Söker helvita 140mm fläktar till radiator.

Permalänk

Söker helvita 140mm fläktar till radiator.

Som rubriken lyder.

Har problem att hitta några helvita fläktar till mitt nya bygge. De flesta verkar bara ha vita blad och svart ram.
Har bara lyckats hitta en helvit men den hade 120mm fästen.

någon som vet av några tysta 140mm?

Permalänk
Medlem

BitFenix Spectre Pro All White http://www.youtube.com/watch?v=PVBbxxcFliw

Du kan stänga av LEDn.
Vet dock inte hur fläktarna är

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

De fläktarna är helt ok

Permalänk
Skrivet av stylarn:

BitFenix Spectre Pro All White http://www.youtube.com/watch?v=PVBbxxcFliw

Du kan stänga av LEDn.
Vet dock inte hur fläktarna är

Hittar jag dom med vit led så kanske Måste kolla upp dom lite bättre.

Skrivet av Yellowcandy:

Undrar hur jag missa dom där när jag leta på CDON. Men flårriga ser dom ut.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel har Enermax (i stort sett) helvita fläktar också.

Permalänk
Medlem

Varför bara inte måla ett par Noctua NF-P12 PWM vita och få det bästa av båda världar?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/140060-phanteks_ph-f1... såg att en annan också länkade dem här men just dem här har blå blad, finns även i orange och röd, ingen anning om hur dem är men utseende mässigt så ser just dem blåa riktigt snygga ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Varför bara inte måla ett par Noctua NF-P12 PWM vita och få det bästa av båda världar?

Läs kravspecen. Lite färg gör inte fläkten större

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Varför bara inte måla ett par Noctua NF-P12 PWM vita och få det bästa av båda världar?

Det är ju en id'e förstås.

Permalänk
Skrivet av Exeo:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/140060-phanteks_ph-f1... såg att en annan också länkade dem här men just dem här har blå blad, finns även i orange och röd, ingen anning om hur dem är men utseende mässigt så ser just dem blåa riktigt snygga ut

Planen var att göra allt precis vitt inne i chassit(switch 810 vit). Har beställt nya grejer, allt vitt förstås. Men moderkortet har ju faktiskt detaljer av orange. Kanske inte skulle va helt fel med en annan färgklick som kontrast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowcandy:

120fästen så tror inte det funkar.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

120fästen så tror inte det funkar.

Kollade bara på lilla bilden själv och trodde dom svarta plupparna var för 120/140mm fästen. Var ju lite synd, satt och frestade upp mig på dom lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Planen var att göra allt precis vitt inne i chassit(switch 810 vit). Har beställt nya grejer, allt vitt förstås. Men moderkortet har ju faktiskt detaljer av orange. Kanske inte skulle va helt fel med en annan färgklick som kontrast.

Kan bli för mycket vitt, så skulle dem orange bladen gå ihop med moderkort/minnen så tror jag nog detta skulle se väldigt snyggt ut, troligen dyrt att fixa men vita skruvar med orange brickor hade kanske också sett snyggt ut.

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Kan bli för mycket vitt, så skulle dem orange bladen gå ihop med moderkort/minnen så tror jag nog detta skulle se väldigt snyggt ut, troligen dyrt att fixa men vita skruvar med orange brickor hade kanske också sett snyggt ut.

Sitter här och funderar och du har nog troligtvis rätt i att det kanske blir för vitt. JAg gör nog så att jag får beställa några vita och några med oranga blad. 3st kommer ändå att vara dolda så man får testa och se bara. Lite synd att dom där Phantek var 120mm fästen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Kollade bara på lilla bilden själv och trodde dom svarta plupparna var för 120/140mm fästen. Var ju lite synd, satt och frestade upp mig på dom lite.

De är vibrationsdämpning

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Varför bara inte måla ett par Noctua NF-P12 PWM vita och få det bästa av båda världar?

Är det enkelt att måla en fläkt utan att förstöra den?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Sitter här och funderar och du har nog troligtvis rätt i att det kanske blir för vitt. JAg gör nog så att jag får beställa några vita och några med oranga blad. 3st kommer ändå att vara dolda så man får testa och se bara. Lite synd att dom där Phantek var 120mm fästen

Synd på det att det var 120mm fasten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Är det enkelt att måla en fläkt utan att förstöra den?

Ta av bladen går på de flesta fläktar. Sen täcker man över allt elektroniskt och börjar lacka. +pinnen som går från bladen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Ta av bladen går på de flesta fläktar. Sen täcker man över allt elektroniskt och börjar lacka. +pinnen som går från bladen.

Vet du om det finns typ en step-by-step guide eller någon bra video? Går det bra med sprayfärg eller ska måste man måla?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Läs kravspecen. Lite färg gör inte fläkten större

Finns ju Noctua NF-A14 PWM annars.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

Lite för genomskinliga är dom nog.

Det är meningen dom ska matcha http://www.aquatuning.fi/product_info.php/info/p15935_Alphaco... någorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Vet du om det finns typ en step-by-step guide eller någon bra video? Går det bra med sprayfärg eller ska måste man måla?

Satsar man stenhårt på låg ljudkvalité och livslängd och inte kan försäkra sig om att man får lika mycket färg på varje blad så att fläkten håller sig balanserad så hade jag inte målat.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Satsar man stenhårt på låg ljudkvalité och livslängd och inte kan försäkra sig om att man får lika mycket färg på varje blad så att fläkten håller sig balanserad så hade jag inte målat.

Har en gammal fläkt liggandes, kanske kan prova på den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Har en gammal fläkt liggandes, kanske kan prova på den.

Skrivet av Rydisen:

Satsar man stenhårt på låg ljudkvalité och livslängd och inte kan försäkra sig om att man får lika mycket färg på varje blad så att fläkten håller sig balanserad så hade jag inte målat.

Skrivet av Pussmunnen:

Som rubriken lyder.

Har problem att hitta några helvita fläktar till mitt nya bygge. De flesta verkar bara ha vita blad och svart ram.
Har bara lyckats hitta en helvit men den hade 120mm fästen.

någon som vet av några tysta 140mm?

Ta någon tyst fläkt med vita blad, sen målar du ramen! den är inte känslig ifall du råkar få för mycket färg på någon sida.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Ta någon tyst fläkt med vita blad, sen målar du ramen! den är inte känslig ifall du råkar få för mycket färg på någon sida.

Jag har ju en AF 120 så kan jag ju ta den vita ringen och måla den grön, ska man ha vanlig målarfärg eller funkar sprayfärg, eller behöver man någon speciell färg?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Jag har ju en AF 120 så kan jag ju ta den vita ringen och måla den grön, ska man ha vanlig målarfärg eller funkar sprayfärg, eller behöver man någon speciell färg?

Spraya alltid flera tunna lager för bästa resultat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Jag har ju en AF 120 så kan jag ju ta den vita ringen och måla den grön, ska man ha vanlig målarfärg eller funkar sprayfärg, eller behöver man någon speciell färg?

Det går nog bra med sprayfärg, men jag vet att man kan "Stain"a plastfärger.
Vet att jag sett någon som gjort sina vita fläktar röda genom staining. testa googla det, det som är bra med det är att det inte bygger något på plasten utan den kommer ha samma form och storlek som innan färgningen.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Vet du om det finns typ en step-by-step guide eller någon bra video? Går det bra med sprayfärg eller ska måste man måla?

http://www.youtube.com/watch?v=dfsR2HdV6Ik

Du kan använda sprayfärg från t.ex Jem&Fix eller Cheapy. Undvik Biltema bara.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -