Watch Dogs försenas till våren 2014

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Neej! Det skulle ju släppas 22nov, så jag kunde köpa det i födelsedagspresent till mig själv!

Samma här, tänkte att det var bra att dom skulle släppa just på födelsedagen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Vilken lättnad, då hinner jag spara till ett nytt grafikkort!

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Jag undrar hur mycket Microsoft betalade till Ubisoft för att delaya det :).

Vi alla känner Microsoft, och vi vet att de gör allt för pengar. Flera av mina polare är mest hypade över next-gen Watch Dogs. Och just nu är det ju bara 13 länder som får Xbone innan 2014. Nu lär många inte köpa en PS4:a eftersom de hellre väntar med o köpa next-gen tills Watch Dogs släpps, och då lär de ju kunna välja mellan Xbone o PS4.

Tänk om du har rätt...?

Jag måste vika en hatt... i folie... detta får bara inte vara sant...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid hoppas på att de tar bort uplay

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

De kanske kom på att 30FPS inte är så kul endå?...

Tänkte samma sak, hoppas dom lyckas optimera alternativt dra ner lite på grafiken så det rullar i 60 FPS!

Permalänk
Medlem

Ja, bättre än vad CCP gjorde med Dust 514. Stämplade om betaversionen som release och har ett helvete att fixa det nu, eftersom det är ett onlinespel och de inte kan patcha det hur som helst som på PC.

Men eftersom de skjuter på det nu undrar t.o.m. jag om det är lönt att släppa till PS3 och 360. Och får bannemig se till att höja bildhastigheten på de nya konsolerna.

Skrivet av Marcuswb:

Jag tror de flesta glömmer att det nästintill aldrig är utvecklarna som sätter release-datum, utan marknadsteamet (eller liknande). Kolla bara på CoD, andra fredagen i November varje år (eller något sådant). Dock så skulle man kunna ge nästa CoD 5 år men det skulle fortfarande vara mediokert...

Vilket får en att tänka än mer på att de kanske insåg att de inte kunde konkurrera med GTA V. Så det har nog mindre med teknik och mer med marknadsföring att göra. Ubisoft har ju dessutom andra tunga titlar på gång, vilka definitivt är klara för release, så det är ju en fördel att sprida ut dessa lite.

Jämför med releasen av Gamecube i Europa. Flera stora titlar var egentligen klara då, men Nintendo (och andra?) valde att sprida ut dem. Super smash bros. melee kom 2 veckor efter GC-releasen, och Pikmin dröjde 1,5 månader. Resident evil remake dröjde ända till september, 4 månader.

Skrivet av Xaid:

Jag undrar hur mycket Microsoft betalade till Ubisoft för att delaya det :).

Vi alla känner Microsoft, och vi vet att de gör allt för pengar. Flera av mina polare är mest hypade över next-gen Watch Dogs. Och just nu är det ju bara 13 länder som får Xbone innan 2014. Nu lär många inte köpa en PS4:a eftersom de hellre väntar med o köpa next-gen tills Watch Dogs släpps, och då lär de ju kunna välja mellan Xbone o PS4.

Kan också vara detta

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

skönt då kanske man inte behöver vänta 2-3 månader på att det ska vara spelbart när man väl köpt det

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de skjuter på spelet, hade haft mina ögon på det ett tag nu. Dock så får man väl hoppas på att det blir ett riktigt bra och buggfritt spel som kommer till våren då!

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Alla mina planer med Ps4 gick på halt när 30fps annonserades till flera titlar. Det går helt enkelt inte att köra så lite fps på en 55tums TV från 2.5m utan att irritera sig i spel som GTA eller FPS och Rally-spel. Förhoppningsvis blir det 60FPS optimerat med lägre grafik eller upplösning.

Permalänk
Medlem

Det känns så otroligt fel att samma spel släpps till både XBOX 360 och PS4. Det borde inte vara möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Det känns så otroligt fel att samma spel släpps till både XBOX 360 och PS4. Det borde inte vara möjligt.

Skulle gärna vilja höra en kommentar till varför det skulle vara fel?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Nu blev ju tidsplaneringen för min höst helt fel!!

Inge Batman, AC4 eller BF4 då?

EDIT: Mitt problem var att jag inte visste i vilket ordning eller när jag skulle kunna spela alla spel som kommer. Haha, personligen fick jag en liten lucka som känns rätt skönt

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Inge Batman, AC4 eller BF4 då?

EDIT: Mitt problem var att jag inte visste i vilket ordning eller när jag skulle kunna spela alla spel som kommer. Haha, personligen fick jag en liten lucka som känns rätt skönt

Haha Jo, men är inte så mycket för AC4 och Batman, visst det kan va kul men man klarar ut spelen så fort.
Hade ju planerat BF4 i typ två veckor och sedan glida runt i Watch Dogs och njuta av grafiken tills GTA V kommer till PC...

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Haha, ja jag satte också Watch_dogs som substitut för GTA V, hahaha, stackars Ubisoft

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Det är ju också jäkligt lustigt att man en månad innan ett spel ska släppas, kommer på att man behöver 4-5 månader till på sig.

Jag hoppas att det var någon som sa:
"Nej, vi kan verkligen inte släppa ett spel med så här dålig fysik på bilarna. Gör om gör rätt!"

Ser verkligen fram emot watchdogs, men bilarna ser ut att köra som de gör i saints row the third. Hoppas verkligen jag har fel.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Haha, ja jag satte också Watch_dogs som substitut för GTA V, hahaha, stackars Ubisoft

De skjuter sig själva i foten :/

Permalänk
Medlem

Då har jag ännu ett argument för att köpa en PS4 någon gång i vår istället! Positivt att de vill polera spelet

Permalänk
Medlem

De har tid att göra grafiken sämre detsamma med grafiken som de gjorde på FC3

....

Nej men seriöst måste alltid ett spel få finpoleras innan utsläpp. Jag kan vänta :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Jag hoppas att det var någon som sa:
"Nej, vi kan verkligen inte släppa ett spel med så här dålig fysik på bilarna. Gör om gör rätt!"

Ser verkligen fram emot watchdogs, men bilarna ser ut att köra som de gör i saints row the third. Hoppas verkligen jag har fel.

Jag tycker faktiskt att bilarna ser ut att köra som i Saints row. Du har rätt där.

Permalänk
Medlem

Om det har att göra med att finputsa spelet, vilket dom påstår, så är det väl ok antar jag. Men jag ser det lite som att de senarelägger det för att de vill konkurrera med en stortitel i vår, då de snart släpper Assassin's creed. Sen gillar jag inte att de skjuter upp det så sent som 5 veckor innan release. Jag känner att det dödar hypen, iaf för mig, då jag verkligen sett fram emot Watch dogs.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Gör vi? Lirar både på PC, Xbox 360 och PS3

Jag spelar också Xbox och PS3. Dvs. exklusiva spel så som Halo, GoW(God of War o Gears of War) kinect och sport/partyspel med polare

Permalänk
Medlem

Luktar flopp detta spel, sen när det väl kommer blir det som vanligt dom kommer gnälla på pc spelare att spelet sålt dåligt.. dom gameplay videos man sett har ju imponerat vad är det som fått dom ställa in det till först nästa år när nya konsoller kommer iår.. riktigt korkat beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Luktar flopp detta spel, sen när det väl kommer blir det som vanligt dom kommer gnälla på pc spelare att spelet sålt dåligt.. dom gameplay videos man sett har ju imponerat vad är det som fått dom ställa in det till först nästa år när nya konsoller kommer iår.. riktigt korkat beslut.

Kanske inte så illa som flopp, men med tanke på att många har förbokat och varit allmänt hypade för nästa generations spel och konsoler så riskerar det att dra ned försäljningssiffrorna då folk blir besvikna. (För att inte tala om julhandeln )

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Luktar flopp detta spel, sen när det väl kommer blir det som vanligt dom kommer gnälla på pc spelare att spelet sålt dåligt.. dom gameplay videos man sett har ju imponerat vad är det som fått dom ställa in det till först nästa år när nya konsoller kommer iår.. riktigt korkat beslut.

Skrivet av Anguzz:

Kanske inte så illa som flopp, men med tanke på att många har förbokat och varit allmänt hypade för nästa generations spel och konsoler så riskerar det att dra ned försäljningssiffrorna då folk blir besvikna. (För att inte tala om julhandeln )

En av mina första tankar var att de möjligtvis sköt upp det OCKSÅ för att få så många GTA-köpare som möjligt. Är nog många som köpte GTA och som inte hade tänkt köpa Watch_Dogs så nära inpå. Men om de lägger sig mellan en framtida GTA-release för PC och GTA-releasen till konsoll så kanske de fångar upp fler köpare Eller helt tvärt om, men vad vet vi

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 7 i reglerna, samt ett inlägg som enbart innehöll en bild och en kort text i enbart versaler. För mer information om piratkopieringsregeln, se denna tråd.