Krångel med xbox-konto, xbox one?

Permalänk

Krångel med xbox-konto, xbox one?

Hej

Jag har ett xbox 360 som funkar bra, det som krånglar är när jag försöker köpa points och dylikt i marketplace. Nu var det ett bra tag sedan jag försökte men jag mins att det kom upp felmeddelanden och kreditkortet var ej giltigt etc... Det krånglade helt enkelt

Jag har även glömt lösenordet för mitt xboxkonto och mailadressen slutades användas för flera år sedan.

Min fråga är: Kommer detta skapa problem för mig i framtiden när jag skall starta upp mitt xbox one? Det hade ju vart tråkigt att börja med ännu mer krångel....

Det bästa hade ju varit att skapa ett helt nytt konto och börja om från början men antagligen kommer microsoft då påpeka att jag redan har ett konto?

mvh
hobbitar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbitar1:

Hej

Jag har ett xbox 360 som funkar bra, det som krånglar är när jag försöker köpa points och dylikt i marketplace. Nu var det ett bra tag sedan jag försökte men jag mins att det kom upp felmeddelanden och kreditkortet var ej giltigt etc... Det krånglade helt enkelt

Jag har även glömt lösenordet för mitt xboxkonto och mailadressen slutades användas för flera år sedan.

Min fråga är: Kommer detta skapa problem för mig i framtiden när jag skall starta upp mitt xbox one? Det hade ju vart tråkigt att börja med ännu mer krångel....

Det bästa hade ju varit att skapa ett helt nytt konto och börja om från början men antagligen kommer microsoft då påpeka att jag redan har ett konto?

mvh
hobbitar

Skickades från m.sweclockers.com

Man skapar väl ändå ett konto med sin mail? Så om du har ett nytt outlook/hotmail konto så är det inga problem!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av hobbitar1:

[spoiler]Hej

Jag har ett xbox 360 som funkar bra, det som krånglar är när jag försöker köpa points och dylikt i marketplace. Nu var det ett bra tag sedan jag försökte men jag mins att det kom upp felmeddelanden och kreditkortet var ej giltigt etc... Det krånglade helt enkelt

Jag har även glömt lösenordet för mitt xboxkonto och mailadressen slutades användas för flera år sedan.

Min fråga är: Kommer detta skapa problem för mig i framtiden när jag skall starta upp mitt xbox one? Det hade ju vart tråkigt att börja med ännu mer krångel....

Det bästa hade ju varit att skapa ett helt nytt konto och börja om från början men antagligen kommer microsoft då påpeka att jag redan har ett konto?

mvh
hobbitar[\spoiler]

Points behöver du inte oroa dig för, det är slopat nu.
Kreditkortsfrågan kan vara flera saker.
Är det visa kanske du inte aktiverat verified by visa? Är det mastercard har de en motsvarighet. Detta krävs oftast för att kunna handla via internet.
Lösenordet kan du ju bara återställa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Ok då borde det inte vara några problem att skapa ett nytt konto helt enkelt. Får la försöka avregistera mitt kontokort på 360n så det inte krockar på nåt sätt.

Tack för svaren!

Skickades från m.sweclockers.com