AMD Never Settle på väg till Radeon 200-serien

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Ja, det är väl ungefär som om man skulle få med några dunkar spolarvätska när man köper bil
"Aaa, spolarvätska! Ja, men då tar jag en Skoda istället för en BMW!"

Om både Skodan och BMW:n hade ungefär samma pris och levererar ungefär lika bra för dina behov så kanske det är lite mer intressant? Ingen hade ju gått från ett 660 till 7970 bara för ett par spel, men om man stog mellan två grafikkort med likvärdig prestanda samt likvärdigt pris så påverkar det iallafall mig om man får med ett par högkvalitativa spel med det ena kortet.

Permalänk
Medlem

Väljer det märke jag känner mig tryggast med bryr mig inte om ifall man får gratis spel, fast gratis är ju aldrig fel så är ju en liten bonus ifall kortet man nu väljer att köpa bjuder på ett spel men ingenting som ska vara avgörande.

Samt den där listan utav spel är rätt out-dated.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sneaky_rhino:

håller med till 100%, man ska inte köpa grafikkort för att man får x spel

Om två grafikkort som presterar likadant, kostar lika mycket, har likvärdiga drivrutiner, då kan en spelbundle vara den avgörande faktorn.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

"coming soon" hmm, kan det vara super mario bros till wii?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Om man ändå planerat att köpa något av spelen så skulle jag kunna gå upp ett steg i prestanda och tänka att jag nu slipper lägga pengarna på spelet och kan då istället lägga det för att nå ett steg högre vad gäller grafikkort
väntar spänt på r9 290

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Skulle R9 280X klassa sig som ett guld?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Nej, de kommer knappast införa något retroaktivt.

Kontakta din butik där du inhandlat och be (snällt) om att få en voucher skickad..
Fungerade för mig..

Sen angående dessa spel: Alla spelen som man kan välja mellan är väldigt bra (i mitt tycke), så om det är något spel man är lite småsugen på men inte tänkt köpa.. Go right ahead! Det är kul spel

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Vore bra om de kunde byta ut spelen. Många av dem går att köpa på reor alternativ steam sales 75% ibland..... Med andra ord, gamla spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är ett helt klart ett plus men jag skulle inte köpa ett visst grafikkort bara för att man får med något spel.

Samma här. jag blir ganska insöad i ett å samma spel så även om jag fått 10nya spel så hade de nog mesta legat på en hylla. dock efter amds hypadande om never settle blev jag faktiskt lite besviken att jag inte fick med nått spel. dock kan det vara en avgörande vågbärare om jag står å väljer mellan 2 olika kort i samma prisklass/prestanda och ett av dem inehåller ett par aktuella speltitlar.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

"coming soon" hmm, kan det vara super mario bros till wii?

Bertil Field 4 super mario edtion

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

För mig kan spelbundle vara en direkt dealbreaker.
Jag orkar inte med ev. jobb att sälja oönskade spel så då skiter jag hellre i att köpa nytt kort.
(någon gång måste väl erbjudandet ta slut, eller?)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

Jag skulle aldrig köpa AMD över Nvidia eller Nvidia över AMD pga av ett spel.

Inte heller skulle jag köpa modell 290 över modell 280, eller 290X över 290 eller nåt sådant.

Däremot kanske jag skulle köpa ett Sapphire över ett Gigabyte, eller ett Asus över ett MSI eller liknande om det ena hade ett spel, men det andra inte.

Permalänk
Medlem

Har redan alla spel jag är intresserad av...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har redan alla spel jag är intresserad av...

Men koden gäller ju ett tag eller hur?

Du har väl inte all framtida spel som kan tänkas komma ut eller?
Vet iaf att jag fick ett bra tag på mig att bestämma mig när jag löste in min never settle kod jag fick med 7970´t fast är ju mest intresserad av racing själv så tog det enda som fanns (Dirt Showdown) och de andra gav jag bort till en kompis som blev glad, win/win i min mening..

Never settle forever hade väl 3 spel för 79xx serien, 2 för 78xx och 1 för 77xx har jag för mig? Undrar ifall det betyder att R9 280x får x3 spel och isf vad får R9 290x? Man får hur som helst se det som en bonus och inget annat antar jag.

Permalänk
Avstängd

Varför ser man inga strategispel i bundlen?
Där är ju bara massa pangpang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

De som säger nej här är antingen A, fanboys B, milljonärer C, pirater eller så har de aldrig hört talas om en budget i.e pappa betalar. Klart som fan man tar ett grafikkort med samma (eller högre p.ga sparade kronor) prestanda om man får med ett spel som man annars skulle lagt 20% eller mer av priset på.

Jag går enbart på tillverkaren när jag väljer grafikkort. Totalt har det blivit fem grafikkort från EVGA de senaste tre åren. Först ett GTS 450 som jag skaffade till min förra dator för att ersätta ett 9800GT som hade för lite minne. Sedan när jag skaffade en nyare maskin så blev det ett GTX 570 och det klarade jag mycket bra med ett tag. Men ungefär ett år senare så uppgraderade jag till ett GTX 680. Hängde även på ett GTX 550Ti och körde det som physx ett tag. Mot hösten bytte jag moderkort och hängde på ett till GTX 680. Sedan dess har jag inte känt att mina två sli-kopplade GTX 680 kort inte skulle räcka de nästkommande åren. Har däremot ett kort som jag aldrig släpper och det är mitt 6600GT från Asus som var det första grafikkortet som jag köpte helt själv för egna pengar. När mina två 680 har gjort sitt och jag inte längre har kvar min nuvarande dator så kommer de också de få stå på en hylla med slibryggan på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

håller med till 100%, man ska inte köpa grafikkort för att man får x spel

Däremot kan det avgöra om du står och velar. Jag tror inte AMD själva tror på att folk väljer deras GPUer bara för att få spel.

Skrivet av Alibaba123:

Varför ser man inga strategispel i bundlen?
Där är ju bara massa pangpang.

Dels så är det en gammal bild. Och dels. så tror jag Total War: Rome 2 skulle bundlas om jag inte missminner mig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tror jag spelat assasins creed 3 ~5 timmar på 9 månader, fick det med mitt 660Ti...
Hade klarat mig lika bra utan

Visa signatur