Permalänk
Medlem

CS:GO grafik problem

Installerade Windows 8.1 nyss och efter det så ser mitt CS:GO ut som på bilden.
Vet ej vad jag kan göra för att åtgärda felet.
Har testat med "Verify integrity of game cache", men det hjälpte inte. Har även ominstallerat utan någon framgång.
Får sitta med 3d glasögon om det inte går att fixa

Tog bilden med kamera då den inte lät mig ta screenshot

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Inaktiv

Stäng av 3D-funktonen i nvidia-settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Stäng av 3D-funktonen i nvidia-settings.

lol, tack för den

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Detta är ett standard Windows 8 problem, alla som har äldre Nvidia grafik drivrutiner än de som stöds av Windows 8 får nya drivare nerladdade. Dessa drivare har 3D enablad som default. Det bästa du kan göra är att gå till Nvidias sida och tanka ner deras nyste version. Du kan också disabla inställningen men tanka ny version är att rekommendera.

Dessutom har detta inget med konsoler att göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Detta är ett standard Windows 8 problem, alla som har äldre Nvidia grafik drivrutiner än de som stöds av Windows 8 får nya drivare nerladdade. Dessa drivare har 3D enablad som default. Det bästa du kan göra är att gå till Nvidias sida och tanka ner deras nyste version. Du kan också disabla inställningen men tanka ny version är att rekommendera.

Dessutom har detta inget med konsoler att göra.

ok, kan vara bra och veta

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem och har inte kunnat spela på hela jävla dagen. Frustrationen väller över snart. Jooakim, hur fixade du problemet? Hur i helvete stänger man av hela 3D-skiten i NVIDIA's kontrollpanel?

Hjälp mig, snälla...

EDIT: Det löste sig genom att jag gick in på NVIDIA's hemsida och laddade ned senaste drivrutinerna för Windows 8.1 =D

Länk: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Permalänk
Medlem

Jag har också fått problem med mitt go....
Installerade windows 8.1 idag efter många och å men (fick formatera, installera win7->win8->8.1 fml)
Dock så kan jag inte spela csgo längre, jag la in min cfg och startade spelet, execade den och gick in på en dm. Väl där så är fps´n nere på 70, kollar inställningaran och ser att allt är på high, sätter allt på very low, som vanligt, men nu kan jag inte gå in på någon public server.. Startar jag ett game mot bottar så funkar det en stund sen dör spelet..?

Permalänk
Medlem

Det som löste det för mig var bara att installera om drivrutinerna för Nvidia. Att stänga av 3d-funktionen som redan var avstängd hjälpte inte ett dugg för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jooakim:

Installerade Windows 8.1 nyss och efter det så ser mitt CS:GO ut som på bilden.
Vet ej vad jag kan göra för att åtgärda felet.
Har testat med "Verify integrity of game cache", men det hjälpte inte. Har även ominstallerat utan någon framgång.
Får sitta med 3d glasögon om det inte går att fixa
http://i.imgur.com/I0QGsqd.jpg

Tog bilden med kamera då den inte lät mig ta screenshot

Du har lyckats komma åt Stereoscopic 3D i inställningarna. Borde finnas under grafikinställningar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds