Dell skvallrar om Windows-appar på Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Dell skvallrar om Windows-appar på Xbox One

En hittills okänd finess i Xbox One kan vara möjligheten att använda Windows-appar likt vilken persondator som helst. Det hävdar datortillverkaren Dell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Mycket positivt! Ska bli kul att få höra mer om det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ingenting dåligt i detta.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det var väl ganska tippat eller?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Det är saker som denna som har gjort så att jag har valt Windows 8.1 och WP8. Allt kommer bli skräddarsytt och kommer fungera över alla system. Xbox One + Windows 8.1 + Windows Phone 8. Styr din Xbox One med din desktop, mobil eller Surface m.m. Många klagar på ecosystemet. Tänk er när de har fått ut ecosystemet av hårdvara? Ja, appar m.m. går trögt, men iom att Haswell och Broadwell kommer att gå in på marknaden så tror jag att de lite större sakerna kommer att gynnas. Därför vill Microsoft fortfarande köra en hybrid av Windows.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Naturligt att dom gör så. Microsoft vill ju ha en unifierad och 'egen' marknad.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Naturligt att dom gör så. Microsoft vill ju ha en unifierad och 'egen' marknad.

Japp, ska bli roligt att betala licensavgifter till MS för appar istället för att köra riktiga program! wOho the future is here!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Inaktiv

Så som Smart Glass fungerar nu är jag långt ifrån imponerad. Att man sen blir bunden till Windows 8 känns inte alls okej det heller, så länge jag inte får skräddarsy det precis som jag vill ha det - vilket aldrig kommer att hända.

Microsoft vill inte kundens bästa, då hade inte Windows 8 fortfarande sett ut som det gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Japp, ska bli roligt att betala licensavgifter till MS för appar istället för att köra riktiga program! wOho the future is here!

Skickades från m.sweclockers.com

Indeed... Tack och lov att Linux står imellan oss använder och en dator utan operativsystem. Glöm att jag dansar efter Microsofts pipa. Jag har gjort det en gång när jag var vilsen i Xbox 360-träsket, men aldrig mer igen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Mer pengar i Microsofts ficka. Men gud så roligt.

Har varit inställd på att köpa PS4 sedan avtäckning och jag.... Kommer fortfarande att köpa PS4 och ignorera Xbone.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Jag kommer nog köpa båda konsollerna. Vill egentligen bara ha Xbox One men Final Fantasy XIV: A Realm Reborn blir exklusivt för PS4 tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Mer pengar i Microsofts ficka. Men gud så roligt.

Har varit inställd på att köpa PS4 sedan avtäckning och jag.... Kommer fortfarande att köpa PS4 och ignorera Xbone.

Klart att det ger mer pengar, man får helt enkelt välja vilka som ska ha mer pengar Microsofts eller Google (som just nu slår rekord på börsen), Sony och Apple. Ja, jag räknar in Google och Apple också även om det handlar om Tv-spel. Då båda dessa företagen vill ha en del av TV:n och spelen.

Själv väljer jag efter vad jag tror ska ge mig ett bättre värde. Alla företagen är lika illa.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Klart att det ger mer pengar, man får helt enkelt välja vilka som ska ha mer pengar Microsofts eller Google (som just nu slår rekord på börsen), Sony och Apple. Ja, jag räknar in Google och Apple också även om det handlar om Tv-spel. Då båda dessa företagen vill ha en del av TV:n och spelen.

Själv väljer jag efter vad jag tror ska ge mig ett bättre värde. Alla företagen är lika illa.

Ett av de företagen har indirekt gett miljarder och åter miljarder dollar till välgörenhet. Vilket vet ni säkert själva.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Det är alltså sketna Metro-appar vi pratar om, eller?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det är alltså sketna Metro-appar vi pratar om, eller?

Ja, inget annat. För försök köra ett traditionellt program med handkontroll, tal eller vifta med händerna? Säger sig självt så då behövs något som är extremt nerbantat i funktionalitet, Metro-appar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ett av de företagen har indirekt gett miljarder och åter miljarder dollar till välgörenhet. Vilket vet ni säkert själva.

Detta är bra helt klart. Är det samma företag (Google) som kommer att göra slit och släng produkter i framtiden? Elektronikens H&M?

EDIT: Eller är det Microsoft du menar?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av strejf:

Ett av de företagen har indirekt gett miljarder och åter miljarder dollar till välgörenhet. Vilket vet ni säkert själva.

Om det är M$ vi pratar om så är det ju knappast företaget som gett "miljarder" pengar till välgörenhet utan en av grundarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaisonDetre:

Om det är M$ vi pratar om så är det ju knappast företaget som gett "miljarder" pengar till välgörenhet utan en av grundarna.

Jag vet inte vilket han pratar om, jag trodde Google men du har nog rätt eftersom han skriver "indirekt".

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Dell råkar skvallra? Jag förstår inte varför fantastiska Microsoft inte skulle vara de första som går ut med detta själva om det stämmer och de är så öppensinnade, ärliga, givmilda och goda.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

Vore konstigt om de inte hade stöd för det

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Se hur lång tid det tar innan folk lyckas vinkla detta till något negativt.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Ett av de företagen har indirekt gett miljarder och åter miljarder dollar till välgörenhet. Vilket vet ni säkert själva.

Jaså? Vad jag vet så ger inte Microsoft som företag ett öre till välgörenhet utan det är en av dess grundare som gör det från egen ficka.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Än så länge har XB One inte haft så mycket att komma med mot PS4. Speciellt den sämre hårdvaran har varit ganska retlig.
Men detta, asså en "superb" webbläsare o W8 app-stöd kan säkert komma att bli en dealbreaker för ett flertal.
Jag ser själv gärna min spelkonsoll fungera för fler sysslor än just spelande, så detta gör helt klart XBO lite mer intressant och universelt användbar i min bok.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Ja, NÅNTING ska väl komma ur smeten de lyckats sätta sig i den senaste tiden.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Avstängd

Frågan borde ju vara om Windows äntligen väljer att fokusera på att få ordentligt med Appar eller om de väljer samma väg som de gjort med Windows 8 där de väljer att ge pengar för appar som är värdelöst kodade.. för Apparna till Win 8 är katastrofala stundtals.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Ja, inget annat. För försök köra ett traditionellt program med handkontroll, tal eller vifta med händerna? Säger sig självt så då behövs något som är extremt nerbantat i funktionalitet, Metro-appar.

Även om det är "Metro Appar" så tror jag nog man kan köra/styra/se dom genom Mobilen, platta eller laptopen med Win8. Då allting kommer att vara bindande genom Smart Glass.

Och själva apparna får man nog ta och ge lite tid. Med tiden kommer det att komma appar som är smarta och framför allt, det kommer att komma ett stort utbud när väl utvecklarna får dollar tecken i ögonen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Även om det är "Metro Appar" så tror jag nog man kan köra/styra/se dom genom Mobilen, platta eller laptopen med Win8. Då allting kommer att vara bindande genom Smart Glass.

Och själva apparna får man nog ta och ge lite tid. Med tiden kommer det att komma appar som är smarta och framför allt, det kommer att komma ett stort utbud när väl utvecklarna får dollar tecken i ögonen.

Samma drömtänk uttrycktes av folk redan innan Win 8 släpptes "vänta bara tills när utvecklarna får upp ögonen för windows appar". Gick ju åt det hållet eller hur? Tills i alla fall jag själv ser en konkret framgång i något av Microsoft koncept så sitter jag still i båten. En del har ju redan hoppat över bord i tron att de är framme om man säger så men än så länge är allt bara "bra på pappret".

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Samma drömtänk uttrycktes av folk redan innan Win 8 släpptes "vänta bara tills när utvecklarna får upp ögonen för windows appar". Gick ju åt det hållet eller hur? Tills i alla fall jag själv ser en konkret framgång i något av Microsoft koncept så sitter jag still i båten. En del har ju redan hoppat över bord i tron att de är framme om man säger så men än så länge är allt bara "bra på pappret".

Tror du missar tidsfaktorn här lite.

Som jag skrev "Och själva apparna får man nog ta och ge lite tid. Med tiden kommer det att komma appar som....."

Känns lite som att du tror att det skall ta ett till två kanske tre år.

Jag är bara realist, jag tror det tar mellan 5 till 10 år. Kolla bara på android, det tog bra många år att komma in på marknaden.
Det tar lång tid, och det är inte bara tiden det handlar om. En stor del handlar om förtroende hos köpare/användare.
Och det märker man väldigt fort hos t e x folk som kör med Nokia Lumia, att dom är jättenöjda, och många (inte alla men många) inte skulle vilja ta i Android eller Ios med tång ens. Trots bristen på alla fjärtappar.

Så nog kommer det att bli stort med tiden, det tvekar jag inte en sec på.

Man kan ju inte ge ett spädbarn som är 4månader en lussing för att det inte klarar av att gå, om du fattar vad jag menar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Precis vad han skrev?

"Indirekt"

Det är inte ens indirekt. Indirekt vore om Bill Gates tog pengar från företaget och gav de till välgörenhet i hans namn. Eller tog ur egna pengar och gav det i Microsofts namn. Nu sker inte detta utan han ger dem pengar från egen ficka i eget namn. Alltså direkt från Bill Gates och inte indirekt från Microsoft. På samma sätt som du inte ger indirekt pengar från företaget du jobbar för när du ger typ 30:- till rädda barnen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tror du missar tidsfaktorn här lite.

Som jag skrev "Och själva apparna får man nog ta och ge lite tid. Med tiden kommer det att komma appar som....."

Känns lite som att du tror att det skall ta ett till två kanske tre år.

Jag är bara realist, jag tror det tar mellan 5 till 10 år. Kolla bara på android, det tog bra många år att komma in på marknaden.
Det tar lång tid, och det är inte bara tiden det handlar om. En stor del handlar om förtroende hos köpare/användare.
Och det märker man väldigt fort hos t e x folk som kör med Nokia Lumia, att dom är jättenöjda, och många (inte alla men många) inte skulle vilja ta i Android eller Ios med tång ens. Trots bristen på alla fjärtappar.

Så nog kommer det att bli stort med tiden, det tvekar jag inte en sec på.

Man kan ju inte ge ett spädbarn som är 4månader en lussing för att det inte klarar av att gå, om du fattar vad jag menar.

Realist skulle jag inte kalla detta tänk men däremot optimist. Sen betyder nöjdhets- och förtroendefaktorn inte automatiskt framgång. Ska en gigant som Microsoft kunna leva vidare med sin nuvarande ekonomi på samma års sikt måste något drastiskt hända. Jag förblir själv på det som fungerar tills marknadsvindarna vänder för Microsoft, vilket just nu är tveksamt som bäst.

Vi får se i slutet av januari hur allt pekar efter julmarknaden. De nya Surface-modellerna är "make or break" för dem och konkurrenten de siktar på (Apple) presenterar med perfekt timing nya surfplattor imorgon natt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro