Nintendo tredubblar försäljningen av Wii U

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

PS4 är riktad till en helt annan målgrupp

Jaså. PS4 och xbox 1 är väl riktad till gamers eller hur?. Vad är då Wii u till för? Gamer också hoppas jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Ehh, du behörer inte byta hårdvara på 10 år om du inte vill , bara sänka grafikinställningarna så flyter de flesta spelen på ganska bra eller ? bara sänka till medium/low så har du ps4 grafik med bra flyt ;P

Så att sitta med 10 år PC nu är lugnt menar du?
Det blir typ en Pentium 4 eller Athlon XP eller kanske en tidigare Athlon 64, typ 3000+, 3200+
Säg med 1-2GB RAM och kanske ett GeForce 6600GT eller motsvarande grafikkort från AMD.

Hur bra funkar en sån dator till att spela Battlefield 3 och andra moderna spel ?

Permalänk
Medlem

Blir ett köp av både WiiU och PS4 efter efter nyår.. Kanske t o m även en 3DS XL då det finns så jävla många (j)RPG spel ute nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det är ju stor skillnad att sitta hemma med en 24", massiv prestanda och enorm lagringskapacitet mot att sitta med en 5" leksak.

Men mellen en Nintendo 3DS, Wii U, PlayStation Vita, etc och en 5" leksak så är det ju inte så stor skilnad.

Så jag kan förstå att datorer finns kvar, men har svårare att förstå varför folk köper dessa handhållna konsoler.

Det jag syftade på var ett format som Ubuntu luren på IndieGoGo, när jag kan få samma prestenda som jag har i min desktop i det urförandet då slutar jag med chassin och kör plug'n'play så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Kommer aldrig att hända. Game Freak som utvecklar Pokémon eller Pocket Monsters som det heter i Japan anser att Pokémon gör sig bäst på bärbara spelkonsoller, Pocket Monsters halllå?

De har nyligen också gått ut och sagt att Wii U inte är tillräckligt "bärbar" för att passa som Pokémon platform.

Det låter ju dumt att de avfärdar ett bra spelkoncept på såna principiella grunder. Jag tycker iden låter awesome. Jag spelade Pokemon röd och blå och lite gul, och sedan en del guld och silver, men dessa klarade jag aldrig ut helt. Sen varj ag mätt på Pokemon. Tycker det är otroligt att det fortfarande håller, det är ju inga småspel direkt!

Skrivet av thomasson:

Nintendospel är ju så bra för oss småbarnsföräldrar, jag menar titta på detta http://youtu.be/wLOKVABfrzw som kommer nu sista november.

Sedan att Mario spelen har varit lika varandra stör mig inte alls, det är god underhållning för och med barnen om inte annat.

Nintendo är för mig Zelda, Super Mario, Metroid och Mario kart.

Jag som halvgammal Nintendoräv känner att moderna Mario-spel är för hårt nichade mot 7-åringar med att glyttig inramning. Det kan vara gulligt och cartoonigt utan att kännas överspelat och stundtals fånigt, som t ex Rayman.

Men efter att jag tittat en stund på videon måste jag säga att det ser riktigt fett ut. Gameplaymässigt. Gillar hur det verkligen tänjer på gränserna och tänker i alla dimensioner.

Skrivet av Sir.Djs:

Absolut valet är fritt, på pc kan man spela alla spelen som är släppta för 20 år sedan idag på samma maskin på ps4 kan man ju inte änns spela ps3/ps2/ps1 spel utan måste ha alla 3 maskiner. Its a no brainer for mee ;D Obs! folk som skryter om att de har mycket pengar är oftast de som har minst

Noterar att några kommer med den gamla vanliga invändningen att Nintendo är för barn och därmed inget att ha (för nån, för barnfamiljer som köper spel är ju försumbara, implicerades det).
I min ungdom fick försvararna och tillika fansen rycka ut och argumentera att det visst finns vanliga ungdomar som kör på Nintendo.
Och nu verkar det som att dessa människor växt upp och bildat familj och fortsätter att köpa Nintendo, för att det passar perfekt till just familjen!

Nintendo tilltalar visst sina gamla fans, helt och hållet. De följer samma människor genom livet.

Medan konkurrensen får ta hand om all kamp och allt våld

Skrivet av Rildiz:

Det jag syftade på var ett format som Ubuntu luren på IndieGoGo, när jag kan få samma prestenda som jag har i min desktop i det urförandet då slutar jag med chassin och kör plug'n'play så att säga

Ehm… nja…. Det är nog ganska lika där ändå. Efter ett tag 5-8 år så är kompatibiliteten rätt bruten. Visst, en del funkar, men det brukar ofta vara efter mer eller mycket pill.
Om du kan få Emperor: battle for dune att funka på nåt nyare än Windows 2000 så får du en kaka
Länge viljat ha igång det.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Det här var ju inte en helt seriös artikel. Försäljningen har gått upp 200% från vad?

Exakt min tanke. Oseriöst att inte släppa fasta siffror.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Exakt min tanke. Oseriöst att inte släppa fasta siffror.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sällsynt att plattformsägare (Nintendo, Sony, Microsoft och Valve) faktiskt släpper försäljningssiffror. Riktigt synd IMHO.

Permalänk
Medlem

Nu har jag förvisso haft konsoller från alla tre tillverkare de senaste generationerna, men detta förvånar mig ändå inte alls. Xbone kändes väldigt ointressant efter att den annonserats, så kan tänka mig att många som väljer en konsoll från varje generation, och har upplevt det som sagts om MS konsoll likadant som jag, fått det aningens lättare att fatta beslut nu den senare är ute ur leken.

Att 3DS är säljer bäst på den handhållna sidan är väl inte heller så konstigt. Den är ju inte precis hårt konkurrensutsatt, det har precis kommit ett flashkit till den (något som förmodligen lockar gamla DS-ägare, var det någon som inte hade flashcart till den?), och det har hunnit släppas en del vettiga spel på ett par år.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Kul för Nintendo!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man måste välja mellan Wii U o en PS4a..
Ja köpte mitt WiiU på release o kommer köpa PS4an på release..

För lokal multiplayer är Nintendo fortfarnade oslagbara!
2014 med både Super Smash Bros o Mario Kart på G ser riktigt trevligt ut!

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är sällsynt att plattformsägare (Nintendo, Sony, Microsoft och Valve) faktiskt släpper försäljningssiffror. Riktigt synd IMHO.

Det var inte sällsynt förut. Ändringen har skett i små steg senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!