Vilka fysiska butiker kommer sälja PS4

Permalänk
Medlem

Vilka fysiska butiker kommer sälja PS4

som topic säger så undrar jag vilka fysiska butiker som kommer sälja PS4 på lanseringsdagen då jag är antar att man är lite sent ute för att förhandsboka
och vara säker på att man får en konsol på dagen D, så jag hade tänkte åka till en butik och hoppas på de har några för försäljning över disk så att säga
enligt prisjakt är de bara siba som står med, men de måste väl finnas fler butiker??

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

som topic säger så undrar jag vilka fysiska butiker som kommer sälja PS4 på lanseringsdagen då jag är antar att man är lite sent ute för att förhandsboka
och vara säker på att man får en konsol på dagen D, så jag hade tänkte åka till en butik och hoppas på de har några för försäljning över disk så att säga
enligt prisjakt är de bara siba som står med, men de måste väl finnas fler butiker??

Antar att Game Stop kommer vara en av dem

Permalänk
Medlem

Du har bland annat Webhallen som du kan förboka och hämta ut i butik. Sedan lär du ha game stop, Siba, elgiganten o.s.v. Men huruvida de har enhter vid release är svårt att säga.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Du har bland annat Webhallen som du kan förboka och hämta ut i butik. Sedan lär du ha game stop, Siba, elgiganten o.s.v. Men huruvida de har enhter vid release är svårt att säga.

från webhallen:

OBS! Produkten är fullbokad till release.

Ytterligare leveranser inkommer under december månad, men vi har ej uppgifter i dagsläget om antal eller datum.

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Jag bokade den 7/9 på webhallen och fick mail idag om att jag inte var en av dom som fick i första omgången. Skulle vara intressant att veta hur tidig man var tvungen att vara för få en på releasedagen.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

Bokning 21/8 gav inte heller någon utdelning på releasedagen!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V/GEN3 | i5 2500K | 8 GB | Xfx Radeon HD 7970 | OCZ Agility 3 60 GB | Fractal Design 650W Newton R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windoze:

Jag bokade den 7/9 på webhallen och fick mail idag om att jag inte var en av dom som fick i första omgången. Skulle vara intressant att veta hur tidig man var tvungen att vara för få en på releasedagen.

Bokade själv 2013-06-11 och inte fått något mail om att jag inte ska få den, Också från webhallen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Antar att Game Stop kommer vara en av dem

Gamestop säljer bara till folk som förbokat, detta kommer gälla alla leveranser fram tills dem som har förbokat har fått sina maskiner.

Källa: Har en god vän som äger en gamestop butik.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Fick också mail ifrån webhallen idag om att jag inte får del av första batchen, 2013-08-20 lade jag in min bokning.

Låter den ordern ligga kvar, så kan man ju alltid försöka hitta ett butiks ex på release dagen.
Tror största "chansen" att hitta ett release ex är på Media Markt, då de är väldigt stora, och man kan inte förboka ps4 på deras hemsida.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Jag bokade på webhallen 2013-06-18 och har inte fått något mail så antar att jag är med i första batchen då. Då väntar vi bara på någon i juli så börjar vi kunna se vart gränsen gick.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Fick också mail ifrån webhallen idag om att jag inte får del av första batchen, 2013-08-20 lade jag in min bokning.

Låter den ordern ligga kvar, så kan man ju alltid försöka hitta ett butiks ex på release dagen.
Tror största "chansen" att hitta ett release ex är på Media Markt, då de är väldigt stora, och man kan inte förboka ps4 på deras hemsida.

Min kompis ringde mediamarkt kundtjänsten och dem kommer inte ha några att sälja förutom till dem som förbokat.
Anledning till att man inte kan förboka den på deras sida är för att det är fullt för längesedan.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Rätt sjukt att allt är förbokat. Verkar vara bra sug efter PS4

Vilka spel (inte bara release, utan annonserade spel) är det som ligger högst på folks önskelista?

Allra högst på min är nog Destiny och The Witcher 3, av release spelen jag sett, så ser nog killzone roligast ut.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Tror största "chansen" att hitta ett release ex är på Media Markt, då de är väldigt stora, och man kan inte förboka ps4 på deras hemsida.

Jo, de har en knapp till vänster på deras hemsida. Och där står det att den är fullbokad.

Skrivet av Cove:

Vilka spel (inte bara release, utan annonserade spel) är det som ligger högst på folks önskelista?

Allra högst på min är nog Destiny och The Witcher 3, av release spelen jag sett, så ser nog killzone roligast ut.

Eftersom de flesta intressanta spel släpps under 2014 kan man lika gärna vänta, vem vet kommer kanske något bundle..
Ganska dåligt av Nordisk Film att INTE ta in några bundles till release.

Permalänk
Medlem

PS4+GTA V är vad jag längtar till mest. Behöver dock inte få det på releasedagen men vore ju alltid trevligt om man råkar få tag i en PS4 när man vandrar in på sin lokala Elgigant.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Rätt sjukt att allt är förbokat. Verkar vara bra sug efter PS4

Vilka spel (inte bara release, utan annonserade spel) är det som ligger högst på folks önskelista?

Allra högst på min är nog Destiny och The Witcher 3, av release spelen jag sett, så ser nog killzone roligast ut.

De spel som är högst på min lista är Knack.

Efter det så kommer det en drös spel jag vill ha men inte fören runt våren 2014.

Rime ( Det spel jag absolut mest vill ha )
The Witness
Daylight
Child of Light
Natural Doctrine
The Idolm@ster 3
Deep Down

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

PS4+GTA V är vad jag längtar till mest. Behöver dock inte få det på releasedagen men vore ju alltid trevligt om man råkar få tag i en PS4 när man vandrar in på sin lokala Elgigant.

Rockstar har sagt att de inte kommer att släppa GTA V till next gen, dock så skulle jag inte bli förvånad ifall det dyker upp någon portning 2015

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Rockstar har sagt att de inte kommer att släppa GTA V till next gen, dock så skulle jag inte bli förvånad ifall det dyker upp någon portning 2015

Det lät ju fruktansvärt tråkigt.. Då lutar det genast mot uppgradering av grafikkorten istället för att köpa ett PS4.
Eftersom GTA V ska komma till PC känns det onödigt med en PS4 i det fallet.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Det lät ju fruktansvärt tråkigt.. Då lutar det genast mot uppgradering av grafikkorten istället för att köpa ett PS4.
Eftersom GTA V ska komma till PC känns det onödigt med en PS4 i det fallet.

Åter igen det finns inget uttalande om GTA till varken nya konsoler eller PC, Rockstar har inte sagt ett skit. Det finns miljontals rykten men det är allt. Om det kommer vet vi inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.