Permalänk

Ändra voltage över 1.535 till min cpu

Hur fixar jag så att jag kan ha mer än 1.535 spänning till min cpu, för väljer jag tillexempel 1.54 så står det att någonting med att jag har för hög spänning när jag startar datorn. Det här är inte för 24/7 användning, jag har ett asus sabertooth z77 moderkort och en 3770k.

Permalänk
Medlem

Utan att veta vad du har för moderkort, behöver vi kristallkula för att kunna svara på din fråga
Och vilken CPU är det?

1.535 låter farligt högt, är det en modernare Intel CPU ska du snarare sänka den, även på en äldre core2duo CPU är volten väl hög också.

Att du får varningen beror på att det genereras med Auto, och säger väl egentligen att din CPU kan gå upp i rök mer eller mindre plötsligt, troligen går det inte stänga av denna varning.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Spänning!

Vilken processor och vilket moderkort har du?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Spänning!

Vilken processor och vilket moderkort har du?

Ändrade till spänning Och har en 3770k och sabertooth z77

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Utan att veta vad du har för moderkort, behöver vi kristallkula för att kunna svara på din fråga
Och vilken CPU är det?

1.535 låter farligt högt, är det en modernare Intel CPU ska du snarare sänka den, även på en äldre core2duo CPU är volten väl hög också.

Att du får varningen beror på att det genereras med Auto, och säger väl egentligen att din CPU kan gå upp i rök mer eller mindre plötsligt, troligen går det inte stänga av denna varning.

Sabertooth z77 och 3770k
Försöker att få den över 5.2 ghz, som sagt så är det inte för 24/7 användning, jag vill bara se vad jag kan klocka den till

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggezagge:

Sabertooth z77 och 3770k
Försöker att få den över 5.2 ghz, som sagt så är det inte för 24/7 användning, jag vill bara se vad jag kan klocka den till

Har inget svar på din fråga, men vill bara höja ett varningens finger om att det kan bli en dyr nyfikenhet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggezagge:

Sabertooth z77 och 3770k
Försöker att få den över 5.2 ghz, som sagt så är det inte för 24/7 användning, jag vill bara se vad jag kan klocka den till

Det märker du när det säger POFF
1.53+ är ganska livsfarligt högt för den CPU...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Det märker du när det säger POFF
1.53+ är ganska livsfarligt högt för den CPU...

Aa det är det säkert, det var bara det att jag höll på förut och det behövdes nog inte mer spänning än kanske 0.05-0.15 för att lyckas verifiera 5.2 ghz i CPU-Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Det märker du när det säger POFF
1.53+ är ganska livsfarligt högt för den CPU...

Haft min i5 @ 1.6v.
Det är ju inte så att man ska stresstesta proppen med prime95, det har ju TS redan gjort klart nu.

http://valid.canardpc.com/2899100