Arctic Cooling Accelero Xtreme III på GTX 760

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Accelero Xtreme III på GTX 760

Hej,

Sneglar lite på ett

http://www.dustinhome.se/product/5010747408/gigabyte-geforce-...
GEFORCE GTX 760 OC kostar 1999

Är ganska känsligt för ljud. Så jag har funderat på att montera dit en Arctic Cooling Accelero Xtreme III
Någon som gjort detta, och hur stor skillnad gjorde det? Fläkten kostar 599. Total kost för kort och kylning 2600

Bättre att gå upp till ett 770 kort istället? Tex detta nedan.

http://www.inet.se/produkt/5410030/pointofview-geforce-gtx-77...
pointofview-geforce-gtx-770-2gb
Kostar 2599

Blir ju samma kostanad i slutändan. Nu är iofs "point of view okänt för mig".
Men viktigast är kanske inte de sistas fps:en i ett spel, utan att få ett snabbt men tyst kort. Så hur stor skillnad har det gjort för er som bytt ut stockkylaren på 760-kortet?

Tacksam för svar.

Mvh
Stefan

Permalänk
Medlem

Gigabytes kylare är väldigt tysta, har själv 2 660 med WindForce kylaren och de hörs inte ens i full load medan de fortfarande är svala så jag skulle köpt 760 eller letat efter ett 770 med likvärdig kylare. MSI's kylare ska vara ganska bra och tyst, samma med EVGA' ACX kylare.

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Gigabytes kylare är väldigt tysta, har själv 2 660 med WindForce kylaren och de hörs inte ens i full load medan de fortfarande är svala så jag skulle köpt 760 eller letat efter ett 770 med likvärdig kylare. MSI's kylare ska vara ganska bra och tyst, samma med EVGA' ACX kylare.

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för bra svar. Jag har jobbat med it i 20 år och började med att skruva ihop datorer på inet när det var nyöppnat. Hänger med på det mesta än, även om jag jobbar med mer avancerade saker idag. Men grafikkort är en djungel tycker jag.
Det lutar åt ett 760 då det inte är så dyrt. 1990 kan jag leva. Men om jag skulle ta ett steg upp, till 770. Vilket kort rekommenderar ni då? med tanke på ljudnivå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stew:

Tack för bra svar. Jag har jobbat med it i 20 år och började med att skruva ihop datorer på inet när det var nyöppnat. Hänger med på det mesta än, även om jag jobbar med mer avancerade saker idag. Men grafikkort är en djungel tycker jag.
Det lutar åt ett 760 då det inte är så dyrt. 1990 kan jag leva. Men om jag skulle ta ett steg upp, till 770. Vilket kort rekommenderar ni då? med tanke på ljudnivå?

Behöver du mer kräm än vad du får i ett 760? Det verkar reas ut 7970 åt höger och vänster för 2000kr så det är ett alternativ i samma prisklass men med mer prestanda per krona. Annars 770 som du nämnde eller kanske 280x?
7970 hade jag kollat efter.

Monterade en ACAX3 kylare på ett 670(ref) nyligen och nu är det tystare och svalare än DC2 dito, så klart rekommenderad om du vill få ned ljudnivån.
Nya kylaren gjorde rätt så stor skillnad, tänk dock på att det är en ganska stor kylare (3slot och lång).

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3