Projektet Blockholm vill bygga Stockholm i Minecraft

Permalänk
Medlem

Riktigt kul idé måste jag säga. Perfekt för att få så många involverade som möjligt i ett projekt, utan att det kostar ett öre. Ska bli riktigt intressant att se det färdiga resultatet. Kommer nog bli en väldigt rörig och obalanserad stad dock eftersom alla medverkande inte är utbildade i stadsplanering, men byggnaderna lär minst sagt bli unika om jag känner "kreativa gamers" rätt

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

De borde göra färdigt mappen, sedan lägga ut den som download så man kan gå lös i creativemode med tnt!

Skulle älska det. Blåsa bort rosenbad specifikt. =D

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Ska bygga Stureplan och sedan fylla nattklubbarna med grisar...

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

TNT under allt bah o en liten knapp på Sergels torg, förr eller senare blir någon nyfiken

Permalänk
Medlem

Undrar hur många penishus det kommer att bli.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Undrar hur många penishus det kommer att bli.

Slussen får alltså en uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Undrar hur många penishus det kommer att bli.

Antal penishus = (andel av användarna som är under 20år och är pojkar/män) * (antal möjliga byggnader)

Permalänk
Medlem

Vansinne! Men jag gillar det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MVP:

Vansinne! Men jag gillar det

Skickades från m.sweclockers.com

Vansinne som i att dem inte klarar av att hosta skiten. Laggar allt för mycket. Dessutom verkar det inte finnas en ända admin på hela servern.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens ansluta till servern. Någon mer med samma problem? Får upp Bad login hela tiden.

Permalänk
Medlem

DICE ska ha en skyskrapa ^^

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Varför inte bygga riktiga bostäder istället?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

man blev ju lite sugen på att spela minecraft nu ju!

Permalänk
Skrivet av SimonReborn:

Stockholm? Helvete heller! Kom tillbaka när du skall göra Göteborg!

Blockeborg, ska vi skapa en server nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Vansinne som i att dem inte klarar av att hosta skiten. Laggar allt för mycket. Dessutom verkar det inte finnas en ända admin på hela servern.

De kan också vara att en eller fler skicka ut DDoS-attacker. Men också ju mer folk de kommer in desto mer kan det lagga, speciellt när Sweclockers gjorde en nyhet om det, så bli typ alla lite sugna o kika på servern.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Prövade att joina servern för att se hur den ser ut, men lite tråkigt att det laggar så mycket. Gick inte att röra på sig :/

I den korta stunden som jag väll var inne så var det en del småbarn som skulle tjafsa om vem som var p12.. dock lite förväntat kanske

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Niczo:

Ska bygga Stureplan och sedan fylla nattklubbarna med grisar...

Jag hade fyllt de med kistor fyllda med ''hoes''

Permalänk

Stad i storleken av stockholm* typ, du får en plot du kan bygga vad du vill på liksom, thats it.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

http://www.blockholm.se/karta

Lite som en glimt in i framtiden. Sitta en tyst höstnatt och kolla Stockholm från ovan i Google Maps och se vad folk gör och säger

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kommer in på server utan får:

Disconnected by server
No plots available at this time, please come back later!

??

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blockeborg

Skrivet av SimonReborn:

Stockholm? Helvete heller! Kom tillbaka när du skall göra Göteborg!

Skrivet av MuffinManxD:

Blockeborg, ska vi skapa en server nu?

Ett hjul har redan börjat snurra någonstans...

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var en lyckad trollning av guos89. Väldigt många nappade.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är kommun/landsting som hostar (med tanke på hur segt allt verkar vara)

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Fan nu får jag ångest måste slänga i mig mina antidepressiva tabletter

Minecraft fungerar bättre och är billigare än piller...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Dom lär ju behöva mods inne 24/7 annars kommer folk in och förstör.

Behövs ej, finns scripts som sköter rollbacks och tomter som du kan registera där endast du kan ändra saker.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Får se vart detta slutar, var inne igår en sväng och folk öste sönder kartan med lava. Känns inte så genomtänkt med tanke på att vem som helst kan förstöra. Såg någon som hade lagt lava på någons byggnad och sedan lagt vatten på det så det blev cobblestone överallt och utanför tomtgränsen också så det gick inte att ta bort Borde inte sånt här testas innan? Dessutom väldigt laggigt. Nä har klagat färdigt nu..

Kommer nog kolla med jämna mellanrum hur det går och om problemen fixas, lite intressant är det ju ändå.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Justin91:

Om jag hade ett Minecraftkonto skulle jag gärna vilja vara med..

Ja menar minecraft kostar 174,57, det är ju inte en förmögenhet :P?

Visa signatur

Intel core i5 3570K, silver power 500 watt, Zotac geforce gtx 660, 8 gb ram corsair vengence heatspreader dual channel,1 tb seagate,HAF midi tower 912, asus P7B75-M,

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat uppåt 20 onödiga inlägg med hänvisning till forumsreglerna § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelafarmen:

Ja menar minecraft kostar 174,57, det är ju inte en förmögenhet :P?

För oss arbetslösa är det en förmögenhet tyvärr. Om det nu är småpengar för dig kanske du har lust att skänka en kopia?

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1