mig 2st Fractal Design 60mm Silent Series R2 som är specade till 17dB@3000rpm. Men dom låter ju som jetplan vid den hastigheten. Om man drar ner till 1700rpm är dom hyfsat tysta men då blåser dom lika mycket som en lungsjuk mus.

Ska dom verkligen var så högljudda?

Så fort man läser 60mm och 3000rpm borde man förstå att fläkten inte är tyst och effektiv.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Så fort man läser 60mm och 3000rpm borde man förstå att fläkten inte är tyst och effektiv.

Jo, kanske det, men man ska väl kunna lita på vad dom skriver, eller? Fractal Design är ju ett seriös företag.

Att den inte skulle blåsa så mycke förstod jag, men inte att den skulle låta som jetplan

Permalänk
Medlem

Bara att lämna tillbaks om du inte är nöjd, vem som helst förstår ju att 3000rpm aldrig kommer vara tyst

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

var inne på att köpa dom till mitt externa chassi SSI SI-1359RUS3 för originalfläktarna väsnas mycket tycker, men då kanske man skulle skippa dom.... Nån som kan rekommendera några andra tysta 60mm fläktar typ i den prisklassen runt 100kr?

Visa signatur

Life is to important to take serious