Hur länge håller ett bra vattenkylningssystem?

Permalänk
Medlem

Hur länge håller ett bra vattenkylningssystem?

Hej
Jag har tänkt skaffa vattenkylning då jag vill få ner temperaturerna lite och vill kunna höja klocken lite till. Det jag undrar över är hur länge håller ett bra system, kommer jag kunna ha kvar det fast att jag byter ut dem andra komponenterna om några år eller kommer jag behöva byta vattenkylningssystemet också? Läste i någon tråd att någon hade haft sin kylning i 10 år och genom flera riggar, är detta något normalt eller är det extremt? Har just nu ett budgetmoderkort vilket gör att jag enligt recensioner inte kommer kunna klocka så mycket till men är ändå sugen på det ifall jag kommer kunna använda det i även nästa rigg.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Cooling Stuff

10 år är extrem men pga de flesta byter delar mest för snyggare nya modeller, det är helt klart att LC komponenter klarar så många år, det ända som kan bytas är slangar och kanske packningar efter några år men allt annat håller i många år om system sköts som det ska

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system