Permalänk
Medlem

[Hjälp] i5-2500k 40° idle

Som ni ser så har jag 40 grader i idle, har en h100i med stock fläktarna.
innan dess så körde jag med stock kylaren, så fort jag spelade så visade HWmonitor 98° efter ca 1 timme. Har haft stock kylare i ca 3 år. Bytte ut den till en h100i för ca en månad sedan. Själv tycker jag att 40 grader i idle är för högt, Jag har fått tipset att remounta pumpen på CPU. Några andra tips elr liknande?

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Var har du kopplat in pumpen?

Permalänk
Medlem

Kollat att kylpastan är jämnt applicerad? Konvex IHS?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

skulle tippa på pastan eller monteringen min tickar på i 26 C vid 25% användning..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

lekte runt lite med Corsair link, kör jag i quiet mode så har jag samma temp som i performance

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Det viktiga är ju vad du har i load, så vad får du för temps när du belastar processorn i t.ex Prime95 eller något Linpack?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag har också ca 40 grader i idle, inga prob
Ligger runt 60-70 grader i load
Då kör jag med en i7 2700k i 4,3 ghz

Det är inte tempen i idle som betyder nått, så länge den inte är på 80 grader
Det är load tempen som är viktig