Titanfall är exklusivt för Xbox One, Xbox 360 och PC

Permalänk
Medlem

"Exklusivt" för Xbox One, PC, samt 360. Fy vad exklusivt det var.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Tur det kommer till PC iallfall, skulle vägra att köpa en Xbox one för detta spelet, men nu när det kommer till PC så kommer man köpa och testa ifall det är något att ha.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

"Exklusivt" för Xbox One, PC, samt 360. Fy vad exklusivt det var.

"Exklusivt för microsofts platformar"

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Väääänta lite nu, varför skulle EA vara boven i detta? Kanske är det snarare Microsoft som har ett finger med i spelet? EA har inget att vinna på att skippa släppa det för PS4.

Skrivet av jonasies:

Nä. EA skulle säkert få sålt fler spel om dom släppte till ps4. Dock skulle jag tro att MS har betalat en viss summa pengar för att få det exklusivt.

Skrivet av Triton242:

Tråkigt. Ända som drabbas är konsumenterna. Priset på spelen blir indirekt högre pga förlorade försäljningsintäckter av spelet och exlusivitetsavtalet..

Skickades från m.sweclockers.com

Har sett en del artiklar om att många spel inte förlorar intäkter på exklusivitet. Dussinspel som annars bara skulle drunkna i flödet av liknande spel känns plötsligt mer speciella när de bara finns till egna konsollen och blir mer hajpade och får högre betyg av recencenter som går på hajpen.

Permalänk
Medlem

Att dom släpper det till PC är riktigt bra, men det var nog jävligt dumt för deras del att göra så då Titanfall kan ha varit ett spel som fått mig att köpa XBone om det hade varit exklusivt till just den plattformen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Spelet ser i mina ögon inte särskilt roligt ut Smaksak I guess...

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Visste vi inte det redan?

Som det stog i nyheten har det länge varit tal om att det bara var "time exlusive"...

Jaja sådana här snabba spel ska spelas på PC ändå så gör inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"Exklusiva" titlar är dåligt för dig som slutanvändare.

Fördelen när det är på konsol är att då tar dom nytta av hårdvaran mer eftersom dom
inte behöver göra spelet till den slöare konsolen först och sedan porta till den starkare.
Är ju en anledning till att spel som finns till båda konsolerna ser lika bra ut grafikmässigt
även om man borde få bättre grafik på den starkare konsolen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Är jag den enda som inte är imponerad av detta spel? MechWarrior känns det som =P

Håller med, inte alls imponerad av det hittils, kommer inte köpa det då dem inte har något nytt eller roligt med i spelet, tråkigt att dagens spel inte vågar ha med nya saker utan satsar på det som funkat i det förgångna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Väldigt tråkigt med plattformsexklusiva titlar.
Det är konkurrensfientligt!

Jag tycker att titlar bör vara cross-platform och funka på alla enheter, system och plattformar.

Rektor tänker så som man vill att världen borde fungera.... Och sen var de pengarnas roll i det hela också :-\

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Fan va kul att det kommer till PC. Titanfall var det enda som har fått mig att lägga en avlägsen tanke på xboxone.

Permalänk
Skrivet av ZaRreE:

Visste vi inte det redan?

Trodde jag också: http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1234101-titanfal...

Vince Zampella kommenterade det redan på E3. Han nämnde inget om att det kanske kommer till PS senare, bara att det gällde att fokusera på få plattformar som ny utgivare med nytt ip och få anställda: http://www.youtube.com/watch?v=tIyAk_ATxec&noredirect=1

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Vänta lite, EA? Betyder detta att det endast kommer till Origin på PC? Nej tack i så fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kufra:

Rektor tänker så som man vill att världen borde fungera.... Och sen var de pengarnas roll i det hela också :-\

Sen får man undra varför titlarna är plattformsexklusiva.
Är det pga av begränsade resurser, låg efterfrågan eller för att Microsoft mutat/tvingat dom att bara släppa till Windows och Xbox?

Om Microsoft har ett finger med i spelet, så låter det som något som borde vara olagligt.
Då borde EU-domstolen eller nån bötfälla dom.

Permalänk
Medlem

Min logik säger att man förlorar pengar på att utesluta ps4.. eller? Kanske har fel xd

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Min logik säger att man förlorar pengar på att utesluta ps4.. eller? Kanske har fel xd

Å andra sidan har troligen M$ betalat en del för att det ska vara exklusivt sen slipper man en hel del kostnader också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Så länge det släpps på PC så bry jag mig inte

Permalänk
Medlem

xbone versionen som går i 720p... väldigt "exklusivt"

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"Exklusiva" titlar är dåligt för dig som slutanvändare.

Varför då? Jag kan väl köpa att detta fallet är lite lurigt.
Men jag har personligen de bästa spelminnena från exklusiva speltitlar (en plattform) genom åren än de icke exklusiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ensto:

Varför då? Jag kan väl köpa att detta fallet är lite lurigt.
Men jag har personligen de bästa spelminnena från exklusiva speltitlar (en plattform) genom åren än de icke exklusiva.

Därför att folk "tvingas" till den ena eller andra sidan av konsolerna.
När det gäller PC så är det acceptabelt, att spela Arma III, StarCraft eller något annat liknande spel på konsol med en kontroller är det inte på tal om.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bra gjort. Det är på tok för många bra titlar som är exklusiva för Playstation för evigt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Är jag den enda som inte är imponerad av detta spel? MechWarrior känns det som =P

Haha precis det jag satt och tänkte skriva =D. Folk verkar spela vad som nu för tiden.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Fall of titans, hoppas EA faller stort med detta!, det förtjänar man!, skulle jag köpa en nextgen så blir det PS 4 oavsett, har inte haft sony sen jag bodde hemma! är på tiden att ändra på det kanske, får se

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem

PC/PS3-kombon verkar fortfarande vara ett vinnande koncept för gamers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Visste vi inte det redan?

Nej, ingen har någonsin sagt det och utav alla kommentarer från Vince Zampella(Respawn) så har det varit timed exclusive.
Han fick reda på det precis som vi, genom internet. Ingen hade sagt åt honom att hans IP var "lifetime" exclusive.

Skrivet av Oneone:

Är jag den enda som inte är imponerad av detta spel? MechWarrior känns det som =P

Samma här, ser inget speciellt med ett 720p 2014 med gameplay som ser ut att komma från MechWarrior.

Skrivet av jokklas:

Ett FPS som inte kommer till PS4 ser jag som positivt då det redan är alldeles för många sådana som besudlar plattformen. Exklusiva titlar till PS4 får hellre vara RPGs, Äventyrsspel, Sportspel, Bilspel, Fightingspel etc..

Då jag håller med så är just denna demografi(FPS) väldigt stort och väldigt många spelar det.

Skrivet av jonasies:

Nä. EA skulle säkert få sålt fler spel om dom släppte till ps4. Dock skulle jag tro att MS har betalat en viss summa pengar för att få det exklusivt.

Skulle nog misstänka att det inte är pengar per say(är det inte olagligt till och med?) utan att dom får behålla mer utav kakan på varje såld enhet istället för att MS tar 30%.

Permalänk
Medlem

Exklusivt?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Det kommer bara att finnas till de konsolerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Sen får man undra varför titlarna är plattformsexklusiva.
Är det pga av begränsade resurser, låg efterfrågan eller för att Microsoft mutat/tvingat dom att bara släppa till Windows och Xbox?

Om Microsoft har ett finger med i spelet, så låter det som något som borde vara olagligt.
Då borde EU-domstolen eller nån bötfälla dom.

Att göra plattformsexclusiva titlar är väll inte lagligt? Nintendo har ju gjort det sedan urminnes tider. Jag tror Microsoft köpt sig titeln för att de vill öka försäljningen av xbone, inte lurigare än så. Men de BORDE vara olagligt för de suger för oss konsumenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Bra gjort. Det är på tok för många bra titlar som är exklusiva för Playstation för evigt.

Två fel gör inte ett rätt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan kalla det för exklusivt när det kommer till PC. Nu finns det ju ingen anledning till att köpa en Xbox One då det kommer till PC med bättre FPS och upplösning.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini