Permalänk

Tystaste vattenkylaren?

Tjena. Jag har en Cooler Master Seidon kylare till min I7 3930K. Det är första vattenkylaren jag ägt men tycker att den låter för högt. Jag har två 120mm fläktar som är monterade i push/pull men det är inte dessa som låter. Det är motorn som sköter cirkulationen. Jag har datorn i sovrummet och ljudet är ett dovt svagt mullrande som dock är väldigt störande när jag ska somna, inga öronproppar hjälper vid låga frekvenser. Är det någon som har ett tips på kylare som inte väsnas på det sättet. Alternativt återgår jag till en bra luftkylare. Tacksam för hjälp.

Edit: Problemet är löst.!! se post 24

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem

Luftkylare helt klart.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Luftkylare helt klart.

Jo jag funderar på denna:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=482591

Men vattenkylning är ju något effektivare vid överklockning, så tänkte höra mig för innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FFredrikk:

JMen vattenkylning är ju något effektivare vid överklockning, så tänkte höra mig för innan jag bestämmer mig.

De bra luftkylarna är lika bra som vattenkylarna. Det händer inget magiskt bara för att du leder bort värmen med vatten istället för heatpipes. Fördelen är väl egentligen att man kan montera kylflänsen så att all värme kastas ut ur lådan eller att man alltid tar in kalluft utifrån lådan.

Permalänk
Medlem

Du vet väll hur man stänger av en dator? Prova gör det då du ska sova

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Du vet väll hur man stänger av en dator? Prova gör det då du ska sova

Haha... Tänkte inte på det. Skämt å sido så fildelar jag en del (OBS bara lagligt innehåll)

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFredrikk:

Haha... Tänkte inte på det. Skämt å sido så fildelar jag en del (OBS bara lagligt innehåll)

Okej, ja i så fall så utnyttjar du ju datorn under zzz-tid också Det förklarar saken.

Permalänk
Medlem

Har haft vattenkylning i mina sista två riggar(custom loop) och det låter i stort sett ingenting, ska vara lite ifrån pumpen. Men med rätt isolering under och runt så är den nästan ljudlös.
Fläktarna, och välj bra fläktar, till radiatorerna är bara att ställa in med fläkt kontroll så låter det väldigt lite, det susar bara.

Ok, jag vet att det är skillnad mellan färdigbyggda och custom, med custom kan du ju få som du själv vill ha det.
Men det finns helt klart jättebra luftkylare idag som nästan är lika bra som custom vattenkylning, och det är en smaksak vad du vill ha samt att det kostar ju en del med vattenkylning om man ska starta från noll samt hur mycket du ska kyla;)

Men en bra luftkylare enligt många: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657097

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Har haft vattenkylning i mina sista två riggar(custom loop) och det låter i stort sett ingenting, ska vara lite ifrån pumpen. Men med rätt isolering under och runt så är den nästan ljudlös.
Fläktarna, och välj bra fläktar, till radiatorerna är bara att ställa in med fläkt kontroll så låter det väldigt lite, det susar bara.

Ok, jag vet att det är skillnad mellan färdigbyggda och custom, med custom kan du ju få som du själv vill ha det.
Men det finns helt klart jättebra luftkylare idag som nästan är lika bra som custom vattenkylning, och det är en smaksak vad du vill ha.

Instämmer, rätt pump är viktigt kör man EKs 2.2 eller 4.0 så låter det nåt sjukt på max. Oftast går de dock bara på halvfart

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Funkar att stänga av datorn när man ska sova också!

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Har haft vattenkylning i mina sista två riggar(custom loop) och det låter i stort sett ingenting, ska vara lite ifrån pumpen. Men med rätt isolering under och runt så är den nästan ljudlös.
Fläktarna, och välj bra fläktar, till radiatorerna är bara att ställa in med fläkt kontroll så låter det väldigt lite, det susar bara.

Ok, jag vet att det är skillnad mellan färdigbyggda och custom, med custom kan du ju få som du själv vill ha det.
Men det finns helt klart jättebra luftkylare idag som nästan är lika bra som custom vattenkylning, och det är en smaksak vad du vill ha.

Ja fläktarna stör mig inte när datorn går på idle. Knappast under load heller då jag har bra sådana (utbytt till 2st noktua). Det är bara pumpen som stör. Den är placerad på själva processorn och hela chassit blir som en resonanslåda för det dova mullret och vibrationen. Bröt strömmen några sekunder till pumpen och det blev dödstyst.

Nu har jag kollat kommentarerna till de flesta vattenkylningssystemen på prisjakt och oljud återkommer flera gånger till de flesta kylarna. Det lutar mot luft igen.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Skrivet av anon216160:

Funkar att stänga av datorn när man ska sova också!

Läs post 7 lustigkurre

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Skrivet av FFredrikk:

Jo jag funderar på denna:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=482591

Men vattenkylning är ju något effektivare vid överklockning, så tänkte höra mig för innan jag bestämmer mig.

http://www.youtube.com/watch?v=u8HsjgtMzEg

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Oh shit det var en värstingkylare det Men 1) Den skulle göra det omöjligt att använda de två sidofläktarna i mitt chassi som kyler grafikkorten (har två i SLI) 2) Då skulle jag vara tvungen att köpa low-profile DDR3-moduler (4st för quad channel), och vi vet ju hur "billiga" de är i dag

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk

Nu har jag beställt denna:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Är kompakt men kyler ändå bra. Kan ta dubbla fläktar och jag kan fortfarande använda mina minnen med höga heatsinks.

Ska bli skönt att slippa det mullrande missljudet.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFredrikk:

Nu har jag beställt denna:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Är kompakt men kyler ändå bra. Kan ta dubbla fläktar och jag kan fortfarande använda mina minnen med höga heatsinks.

Ska bli skönt att slippa det mullrande missljudet.

du hade kunnat köpt bara Noctuas fläktar till din seidon annars

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av FFredrikk:

Oh shit det var en värstingkylare det Men 1) Den skulle göra det omöjligt att använda de två sidofläktarna i mitt chassi som kyler grafikkorten (har två i SLI) 2) Då skulle jag vara tvungen att köpa low-profile DDR3-moduler (4st för quad channel), och vi vet ju hur "billiga" de är i dag

Då förstår jag, om du har råd köp typ en h100i och byt ut fläktarna till t ex dom här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1028057 eller dom här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274729 (2fläktar i ett paket)
Edit: Nvm, såg att du redan hade köpt annat, hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

De bra luftkylarna är lika bra som vattenkylarna. Det händer inget magiskt bara för att du leder bort värmen med vatten istället för heatpipes. Fördelen är väl egentligen att man kan montera kylflänsen så att all värme kastas ut ur lådan eller att man alltid tar in kalluft utifrån lådan.

Det där är inte sant.
Se bl.a videon som är länkad till Linus.

Du pratar om en fördel ovan, men inser nog inte riktigt vad det faktiskt gör.
Givetvis ska man montera en radiator så att den suger in luft i lådan, rumstempen är oftast väldigt mycket svalare än insidan av lådan.

Vad gör då detta, vad kyler vattnet? Det gör radiator samt fläktarna på denna.
Om du har rumstemp om 20-22c och skjuter genom radden så påverkas detta givetvis i positiv riktning, än om du istället vänder på det.
Att dra den varma luften från insidan av lådan, åtminstone varmare än rumstempen, är en dålig idé enligt mig.

En luftkyl kan bara röra sig med luften som finns i lådan, den luften är oftast betydligt varmare än utsidan.(rumstemp)

Jag har själv bara bra erfarenheter av vatten mot luft.
Min förra kyl, Noctua U12P SE2 med samma överklock, samma CPU och spänning, presterade över 20c sämre än min nuvarande H100i.
Och nej, inget var felmonterat, har testat åtskilliga gånger.

Dessutom kör jag inte med Corsairs stockfläktar som väsnas som fan, utan riktigt tysta SP120 quiet edition.
Med stockfläktarna hade resultatet varit ännu bättre, men också betydligt mer "livat".

Det händer väl inget "magiskt" direkt, det handlar bara om fysik.
Vattnet i sig har ingen effektivare "kylförmåga" egentligen.
Däremot transporterar vatten värme på ett effektivt sätt.

Man börjar bli smått irriterad på kommentarer om att luft är lika bra som vatten.
Varför i hela helv*** finns det då folk, entusiaster, som kyler både GPU och CPU med denna lösning?

Permalänk
Medlem

som svar på topic så custom loop med en grym pump

Skrivet av Falcon:

Man börjar bli smått irriterad på kommentarer om att luft är lika bra som vatten.
Varför i hela helv*** finns det då folk, entusiaster, som kyler både GPU och CPU med denna lösning?

Ja men det är ju custom loop. När folk säger det där så jämför de ju slutna vattenkylningssystem med en liten pluppradiator med bra luftkylare. Förutsatt att man inte har uruselt luftflöde i chassit så stämmer även påståendet. Även vattensystem använder sig ju av luft för att kyla vattnet, det har bara att göra med storlek på radiatorn/kylflänsen och värmen på luften man skickar igenom den.

När man använder detta påståendet så gör man oftast det till folk som tror att bara för att det är vatten så blir kylförmågan superbra utan att tänka på storleken på radiatorn, eller att många är väldigt dyra i förhållande till en luftkylare.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Det där är inte sant.
Se bl.a videon som är länkad till Linus.

Du pratar om en fördel ovan, men inser nog inte riktigt vad det faktiskt gör.
Givetvis ska man montera en radiator så att den suger in luft i lådan, rumstempen är oftast väldigt mycket svalare än insidan av lådan.

Vad gör då detta, vad kyler vattnet? Det gör radiator samt fläktarna på denna.
Om du har rumstemp om 20-22c och skjuter genom radden så påverkas detta givetvis i positiv riktning, än om du istället vänder på det.
Att dra den varma luften från insidan av lådan, åtminstone varmare än rumstempen, är en dålig idé enligt mig.

En luftkyl kan bara röra sig med luften som finns i lådan, den luften är oftast betydligt varmare än utsidan.(rumstemp)

I mitt chassi, ett Antec 1100, så finns det möjlighet att montera vattenkylning med dubbla fläktar bakom hårddiskburen. Men det känns inte så lockande då den uppvärmda luften från CPU-kylaren skulle riktas direkt mot grafikkorten som har eftermarknadskylare. Grafikkort i SLI är varma nog redan som de är. Jag har ett 120mm utblås baktill som jag använder idag till processorn, samt ett 200mm utblås i toppen.

Frågan som jag ställde från början var också om det finns vattenpumpar som inte låter.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falcon:

Det händer väl inget "magiskt" direkt, det handlar bara om fysik.
Vattnet i sig har ingen effektivare "kylförmåga" egentligen.
Däremot transporterar vatten värme på ett effektivt sätt.

Givetvis. I lådan jag har kan jag inte montera min kuhler 620 så att luften tas från utsidan då jag måste ta ut luften någonstans. Därför sitter den monterad så den tar luft från insidan av datorn.

Det jag försöker skriva är att för en viss radiatorarea finns det en viss avledningsförmåga, och det spelar ingen roll om man har en kylare som sitter på processorn eller en som sitter någon annan stans i datorlådan. Med det sagt, givetvis kommer entusiatser ha vattenkylning för att få så mycket radiatorarea som möjligt, det finnns inga grafikkort med plats för 8 st 120 mm fläktar, men det finns radiatorer. Däremot så finns det många vanliga kylflänsar som har mycket större yta jämfört med de färdiga vattenkylningskiten med 120mm fläktar, som exempelvis jag kör i min burk. Dessa kit inehåller även en pump som för oväsen (den låter lika mycket som hårddiskarna i min dator, men dessa stängs av så pumpen är det som låter mest i min dator). Därför, för att bara kyla sin processor, om man vill ha en 120 mm fläkt, tycker jag att ett stort kyltorn är bättre då det kan leda bort mer värme och vara tystare.

Vill man klocka mycket, och inte bryr sig om hur mycket datorn låter, så skall man givetvis ha en massa radiatorer som inte sitter i lådan utan suger luft utifrån för att hålla det så kallt som möjligt, alternativt se till att ha såpass god ventilation i datorlådan så att det inte blir någon temperaturskillnad jämfört med omgivande luften.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FFredrikk:

Frågan som jag ställde från början var också om det finns vattenpumpar som inte låter.

Det finns vissa för custom system som skall vara riktigt tysta, men en pump kommer alltid låta mer än ingen pump. Klarar du dig med en vanlig kylare kommer den alltid att vara tystare

Permalänk
Medlem

Har en seidon jag med, och det "mullrandet" är slangarnas resonans. jag löste det genom att vinkla slangarna så att de gick mot varandra. Knäpptyst numera! Tänk på att ha fläkt headern som sköter pumpen på 100%!

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det finns vissa för custom system som skall vara riktigt tysta, men en pump kommer alltid låta mer än ingen pump. Klarar du dig med en vanlig kylare kommer den alltid att vara tystare

Väldigt mycket sanning med modifikation. Då en tyst pump låter väldigt lite samt att det är mycket lättare att ljudisolera en pump än en fläkt du pumpen inte behöver vara fri utan likaväl kan vara i en låda med skumgummi.

En väldesignad Custom loop kommer vara tystare för samma prestanda som en en luftkylare i typ alla fall där man har mer värmeenergi att leda bort än vad som går att göra i princip passivt med en normal luftkylning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lanbonden:

En väldesignad Custom loop kommer vara tystare för samma prestanda som en en luftkylare i typ alla fall där man har mer värmeenergi att leda bort än vad som går att göra i princip passivt med en normal luftkylning.

Det beror på vilket system du har. I min ena dator har jag en rörlig del, det är fläkten på CPU kylaren som snurrar i 300 RPM, fullkomligt ohörbar. Det räcker gott och väl för att hålla den kyld både som server och för filmuppspelning. Där vill jag inte ha vattenkylning. Det du missar är att det inte är något magiskt med vattenkylning, det är bara det att stora radiatorer har mycket större area än de största kyltornen. Däremot finns det ingen anledning till att en liten vattenkylare skulle vara bättre än en liten kylfläns. Jag skulle vilja påstå att i de flesta datorsystemen (inte gamingdatorer) så är chassimodellen där hela lådan används som kylfläns den tystaste/kallaste varianten.

Detta är modellen jag pratar om: http://www.inet.se/produkt/6911650/streacom-fc8-evo-flaktlos-... men det finns givetvis för ATX lådor också.

Permalänk
Skrivet av Kroonos:

Har en seidon jag med, och det "mullrandet" är slangarnas resonans. jag löste det genom att vinkla slangarna så att de gick mot varandra. Knäpptyst numera! Tänk på att ha fläkt headern som sköter pumpen på 100%!

Tack för tipset! Jag använde buntband och det mullrande ljudet försvann.!! Fan nu har jag beställt en ny kylare för en femhundring i onödan..

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det beror på vilket system du har. I min ena dator har jag en rörlig del, det är fläkten på CPU kylaren som snurrar i 300 RPM, fullkomligt ohörbar. Det räcker gott och väl för att hålla den kyld både som server och för filmuppspelning. Där vill jag inte ha vattenkylning. Det du missar är att det inte är något magiskt med vattenkylning, det är bara det att stora radiatorer har mycket större area än de största kyltornen. Däremot finns det ingen anledning till att en liten vattenkylare skulle vara bättre än en liten kylfläns. Jag skulle vilja påstå att i de flesta datorsystemen (inte gamingdatorer) så är chassimodellen där hela lådan används som kylfläns den tystaste/kallaste varianten.

Detta är modellen jag pratar om: http://www.inet.se/produkt/6911650/streacom-fc8-evo-flaktlos-... men det finns givetvis för ATX lådor också.

Vilket var i princip precis det jag sa..

Citat:

i typ alla fall där man har mer värmeenergi att leda bort än vad som går att göra i princip passivt med en normal luftkylning.

När du kommer upp till prestanda system med grafikkort och kanske till och med börjar överklocka lite så kommer en custom loop med rätt delar vara tystare än samtliga kommersiellt tillgängliga luftkylare.

Att det går att kyla en rpi eller en mitx utan grafikkort tystare med luft än vatten är där ingen som förnekat men när man kommer upp till större system så kommer en vattenkylning bli tystare pga av att det är bara att utöka radiatorytan tills den är tillräckligt stor för att kyla det du vill till den ljudnivå du vill. Detta alternativet finns inte med luft.

Permalänk
Medlem

Jag har själv vattenkylning (h80 med noctuafläktar) och pumpen låter ganska mycket, satsa hellre på luftkylning.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!