Vad är det för fel på mig? Ang 290x och hur det får mig att tycka att mitt nuvarande system är dåligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drefk2000:

Jag var inte ute efter att skryta. Bara att klargöra att problemet jag upplever inte är ekonomiskt utan psykiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Om du seriöst lider utav det så lär dig meditera. Då kommer ditt fokus och din känsloupplevelse kring det du tänker på börja skifta form, och känslan du hade kommer kännas lite löjlig när du börjat komma in i det. Kan rekommendera Shinzen Young Science of Enlightenment. Kör meditationsspåren om och om igen under veckan typ 6 sådana spår, och lyssna till informationen utöver det för övergripande förståelse av meditation som dom flesta verkar missuppfattat helt.
Klart en av världens mest pedagogiska meditationslärare. Good Luck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

vi skulle kunna kalla det för att göra bort sig totalt inför alla här på sweclockers. Alla vet nu att han lider av psykiska problem och dessutom berättar om sina problem här hallå eller? mogen grabb. kanske ska bli sweclockers psykiska sajt istället.

Tror att den enda som gör bort sig totalt just nu är du.
Tagga ner lite med den aggressiva attityden nu, annars tror jag att det snart kommer stå ett fint litet Avstängd ovanför din avatar.

TS jag kan inte hjälpa dig, men jag känner igen mig lite i det du beskriver. Jag kan också känna att jag vill uppgradera bara för uppgraderingens skull, trots att det inte egentligen är något jag behöver. Är väl lite mänskligt beteende egentligen; även om man redan har det bra så finns det alltid något man tycker att man kan förbättra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tänk om man hade råd med den bokstavskombinationen.
Lider istället av att aldrig kunna bestämma mig i min jakt på "most bang for buck"! När jag väl bestämt mig och köpt en datorkomponent tar det i snitt en dag innan jag går och önskar att jag köpt det andra alternativet istället i tron att det nog var lite bättre och lite mer prisvärt...!
Så jag skaffade en annan hobby ist och började odla chili! Utmanande, gott och mycket billigare. Dessutom beror resultatet på din ansträngning snarare än inkomst!
Så börja odla chili du med så kommer du snart botat din nuvarande diagnos och ersatt den med en ny men nyttigare...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

I förrgår älskade jag mina Titankort, var så nöjd. Sen släpper AMD 290x och det utpresterar Titan, vilket inte var oväntat. Nu hatar jag mina kort och det kryper i mig och kommer göra det till Nvidia kontrar med något dom slår r290x.
Så frågan är, vad är det för fel på mig? Någon slags psykisk sjukdom måste jag ju lida av. Jag har en konstant känsla av att jag sitter med skit i hela burken, även om den rationella delen av mig vet att jag sitter på ett prestanda monster (Faster then 96% of reported systems i 3D mark 11 Extreme).

Ska vi kalla det för hårdvaruångest eller prestandablues?
Hur som helst lider jag uppenbarligen av något. Jag hittar inte på, det är en påtaglig nästan deprimerande känsla. Sjukt.

Byta till AMD är inte aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har förmodligen ett problem med ditt självförtroende eftersom du verkar ha ett behov att ha det "bästa" och kanske tror att om du inte har det bästa så tycker folk illa om dig?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

(...)Jag har en konstant känsla av att jag sitter med skit i hela burken, även om den rationella delen av mig vet att jag sitter på ett prestanda monster (Faster then 96% of reported systems i 3D mark 11 Extreme).

Ska vi kalla det för hårdvaruångest eller prestandablues?
Hur som helst lider jag uppenbarligen av något. Jag hittar inte på, det är en påtaglig nästan deprimerande känsla. Sjukt.

Byta till AMD är inte aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att det är en tendens som alla människor har, bara starkare hos dig. Vet inte vad jag ska kalla det... strävan efter excellens? perfektionism t.o.m.? Det kan vara samma drivkraft och anda som har gjort dig framgångsrik i arbetslivet som får dig att må dåligt nu. Jag tycker att det mesta i världen är tveeggat. Intet gott om inte för något ont med sig, och vice versa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Du har ett j***a titan-kort, hur kan du vara missnöjd? Jag har ett GTX 470, you don't see me crying.

Om det inte är aktuellt att byta till AMD finns det väl bara SLI kvar, men jag har aldrig hört talas om nån som ett Titan-kort inte duger till.

Var samma här. För ett år sedan satt jag med ett HD6320 i min skollaptop, tills jag hittade en C2Q-dator i en container på mitt sommarjobb. Den hade ett ålderdomligt, dock fullt speldugligt, 8800GT. Prestandaskillnaden gentemot laptopen var som natt och dag, och plötsligt började man få upp ögonen för spel igen. I och med den "nya" i7-burken som byggdes nu i augusti inhandlades ett 560Ti, vilket fick 8800:at att hänga med i ett år. Trots att jag är väldigt nöjd med prestandan (40-100fps i GW2 @1680x1050 med FXAA och alla inställningar på max) står det redan på tröskeln för utbyte mot ett HD7950.

Nyckeln heter förväntan vs. uppfyllelse. Förväntningarna på 560:t gentemot 8800:at var höga, och 560:t uppfyllde dem allihop. Efter två månader har 560:t slutat imponera, och satt ribban för vad jag numera anser acceptabelt. Att spela alla mina nuvarande spel laggfritt är inte längre en förmån, utan ett krav. Att gå tillbaka till 8800GT är inte en del av världskartan.

Om jag nu satsar på ett 3GB 7950, kommer det få mig att fundera på varför jag inte satsat på ett 4GB 680. Ett 4GB 680 (eller 6GB 7970) kommer ge mig frågan varför jag inte köpt Titan. Är det så att 290X blir snabbare än Titan, skulle jag kasta ut Titankorten om de så gick i tri-SLI och slänga in AMD-korten i väntan på bättre tider. Lyckligtvis har jag inte ekonomi för det, så det blir ett 7950 för min del tills vidare. Är lite sugen på AMD samtidigt som det känns väldigt prisvärt.

Bättre hårdvara = ökat intresse = mer vilja att ha så bra komponenter som möjligt.
Kass hårdvara = lägre/inget intresse = dödar intresset och viljan att uppgradera.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

I förrgår älskade jag mina Titankort, var så nöjd. Sen släpper AMD 290x och det utpresterar Titan, vilket inte var oväntat. Nu hatar jag mina kort och det kryper i mig och kommer göra det till Nvidia kontrar med något dom slår r290x.
Så frågan är, vad är det för fel på mig? Någon slags psykisk sjukdom måste jag ju lida av. Jag har en konstant känsla av att jag sitter med skit i hela burken, även om den rationella delen av mig vet att jag sitter på ett prestanda monster (Faster then 96% of reported systems i 3D mark 11 Extreme).

Ska vi kalla det för hårdvaruångest eller prestandablues?
Hur som helst lider jag uppenbarligen av något. Jag hittar inte på, det är en påtaglig nästan deprimerande känsla. Sjukt.

Byta till AMD är inte aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Egentligen borde du betett dig såhär när 780 kom ut också, då den var nästan lika bra fast för nästan halva priset...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Lite "roligt", jag är precis tvärt om, har det gott ställt, har råd att göra uppgradera, tycker egentligen det är skoj, kan inte förmå mig att göra det, och när jag väl gör det mår jag bara illa av det.
Signatur-maskinen fick mig att kräkas, fastän jag behövde den för labb och vidarutveckling av mig själv.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Har alltid varit så att även om man köper det värsta som finns så släpps det snart något som är ännu bättre. R9 290X är något bättre än Titan och kommer bli ännu bättre när drivrutinerna är färdigslipade och tredjepartstillverkare har släppt kort med bra kylning för så stor skillnad i värmeutveckling mellan Titan och R9 290X är det inte att det inte går att lösa bra kylning som inte väsnas. Så småningom kommer Nvidia släppa något som är bättre och till dess får du väl trösta dig med att ha de bästa Nvidiakorten. Själv så har jag alltid köpt det som är bäst på marknaden och sen behållit prylarna tills det börjar gå så långsamt att man stör sig på det. Börjar man få ångest och störa sig på saker bör man nog syssla med något annat eller fundera över varför man får ångest och försöka göra något åt det.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Hallo TS!

Det första som slog mig var... vad hade du problem med innan "GPU-Nojjan" ?
då det låter som att det kan vara något i din personlighet som skapat detta prekära begär.
Och som med allt annat så får man oftast svaren om man kan/vill/vågar gå bakåt i tiden och
spåra hur det kan ha tagit sin början.
Och enligt di lärde så är det inte ovanligt att en tidigare episod/händelse, helt orelevant med det
pågående "problemet" ofta ligger till grund.

När jag var ung (20+) så fick jag för mig att jag ville bli sångare, har jobbat en del med musikproduktion och i studio.
och då fick jag ett liknande måste-ha-begär på mikrofoner.
Kunde sitta hela nätter och kolla upp Neuman-silver mickar för halva årslöner.
Även om jag någonstans långt inne mycket väl förstod att en Neuman mick inte kunde (även om det låter så på reklam)
kan få min sångröst att bli perfekt och att min lycka skulle bli gjord.
Tack och lov så har jag en väldigt god självinsikt , och det slutade det i vanlig ordning med att jag skakade på huvudet och sa
"jag är fan inte klok... och tur är väl det"
Så nu sitter jag med en Röde-Nt mick som låter helt fantastisk för 1500kr och är nöjd och glad.. fast jag fortfarande inte kan sjunga.

Vägen ut ? .. Jag har den bestämda uppfattningen om att varje individ har egna lösningar på problem.
själv har jag aldrig kunnat läsa mig till en lösning på problem som uppstått i mitt liv. Och då menar jag emotionella problem.

När du känner denna GPU-ångest, går det fort över ? eller hänger känslan kvar i dagar ?
Och vad är det oftast som händer när ångesten släpper ?
Kanske läge att föra en liten dagbok ?, för att sedan kunna gå tillbaka och se om du kan hitta gyllene-tråd där.

Jag avslutar med ett favorit citat från John Wooden (legendarisk baseball coach)

.. "Failing to prepare .. .is to prepare for failure"

Önskar dig all lycka med ditt "problem"!

Nu ska jag gå in på blocket och titta på Neuman mickar !
Trevlig helg!
Gidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

I förrgår älskade jag mina Titankort, var så nöjd. Sen släpper AMD 290x och det utpresterar Titan, vilket inte var oväntat. Nu hatar jag mina kort och det kryper i mig och kommer göra det till Nvidia kontrar med något dom slår r290x.
Så frågan är, vad är det för fel på mig? Någon slags psykisk sjukdom måste jag ju lida av. Jag har en konstant känsla av att jag sitter med skit i hela burken, även om den rationella delen av mig vet att jag sitter på ett prestanda monster (Faster then 96% of reported systems i 3D mark 11 Extreme).

Ska vi kalla det för hårdvaruångest eller prestandablues?
Hur som helst lider jag uppenbarligen av något. Jag hittar inte på, det är en påtaglig nästan deprimerande känsla. Sjukt.

Byta till AMD är inte aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan problemet vara att du har för mycket pengar? Jag har själv funderat på det här med pengar och tror att känslan av att spara ihop till någonting och lyckan i att till slut ha råd med det är nog ganska viktig. När den försvinner tror jag det blir svårt att vara nöjd med något. Man slutar sitta i 10 tals timmar för att få det mesta för sina pengar osv och bara köper. Jag vill oxå alltid ha det bästa man kan få när jag har en hobby, skillnaden är ju att en annan inte har så gott ställt som du
Ett tips är att strunta i allt som har med datorer att göra ett tag. Jag gjorde typ samma som dig fast med ett hus jag å Sambon renoverade. Köpte det bästa och var aldrig riktigt nöjd ändå. Slutade med att vi sålde när allt var färdigt å skitsnyggt å nytt. Gick ner i standard när vi flyttade, men är det bästa vi gjort. All press och ångest släppte direkt och har aldrig mått bättre fastän man bor i ett inte lika fint hus

Permalänk
Medlem

nu har jag ju ej läst hela tråden bara en bit ..men kom så långt att du har gott om pengar i alla fall ..kan ge dig ett tips då ....bygg ett nytt system med amd så har du det bästa ur bägge

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

EDIT: CBD kanske är det jag har. Kul att äntligen få en bokstavsstörning. Det är ju modernt nu mera

Men du verkar ju inte känna köptvång utan mer tvång att ha det senaste och bästa. Analysera hur länge det varit så och vad det kommer ifrån.

Skrivet av MrNeikter:

Till ts: Gräset kommer alltid vara grönare på andra sidan.

Gräset är alltid grönare på... gröna sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Du har förmodligen ett problem med ditt självförtroende eftersom du verkar ha ett behov att ha det "bästa" och kanske tror att om du inte har det bästa så tycker folk illa om dig?

Nej, där har du fel. Det här är för mitt eget väbefinnande. Jag har inte det bästa i nått utan nöjer mig oftast med "good enough". När det kommer till GPUer har jag uppenbara problem dock. Hade jag haft dåligt självförtroende hade jag inte överlevt och nått den nivå jag gjort i mitt yrkesliv. Ibland sätter mitt självfördroende mig i knipa då jag biter av mer än jag kan tugga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

I förrgår älskade jag mina Titankort, var så nöjd. Sen släpper AMD 290x och det utpresterar Titan, vilket inte var oväntat. Nu hatar jag mina kort och det kryper i mig och kommer göra det till Nvidia kontrar med något dom slår r290x.
Så frågan är, vad är det för fel på mig? Någon slags psykisk sjukdom måste jag ju lida av. Jag har en konstant känsla av att jag sitter med skit i hela burken, även om den rationella delen av mig vet att jag sitter på ett prestanda monster (Faster then 96% of reported systems i 3D mark 11 Extreme).

Ska vi kalla det för hårdvaruångest eller prestandablues?
Hur som helst lider jag uppenbarligen av något. Jag hittar inte på, det är en påtaglig nästan deprimerande känsla. Sjukt.

Byta till AMD är inte aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

kallas prylbög

skämt å sido, så där kände jag när jag var tonåring, för 15 till 18 år sedan, hur gammal är du pöjk, eller kvinna

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Tycker synd om dig,
Fast bara för att massa avendsjuka nördar blir så sura på dig

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Anledningen är att du köpt en dator för väldigt mycket pengar i tanken att det är den absolut bästa. Du är självklart mycket nöjd så länge det är fallet men så fort det kommer något bättre så är den glädjen borta.

Helt ärligt så låter det som att du är en sån som måste vara bättre än alla andra för att vara nöjd. Men jag känner inte dig så möjligt att jag har fel. Som du själv säger så är detta ett sjukt beteénde så kanske bra att reflektera över dina prioriteringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

vi skulle kunna kalla det för att göra bort sig totalt inför alla här på sweclockers. Alla vet nu att han lider av psykiska problem och dessutom berättar om sina problem här hallå eller? mogen grabb. kanske ska bli sweclockers psykiska sajt istället.

Okej, finns ganska mycket att säga om dina inlägg.
Jag skulle inte på något sätt kalla honom för bortskämd, han har jobbat hårt för att nå den ekonomiska nivån han ligger på. Är inte något fel på att vilja ha det absolut bästa när man har råd med det.

På vilket sätt gör TS bort sig? Genom att erkänna att han har psykiska problem? Det är ett tecken på styrka, inte något annat. Jag kan själv erkänna att jag har haft enorma problem med depressioner, och har inget emot att erkänna att jag har psykiska problem. Att du anser att han gör bort sig kanske beror på att du inte är stark nog för att kunna erkänna om du har problem?

Och ja, det är väldigt moget att kunna berätta om sina problem, och kan hjälpa väldigt mycket. Att prata om problemet är första steget till att lösa det. Dock har du nu gjort det väldigt tydligt att du inte är mogen nog för att kunna hålla en vuxen konversation.

Skrivet av drefk2000:

Första posten.

OT: TS, jag förstår ditt problem och lider lite själv av det, det handlar antagligen om att vilja ha det bästa möjliga när man har ekonomin för att ha det, är ett väldigt vanligt problem. Det är svårt att lösa, men att veta att Titan utpresterar R9 290X med överklockning, och speciellt i SLI, kan hjälpa Dessutom så är dina kort väldigt tysta, till skillnad från 290x.

Och har samma åsikt som dig btw, föredrar Nvidia framför AMD pga bland annat bättre drivrutiner och bättre renderingstider, speciellt i SLI vs CF.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Så, whats the deal? Köp dig ett tredje Titan..

Tri-fire är mitt problem i det läget. Det är svårt att förklara och jag har inget egentligt försvar för mina tankar och handlingar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Oniomania

Kan du lida av något liknande? Tycker detta är väldigt intressant, just psykologin bakom inköp av extrem hårdvara som kanske ligger långt över vad man faktiskt har nytta av. Idealet är ju att vara såpass rationell att man precis köper det man har användning av, men det tror jag är ovanligt bland datorentusiaster. Samtidigt så imponerar vi ju bara på varandra inom den "slutna" klubben, ungefär som kvinnor som köper väskor och skor som vi killar inte lägger märke till - det vore ju en sak ifall våra grafikkort gav en fördel hos det motsatta könet...

Prestige?

Komplex?

Vem vet. Själv har jag också lite av detta, men inte på samma nivå.

OJA, min barndoms polare, (D1CE här på SweC) vi tävlade om vem som hade mest MHz och tuffast Voodoo1 & 2 samt TNT kort när vi var unga å jobbade extra som tonåringar för att ha råd med vem som hade bäst Dator osv,

Jag hade Commondore 64 före honom men han hade Amiga 500 före mig.
Jag hade PC före honom, och jag var även först med Pentium, en 90Mhz, då kontra han lite senare så fort Pentium 133MHz fanns att köpa i butiken, jag väntade på 166MHz skaffade den, sen klev jag upp till AMD K5 200Mhz, då köpte han dubbelt så mycket RAM, jag försökte boosta min dator med Boot Disket egen moddad för att få upp prestandan å få loss minne, kommer ej ihåg vad den typen av Boot disk hette nu, slutade med att jag gjorde sånna diskar till kompisar för att få loss mer minne, det var ju väldigt individuellt per dator hur mycket man fick loss åt dem.

Jag var även först med MultiBoot Floppy så jag kunde välja mellan Win3.11, DoS 6.2 och OS2 Warp

allt för att vara värst å ha ballast dator både på HW och SW sidan

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Okej, finns ganska mycket att säga om dina inlägg.
Jag skulle inte på något sätt kalla honom för bortskämd, han har jobbat hårt för att nå den ekonomiska nivån han ligger på. Är inte något fel på att vilja ha det absolut bästa när man har råd med det.

På vilket sätt gör TS bort sig? Genom att erkänna att han har psykiska problem? Det är ett tecken på styrka, inte något annat. Jag kan själv erkänna att jag har haft enorma problem med depressioner, och har inget emot att erkänna att jag har psykiska problem. Att du anser att han gör bort sig kanske beror på att du inte är stark nog för att kunna erkänna om du har problem?

Och ja, det är väldigt moget att kunna berätta om sina problem, och kan hjälpa väldigt mycket. Att prata om problemet är första steget till att lösa det. Dock har du nu gjort det väldigt tydligt att du inte är mogen nog för att kunna hålla en vuxen konversation.

OT: TS, jag förstår ditt problem och lider lite själv av det, det handlar antagligen om att vilja ha det bästa möjliga när man har ekonomin för att ha det, är ett väldigt vanligt problem. Det är svårt att lösa, men att veta att Titan utpresterar R9 290X med överklockning, och speciellt i SLI, kan hjälpa Dessutom så är dina kort väldigt tysta, till skillnad från 290x.

Och har samma åsikt som dig btw, föredrar Nvidia framför AMD pga bland annat bättre drivrutiner och bättre renderingstider, speciellt i SLI vs CF.

Freddie

Tur att han inte har fastnat för MotorRacing varken billigt i inköp, trimma och optimera samt underhålls kostnaden samt hur mycket det kostar att åka runt även på bara träningar kostar flis, lägg till tävlingar då också.

har man lite sådana problem om att ha värsta grejerna i motorsport om inte så går man under psykiskt så gäller det att vara tät eller jävligt charmig så man har sponsorer som betalar kalaset

Lyxfällan: snubben som köpte data grejer, eller tävlingsbilar ink racebuss å depåpersonal

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Radeon HD 6870. Gatorna i BF4-betan var VITA och GRÅ. Inget annat.

Snart blir det ett nytt härligt kort från AMD.

Ang. Titan kommer för alltid vara ett legendariskt kort. Om 20 år kommer kidsen att bygga retrodatorer med glänsande Titan-kort som de har fyndat eller betalat dyrt för på Ebay. De som inte är lika hardcore då kommer att ha 8800 GT.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Någon undrade hur det började. Jag har inte alltid varit så här. Går vi lååångt tillbaka så var jag mer än nöjd med min A500 och senare A1200 när mina polare körde A4000 040. Spola fram några år, jag jobbar i en pcbyggarbutik/serviceställe och köper Voodoo 1. Sen när tvåan kom bytte jag direkt när vi sprättat lådan på jobbet och sen har det rullat på. Jag köpte mina första 3-4 värstingkort för inköpspris+moms vilket kanske bidragit till problemet. Jag vet helt enkelt inte. Inte heller är jag likada i andra aspekter av livet, inte ens andra aspekter av hårdvara. Va fan, min tv i sovrummet är en Andersson. Det säger väl det mesta? Det jag plöjer ner pengar i är grafikkort och mina barn. Jag drabbas aldrig av buyers remorse, ångrar alltså inte mina inköp runt hörnet som en del. Er tycker jag synd om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

I förrgår älskade jag mina Titankort, var så nöjd. Sen släpper AMD 290x och det utpresterar Titan, vilket inte var oväntat. Nu hatar jag mina kort och det kryper i mig och kommer göra det till Nvidia kontrar med något dom slår r290x.
Så frågan är, vad är det för fel på mig? Någon slags psykisk sjukdom måste jag ju lida av. Jag har en konstant känsla av att jag sitter med skit i hela burken, även om den rationella delen av mig vet att jag sitter på ett prestanda monster (Faster then 96% of reported systems i 3D mark 11 Extreme).

Ska vi kalla det för hårdvaruångest eller prestandablues?
Hur som helst lider jag uppenbarligen av något. Jag hittar inte på, det är en påtaglig nästan deprimerande känsla. Sjukt.

Byta till AMD är inte aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trösta dig med att Titan är tystare, har bättre drivrutiner och Geforce Experience.
Och är snyggare

Permalänk
Medlem

Det kallas "uppgraderings djävul". Mycket vanligt fenomen bland konsumenter. Hela marknanden i princip existerar för att människor har sådana små djävular på axeln.

Bästa sättet att bli av med en sådan är under en längre tid simulera en dålig ekonomisk situation alternativt genom lida en verklig ekonomisk krissituation.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

(Har inte läst igenom hela tråden nu. Någon kan ha skrivit det innan)

Jag har en liten fråga: Mår du bättre när du köpt en ny sak/har det senaste?

Om du svara ja där så är det med största sannolikhet en form av ett beroende.
Drivande människor har oftast ett större behov för att stilla sina begär. Frågan att ställa sig är varför har jag detta begär och vad får jag ut av begäret. Mår man dåligt av det varför fortsätter man/mår man bra av det varför fortsätter man?

Kan med lätthet skriva 2 A-4 om människans sätt och beteende men jag vill inte ställa en amatörmässig analys på ett forum.

Ha en bra dag!

Permalänk
Skrivet av drefk2000:

Mycket bra video!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänker inte ens se den. Tänk om jag vill sitta i fällan?!

Skrivet av WDac:

Tur att han inte har fastnat för MotorRacing varken billigt i inköp, trimma och optimera samt underhålls kostnaden samt hur mycket det kostar att åka runt även på bara träningar kostar flis, lägg till tävlingar då också.

har man lite sådana problem om att ha värsta grejerna i motorsport om inte så går man under psykiskt så gäller det att vara tät eller jävligt charmig så man har sponsorer som betalar kalaset

Lyxfällan: snubben som köpte data grejer, eller tävlingsbilar ink racebuss å depåpersonal

Ska vi slå vad? Köp en bil och ge mig pengar, och jag lovar att jag kan lägga mer på datorn än du kan på bilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Tri-fire är mitt problem i det läget. Det är svårt att förklara och jag har inget egentligt försvar för mina tankar och handlingar

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså om du åker hit och ger mig en smäll på käften, då kan man ju börja snacka om att försvara handlingar.
Men att vilja plöja ner pengar i sin hobby, är ju inget man behöver försvara, det gör jag också.
Men vill du köpa 1-2 st GTX Titan till och kanske en ny processor, eller som andra sagt bygga en AMD rigg, med bästa AMD processorn och 290x, så sätt igång.
att din fru skakar på huvudet är naturligt, då hon inte sätter sig in i din position, men om du nu köpte ett par skor och en handväska för 100 000:- kanske reaktionen vore positivare, jag vet inte för jag känner inte frun din.
Men det du behöver är t.ex terapi, om du nu vill sluta med att eftersukta det bästa, trots att det du har är bra.
förövrigt kan jag verkligen rekommendera dig att köpa http://cdon.se/b%C3%B6cker/byrne%2c_rhonda/the_secret_%3d_hem...

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hobbypsykologen : Antagligen så mådde du bra av att ha något som var 'bäst'. Du identifierade dig på något vis med detta, (läs, e-peen) och bör antagligen istället arbeta på din självkänsla samt självförtroende, så att du kan lägga värde på saker som faktiskt betyder något istället för vem som har fläskigast GPU. Så SKULLE det kunna vara..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8