Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Läst och hört så hoppas jag att Mantle faktiskt blir en öppen API så även elefanten i rummet, Nvidia, kan ta del av det. Om Nvidia gör vad jag tror de kommer göra, utveckla en egen API, så kommer det vara ganska förödande för utvecklare inom PC-miljön. Det innebär att ett spel till samma platform måste i princip utvecklas två gånger för att kunna köras på både AMD och Nvidia med optimal prestanda eller drivas med den åldrande DX api'n.

Dock inget man direkt oroas över, spelen kommer komma med eller utan Mantle. Men jag hoppas som sagt ändå att det kommer funka som utlovat så vi kan få mer prestanda och häftigare spel i framtiden..

Visa signatur
Permalänk

Frågan är ju om Nvidia vill "blotta sin hårdvara" genom att ge Mantle så pass mycket information..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Man är ju jävligt nyfiken nu. :/
Är väl också rädd att nVidia ska släppa motsvarande grej som kostar dyr licens om AMD ens vill ha ett halvdant stöd. Som de sedan kommer forcera igenom hos massa speltillverkare. Resultatet kommer bli kaos där den som är bäst på att få med sig speltillverkarna vinner hela prestandakriget med råge.

Permalänk

Som ovan, man blir riktigt nyfiken, att få mer kräm ur dagens och framtidens grafikkorten med hjälp av bättre API är ju som e dröm.

Man får ju bara hoppas att det inte blir en flopp... Samt att vi iallafall får testa det

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Utbyte AMD öppnar Mantle och NV öppnar Physx

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Utbyte AMD öppnar Mantle och NV öppnar Physx

Skulle vara riktigt fint faktiskt.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

Frågan är ju om Nvidia vill "blotta sin hårdvara" genom att ge Mantle så pass mycket information..

tveksamt.
asiatiskt kultur lär inte ske.

ska bli intressant att testa.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Utbyte AMD öppnar Mantle och NV öppnar Physx

Hade varit riktigt stort om de gick med på. Dock kräver väll det att Mantle har något att komma med från första början vilket vi inte vet än när rykten säger allt mellan 0-5% ökning och "otroliga" förbättringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Utbyte AMD öppnar Mantle och NV öppnar Physx

Mantle är menat att vara öppet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Hade varit riktigt stort om de gick med på. Dock kräver väll det att Mantle har något att komma med från första början vilket vi inte vet än när rykten säger allt mellan 0-5% ökning och "otroliga" förbättringar.

Jag var också väldigt, väldigt tveskam till en början och skrek saltkar till alla som trodde att Mantle skulle bli något stort. Men med tanke på vad den här utvecklaren säger så kan man inte rå för att bli nyfiken på hur stor skillnaden blir när Mantle kommer.

Permalänk
Medlem

http://ir.amd.com/phoenix.zhtml?c=74093&p=irol-newsArticle&ID...

kanske är allmänt känt vid det här laget men Star Citizen, Thief och Nitrous Engine får Mantle stöd. Blir spännande nästa vecka och få se vad Mantle kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Mantle är menat att vara öppet.

Jo men (enligt mig) det visar bara att AMD är ett generösare företag. Nvidia borde låta AMD implementera PhysX i deras kort.

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Hjälpsam

Nej.

Klart att man är jädrigt nyfiken, uppgifter säger BF4 i slutet av December och mer allmänt släpp Q1 nästa år.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |