Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Om det är premium så måste ju produkten vara "välpolerad". En produkt som 290X med referenskylare går ju bort helt, en med välgjord totallösning byggd kring 290X är premium utan tvekan. En förutsättning är dessutom att det ligger i toppsegmentet gällande de egenskaper som vanligtvis efterfrågas av potentiella ägare till produkten. Gällande grafikkort skulle jag säga att det är:

prestanda
funktion (kylning, fläktkurva, saker som styr överklockningsmöjligheter etc)
design

Ju fler saker och som uppfylls med råge av detta, desto mer premium (fast med låg prestanda kan det inte vara premium nästan oavsett hur de andra sakerna ser ut.) Design väger dessutom ganska lätt i förhållande till resten.

Det här är i princip det jag också försöker framhäva, men priset är definitivt en del av upplevelsen av premium så som vi använder ordet, se den engelska definitionen nedan. Priset i kombination med det du beskriver ovan är det som utgör premium, man kan t.ex. inte ta en kontorsstol från Rusta som har bra design, funktion och prestanda och sälja den för 10000kr och tro att det därför blir premium, priset måste reflektera värdet hos produkten. Ett lästips till alla som är intresserade av den här diskussionen är den här artikeln.

Skrivet av blade80:

Man kan säga så här angående 290X vs Titan säger jag, väljer man ett titan idag istället för ett 290X så betalar man 4000 kr för en kylare, på ett ungefär i alla fall. Det är liiiite för mycket pengar för en kylare.

Om man sätter dit en eftermarknadskylare kommer 290X vara mer premium än något annat kort. Man får i princip två st för ett Titan...jag vet inte om det säger mer om prissättningen på Titan eller om hur bra ett 290X kommer att bli med en bättre kylare. Det luktar premium hur som helst. 780...ja det är ju ett bra kort det med, men det måste ändå se sig omsprunget av 290X. Sänker man priset på ett 780 med en tusenlapp börjar det bli intressant igen.

Jag håller med dig till viss del, men det finns flera sätt att se på premium för att krångla till det hela. Man kan tala om att premium är "den som är högre i pris och lyxigare" ex. Titan, eller "den som är mest värd pengarna" dvs. 290X. Jag tycker själv att den första definitionen passar bättre för hur jag upplever det hela, däremot inte med sån prisskillnad som det är nu, Titan borde gå ner 2-3000kr i pris för att kännas skäligt i sammanhanget.

Men premium är som jag tidigare skrev ett uppfattat mervärde hos en produkt som inte är logisk, utan baserar sig på känslor. Tänk dig ett blindtest med Titan och 290X där dom har samma generiska kylare påmonterade och i allmänhet omöjliga att skilja på till varumärke och utseende. Hur många tror du då skulle välja att betala 4000kr mer för kort A jämfört med kort B ifall de är helt varumärkesfria och presterar likadant?

Googlade lite snabbt på premium, det är faktiskt lite svengelska över det här eftersom ordet "premium" på svenska endast betyder högoktanig bensin eller ett pris (synonymt med premie). Innebörden av ordet som vi faktiskt menar på är ju såvitt jag uppfattat den engelska, premium (översätts väl till "högre premie" eller "merkostnad")-

Citat:

a sum added to an ordinary price or charge.
"customers are reluctant to pay a premium for organic fruit"
synonyms: surcharge, additional payment, extra amount/charge, additional fee

Jag skulle säga att Titan var långt mycket mer premium innan 290X kom, för då kunde man inte jämföra det mot någon annan produkt, men nu när AMD visat till vilket pris man kan tillverka och sälja den här prestandan upplever jag det som att Titan är väldigt överprisad och därmed tappar det mycket av sin premiumstämpel som nu upplevs som ett luftslott.

Skrivet av skog1s:

Bravo, stående ovationer, publiken ropar, ställer sig upp och stampar med fötterna!! !!

Väldigt bra skrivet!

Låt nu detta inlägget bli sista spiken i kistan. (inte för att jag tror på det, men man kan ju hoppas)

Förstår inte vad ditt bidrag är med det här inlägget. Får väl ursäkta ifall jag hoppade in i en diskussion om premium som dragit ut väldigt länge, men samtidigt är detta ett diskussionsforum där man ska diskuterar saker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2good4you:

Beta 6 drivern från amd.com ska ge mellan 6-10% mer prestanda också. Kommer som sagt GARANTERAT boostas mer med kommande drivers och dra ifrån Titan desto mer. Snabbast i silent-mode också.. sjukt kort med tanke på priset:

Lita inte för fem öre på dom där. Att kortet i Quiet Mode har mer prestanda än GTX Titan och GTX 780 är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Lita inte för fem öre på dom där. Att kortet i Quiet Mode har mer prestanda än GTX Titan och GTX 780 är fel.

Dom stämmer och testerna är gjorda av Nordichardware med senaste Beta6 driver.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

1)

2) Jag var lite elak, misstänker att du är lite väl optimistisk, men vi får se, min kristallkula är inte heller så välputsad.

Hälften rätt, hälften fel. Min gissning va riktpris på 3995kr för GTX 780 referens.
Överoptimistisk gissning på 780TI, då jag gissade på 4500kr.
Utfasning av Titan, återstår att se.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nautilus011:

Hälften rätt, hälften fel. Min gissning va riktpris på 3995kr för GTX 780 referens.
Överoptimistisk gissning på 780TI, då jag gissade på 4500kr.
Utfasning av Titan, återstår att se.

Din spåkula var blankare än min, hälften rätt är inte så illa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Förstår inte vad ditt bidrag är med det här inlägget. Får väl ursäkta ifall jag hoppade in i en diskussion om premium som dragit ut väldigt länge, men samtidigt är detta ett diskussionsforum där man ska diskuterar saker.

Klart det är ett diskussionsforum, men denna tråden har tagit sitt eget liv tre gånger om redan, allt som skrivs just nu, finns att läsa läsa i början, typ

Därav "spiken i kistan"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Klart det är ett diskussionsforum, men denna tråden har tagit sitt eget liv tre gånger om redan, allt som skrivs just nu, finns att läsa läsa i början, typ

Därav "spiken i kistan"

Spiken i kistan på det här tråden var Nvidias senaste prissänkning.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Spiken i kistan på det här tråden var Nvidias senaste prissänkning.

290 och 290X blev spiken i kistan för nVidia. Kommande 290 kommer bli prissatt samma som GTX780 och vara snabbare. 290X kommer vara oregerad kung och nVidia står utan en ny GPU tills TSMC har 20nm redo. AMD kommer garanterat att lansera något bra på 20nm också...

290 är en modernare GPU, och stöd för Mantle, samt en hel del prestanda som kommer att hämtas med kommande drivrutiner. Nu har Beta7 kommit:

http://www2.ati.com/drivers/beta/AMD_Catalyst_13.11_BetaV7.ex...

Includes support for the new prod​ucts:
AMD Radeon​™ R9 290X
AMD Radeon R9 290
​Performance improvements
​Batman: Arkham Origins - improves performance up to 35% with MSAA 8x enabled
Total War™: Rome 2 - improves performance up to 10%
Battlefield 3 - improves performance up to 10%
GRID 2 - improves performance up to 8.5%
DiRT Showdown - improves performance up to 10%
Formula 1™ 2013 - improves performance up to 8%
DiRT 3 - improves performance up to 7%
Sleeping Dogs - improves performance up to 5%​
​Performance improvements for the AMD APU Series (comparing AMD Catalyst 13.11 Beta6 to AMD Catalyst 13.9)
Luxmark (openCL) - improves performance up to 10%
Winzip 17.5 (openCL) - improves performance up to 20%
GRID 2 - improves performance up to 4%
Battlefield 4 - improves performance up to 5%
Lef4Dead - improves performance up to 10%
​​​​Automatic AMD Eyefinity Configuration​
Automatic "plug and play" configuration of supported Ultra HD/4K tiled displays

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Hjälpsam

Jag förstår inte riktigt hysterin över Nvidias nya priser, det är inte de nya priserna som är låga, utan de gamla som var alldeles för höga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Relik 📜

Ett vänligt tips i största allmänhet är att inte lita på förbättringssiffrorna som presenteras av varken Nvidia eller AMD och bygga argument på dessa. Med ett par års testade i bagaget kan jag garantera att det i 99 av 100 fall är absolut bästa möjliga scenario som presenteras, ofta under speciella (och inte sällan obskyra) inställningar.

I det här fallet har jag kört om R9 290X med Catalyst 13.11 v6, och den största skillnaden jag uppmätte var i storleksordningen 1 FPS under ett spel i 1920x1080 pixlar (kommer reflekteras i nästa recension). Det enda som åtgärdas till v7 är Crossfire för färska Battlefield 4, även om jag givetvis kommer dubbelkolla siffrorna även där.

Jag uppmanar också åter att läsa igenom och förstå informationen om Quiet/Über Mode. Många vill ta ljudnivån från Quiet och matcha med prestandan från Über, vilket helt enkelt blir fel och mycket missvisande. Quiet innebär ett rejält prestandatapp, det går inte att ignorera.
http://www.sweclockers.com/recension/17772-amd-radeon-r9-290x...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ett vänligt tips i största allmänhet är att inte lita på förbättringssiffrorna som presenteras av varken Nvidia eller AMD och bygga argument på dessa. Med ett par års testade i bagaget kan jag garantera att det i 99 av 100 fall är absolut bästa möjliga scenario som presenteras, ofta under speciella (och inte sällan obskyra) inställningar.

I det här fallet har jag kört om R9 290X med Catalyst 13.11 v6, och den största skillnaden jag uppmätte var i storleksordningen 1 FPS under ett spel i 1920x1080 pixlar (kommer reflekteras i nästa recension). Det enda som åtgärdas till v7 är Crossfire för färska Battlefield 4, även om jag givetvis kommer dubbelkolla siffrorna även där.

Jag uppmanar också åter att läsa igenom och förstå informationen om Quiet/Über Mode. Många vill ta ljudnivån från Quiet och matcha med prestandan från Über, vilket helt enkelt blir fel och mycket missvisande. Quiet innebär ett rejält prestandatapp, det går inte att ignorera.
http://www.sweclockers.com/recension/17772-amd-radeon-r9-290x...

Är Quiet/Über mode endast en del av AMD:s referenskort eller kommer switchen att finnas även på partnertillverkarnas kort tro?
Det känns lite som att om man får på en bättre kylare på kortet kan Quiet mode vara överflödigt ifall ljudnivån ändå är bra till att börja med.

Permalänk
Medlem

HÄJJ!!

Någon med ett kort i 2x0 serien som har lust att testa huruvida det skett någon förbättring av 23,976 hz outputten på de nya korten?

Dvs starta tex XBMC med en bluray/mkv i 23.976 och tryck O å rapportera vad det står nere till vänster. Perdy plz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Är Quiet/Über mode endast en del av AMD:s referenskort eller kommer switchen att finnas även på partnertillverkarnas kort tro?
Det känns lite som att om man får på en bättre kylare på kortet kan Quiet mode vara överflödigt ifall ljudnivån ändå är bra till att börja med.

Eftersom denna inställning enbart reglerar vad maxinställningen på fläkten ska komma att vara, så öppnar ju detta för att olika tillverkare beroende på kvalitet på kylaren kan få väldigt spridda resultat, speciellt på "överklockade"/boostade kort. Fast i ingen lär ha sämre prestanda än referenskortet ens i uber mode, och det är väl enligt min personliga uppfattning mycket tveksamt om tredjepartstillverkarna kommer att vara intresserade av inställningen.

Kanske på de mest exklusiva luftkylda modellerna, om de nu gissar att det finns folk som är intresserade av att få 4% högre FPS samtidigt som det låter som en hårtork. Detta samtidigt som spänning och bios måste tillåta kortet att klocka upp sig så högt att det blir relevant.

De produkter som jag hoppas på är prisvärda alternativ som är tysta och presterar motsvarande uber-mode. Det räknar jag med iaf ska komma

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ett vänligt tips i största allmänhet är att inte lita på förbättringssiffrorna som presenteras av varken Nvidia eller AMD och bygga argument på dessa. Med ett par års testade i bagaget kan jag garantera att det i 99 av 100 fall är absolut bästa möjliga scenario som presenteras, ofta under speciella (och inte sällan obskyra) inställningar.

I det här fallet har jag kört om R9 290X med Catalyst 13.11 v6, och den största skillnaden jag uppmätte var i storleksordningen 1 FPS under ett spel i 1920x1080 pixlar (kommer reflekteras i nästa recension). Det enda som åtgärdas till v7 är Crossfire för färska Battlefield 4, även om jag givetvis kommer dubbelkolla siffrorna även där.

Jag uppmanar också åter att läsa igenom och förstå informationen om Quiet/Über Mode. Många vill ta ljudnivån från Quiet och matcha med prestandan från Über, vilket helt enkelt blir fel och mycket missvisande. Quiet innebär ett rejält prestandatapp, det går inte att ignorera.
http://www.sweclockers.com/recension/17772-amd-radeon-r9-290x...

Man kan dock inte ignorera att korten med tiden boostas en hel del. Se bara på HD79xx korten, men också tidigare generationer. Det är än så länge bara beta drivers också.

Nu har både Nordichardware och franska Hardware.fr kommit fram till att R9 290X presterar bättre än Titan och 780OC i både normal och über mode, dom har också testat i många spel:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl... (translate link, mycket bra recension)

http://www.nordichardware.se/Grafik/amd-radeon-r9-290x-normal...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

Då jag inte hängt med alls på swec pga jobb, är detta nya generationen av AMD grafikkort?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Då jag inte hängt med alls på swec pga jobb, är detta nya generationen av AMD grafikkort?

Ja.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Nordichardware har tagit kontakt med några grafikkortstillverkare för att höra efter vad de har för planer med R9 290X.

http://www.nordichardware.se/Grafik/daerfoer-behoever-amd-och...

Asus – Satsar på eget kretskort med kraftfullare spänningsdel. Grafikkortet kommer använda sig av samma kraftfulla DirectCU II-kylare som hittas på bland annat Geforce GTX 780 DirectCU II Top.
Lanseringsdatum: Oklart, troligtvis i tid till julhandeln (Dec)

Gigabyte – Egenutvecklat kretskort med snarlik Windforce 3X-kylare, kanske något finputsad, som används på Radeon R9 280X OC.
Lanseringsdatum: Oklart, troligtvis slutet på november eller början på december.

MSI – Ingen konkret information om kommande modeller, vi bör kunna vänta oss både Radeon R9 290X Gaming och R9 290X Lightning framöver. Ren spekulation från redaktionens sida är att vi först får se Gaming-modellen som senare följs upp av kraftfullare Lightning.
Lanseringsdatum: Oklart.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Nedanstående citat är skrivet av Gibbo på overclockers.co.uk.
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18551534&pa...

"The blurred out card is the new card coming Tuesday 5am from AMD.

A card which I've now managed scores even beating the R290X OC with, due to newer drivers."

Man kan väl anta att det rör sig om R9 290, vilket då borde betyda att 290x kommer få en ordentlig prestanda ökning med samma drivrutiner.

Edit: Mer positiva nyheter gällande AMD men nu om Mantle.

Wall Street Journal kör en nyhet om att fler spel studios har skrivit avtal om att använda Mantle.
Den här gången rör det sig om Cloud Imperium, Eidos-Montreal och Oxide.
http://online.wsj.com/article/PR-CO-20131104-904500.html?dsk=...

AMD's Revolutionary Mantle Graphics API Adopted by Industry Leading Game Developers Cloud Imperium, Eidos-Montreal and Oxide

Sneak previews of AMD Mantle technology will be shown at APU Summit developers conference November 11 to 13, 2013.

SUNNYVALE, CA--(Marketwired - Nov 4, 2013) - AMD (NYSE: AMD) today announced three new game developer partnerships for Mantle, its highly acclaimed, groundbreaking graphics API. Cloud Imperium Games (Star Citizen), Eidos-Montréal(TM), a part of the Square Enix(R) Group, and Oxide Games are the latest game developers to join AMD in optimizing the way PC games are developed to extract maximum performance from a modern graphics architecture that spans desktop PCs, notebooks and consumer devices like tablets.

"AMD is proud to play an instrumental role in transforming the world of game development with Mantle," said Ritche Corpus, director of ISV gaming and alliances, AMD. "With the support and close collaboration between AMD and industry-leading game developers like Cloud Imperium, Eidos-Montréal and Oxide, Mantle can maximize optimization for highly anticipated PC titles, bringing an unparalleled gaming experience for players."

Cloud Imperium Games is currently developing "Star Citizen," the highly anticipated, crowd-funded PC space simulator from legendary game designer Chris Roberts.

"AMD's Mantle will allow us to extract more performance from an AMD Radeon GPU than any other graphics API," said Chris Roberts, CEO, Cloud Imperium Games. "Mantle is vitally important for a game like Star Citizen, which is being designed with the need for massive GPU horsepower. With Mantle, our team can spend more time achieving our perfect artistic vision, and less time worrying about whether or not today's gaming hardware will be ready to deliver it."

Eidos-Montréal is the studio behind "THIEF(TM)," an upcoming first-person stealth adventure set for release in February 2014. Eidos-Montréal also developed "DEUS EX: HUMAN REVOLUTION(R)," an AMD Gaming Evolved title.

"Mantle lets you use AMD Radeon GPUs the way they are meant to be used, unlocking many new opportunities and increased CPU and GPU performance," said David Anfossi, studio head, Eidos-Montréal. "Because of this, Mantle is one of the most important changes to PC graphics in many years."

Helmed by industry veterans, Oxide Games is designing the new "Nitrous" engine for 64-bit, multi-core processors.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på de nya AMD korten och dess värmeutveckling och fläktkurva så vore ett test hos www.silentpcreview.com kunna bli en höjdpunkt..

Permalänk
Discokungen
Skrivet av crimsonidol:

Med tanke på de nya AMD korten och dess värmeutveckling och fläktkurva så vore ett test hos www.silentpcreview.com kunna bli en höjdpunkt..

Helt ärligt så tycker jag inte det låter så hemskt mycket. Fläkten är mycket tystare än jag trodde! Mina 570 Phantom lät betydligt mer i full load, även när man bara körde ett kort. Vattenblock är självklart att föredra i vilket fall som helst.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag har ett konstigt problem jag hoppas på att någon här kan svara på, jag har köpt 2 st 290x och har inte fått någon bild på någon av dom.
Mina spec är
Z68A-GD55 (G3) (MS-7681)
16 GB
DDR3
665.1 MHz
I7 2600k
pc3 10700H
CMZ16gx3m4a1600cl9
850w coirsair tx850m
Har testat allt, updatera bios, driver sweeper, formaterat om, mm mm.

någon som har några ideér?

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Skrivet av clairvoyant:

Jag har ett konstigt problem jag hoppas på att någon här kan svara på, jag har köpt 2 st 290x och har inte fått någon bild på någon av dom.
Mina spec är
Z68A-GD55 (G3) (MS-7681)
16 GB
DDR3
665.1 MHz
I7 2600k
pc3 10700H
CMZ16gx3m4a1600cl9
850w coirsair tx850m
Har testat allt, updatera bios, driver sweeper, formaterat om, mm mm.

någon som har några ideér?

Har exakt samma problem med mitt nya kort. Jävligt konstigt, drygt och irriterande. Hittat någon lösning?

Visa signatur

Om man inte skjuter gör man inga mål!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av clairvoyant:

Jag har ett konstigt problem jag hoppas på att någon här kan svara på, jag har köpt 2 st 290x och har inte fått någon bild på någon av dom.
Mina spec är
Z68A-GD55 (G3) (MS-7681)
16 GB
DDR3
665.1 MHz
I7 2600k
pc3 10700H
CMZ16gx3m4a1600cl9
850w coirsair tx850m
Har testat allt, updatera bios, driver sweeper, formaterat om, mm mm.

någon som har några ideér?

Skrivet av Fingerlinger:

Har exakt samma problem med mitt nya kort. Jävligt konstigt, drygt och irriterande. Hittat någon lösning?

Ni har större chans att få hjälp, om ni tar upp saken i tråden för AMD grafikkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |