Permalänk

Så ingen har en susning om hur detta kontrollerades?

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Hacked cracked n' packed by The Medwayboys....

Dem hackade(hacker) in sig i programkoden, crackade(cracker) kopieringsskyddet, packade o gjorde en schysst bootloader.....

Om ni undrar vilka dem är/var så var det en "warez grupp" till Atari på det glada 80talet o början 90.
Långt innan några "fjun" visste vad en dator är.....

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Det var ju inte filmmakarna, det var klantskallen som bootlegade filmen och la ut den på nätet som namngav den det. Bra fråga varför dock, ren klantighet antar jag.

Ah, Du har rätt Jag brydde mig helt enkelt inte om att kolla upp fakta ordentligt, ber om ursäkt.

Från imdb :

Citat:

Also Known As:
Hackers 2: Takedown (2000) (USA: bootleg title)
Takedown: The Pursuit and Capture of Kevin Mitnick, America's Most Wanted Computer Outlaw (1999) (USA: working title)

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av remmus

Ja windows var säkert hans OS of choice... eller inte

kevin - "windows e bra 1337 det !"

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Han var väl väldigt duktig på social engenering om jag inte har fått det om bakfoten det är ju det hans bok är inriktad mot.

Någon som har läst den föresten, något att tugga i?

Permalänk

Det var ett jävla tjat om Takedown, den är ju sämst ffs. B-skådisar och lama försök att göra det spännande när dom sitter framför varsin burk och försöker hax0ra varandra med actionmusik i bakgrunden. Nej tack.

För er som vill veta mer om Kevin, kolla http://www.kevinmitnick.com/

Visa signatur

blä

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan

Jag känner till benämnelsen Cracker och Hacker, men för att inte folk ska missförstår skrev jag hacker, eftersom du skriver att den är väldigt luddig bland folk. Detta gäller kanske främst hos den yngre generationen.

...Och det bästa sättet att förhindra detta missförstånd från att spridas vidare bland folk är att använda ordet som det ska användas. Men jag förstår vad du menar också.

Det är för mig helt ofattbart att vissa av er faktiskt ser upp till honom. Det han gjorde och gjort är inte det minsta häftigt eller coolt, det är snarare barnsligt och onödigt. Så det så.

För övrigt är era reaktioner inte det minsta förvånande. Alla reagerar lika aggressivt (swee) när jag tar upp ämnet. Kanske tyder på osäkerhet, vad vet jag.

menååh, man kan omöjligen vara cracker och hacker samtidigt, för att bryta sig in i datorer och förstöra/snoka/whatever (spelar ingen roll) strider rejält mot riktiga hackers filosofi. Skaparna av Linux är hackers. Folk som bryter sig in i datorer är crackers, inte hackers.

För er som vill veta hur det egentligen ligger till, http://www.hack.org/~mc/writings/hackern.txt

Visa signatur

// Fummelstel

Permalänk
Avstängd

men om en hacker nu är en sån special snubbe så är de ju faktiskt hackers.. så helt fel var det ju inte ?
fast det blir ju som att säga att en människa grep en annan.
och det skulle var en polis grep en brottsling.,..
ja se nu svammlar jag igen...

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fummelstel

För övrigt är era reaktioner inte det minsta förvånande. Alla reagerar lika aggressivt (swee) när jag tar upp ämnet. Kanske tyder på osäkerhet, vad vet jag.

Oja. sjukt osäker och sjukt säker på att du är den dryga fan som jag trodde att du skulle va.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swee

Oja. sjukt osäker och sjukt säker på att du är den dryga fan som jag trodde att du skulle va.

Nu bekräftade du precis vad jag skrev. Tack. Det var faktiskt inget personligt påhopp (även om det kanske såg ut så) så jag ber om ursäkt om du tog det personligt ;).

Visa signatur

// Fummelstel