Permalänk

Philips 6000 series

Hej gott folk,

Jag sökte men hittade inte riktigt det jag var ute efter.

Det är nämligen så att jag har nyligen köpt en Philips 47PFL6158S/12 och jag undrar varför jag inte hittar några recensioner om den på nätet, samt att modellen verkar vara utgående från flera leverantörer. Detta tycker jag är lite suspekt om jag ska vara ärlig. Vadå, vill dom bli av med skiten, vad har dom att dölja osv är tankar som dyker upp. Teven är ju från 2013! Utöver det så tycker jag den laggar extremt mycket i menyerna, är det vanligt för denna modell eller för Philips rent generellt?

Länk till teven: Philips 47PFL6158S/12

Ska jag byta ut den, vad tycker ni experter? Har öppet köp i 30 dagar!

Tacksam för svar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K @ 3,9Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12 S GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 10 x64.

Permalänk
Medlem

Hej.
Philips 6158 är en "specialmodell" som enbart Media Markt kör med, därav de är svårare att hitta info om den. Den är en något uppgraderad modell från 6008, med bland annat bättre högtalare.
Just med smarten så ligger phllips efter LG och Samsung och har rätt sega menyer fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Grafen:

Hej.
Philips 6158 är en "specialmodell" som enbart Media Markt kör med, därav de är svårare att hitta info om den. Den är en något uppgraderad modell från 6008, med bland annat bättre högtalare.
Just med smarten så ligger phllips efter LG och Samsung och har rätt sega menyer fortfarande.

Tack för svar. Är de sega menyerna mjukvarurelaterat som går att patchas bort eller är det nåt man får leva med?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K @ 3,9Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12 S GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 10 x64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknikrädd:

Tack för svar. Är de sega menyerna mjukvarurelaterat som går att patchas bort eller är det nåt man får leva med?

Tror tyvärr att man får leva med de, Philips har alltid haft problem med de sen dem lansera smart tv

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en likadan TV igår på mediamarkt för 6k, det var det sista exemplaret. När jag oxå titta upp TV så hittade jag inte så mkt som det var i ditt fall oxå. Behöll du TVn eller bytte du ut den? Vill gärna veta dina erfarenheter med den och om den är värd att behålla för 6000kr