Permalänk

Intenet "problem"

Jag har en wifi adapter (tl-wn725n) Min kompis med sin laptop får snabbare wifi en mig (samma wifi) undrar om man ska uppgradera till 3.0 usb eller fixa ett internetkort med wifi (i så fall vilket)? vilket blir snabbast?

Visa signatur

Min låda: Processor: en sån där amd 8320. Grafik saken: en sån där gtx 660 sak. Baggen: 4 gb ddr3 1866mzh.
Skalet: snygga xPredator x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_pro_elit:

Jag har en wifi adapter (tl-wn725n) Min kompis med sin laptop får snabbare wifi en mig (samma wifi) undrar om man ska uppgradera till 3.0 usb eller fixa ett internetkort med wifi (i så fall vilket)? vilket blir snabbast?

USB 3.0 är snabbare i överföringshastighet.
Om ni har likadan laptop men han får snabbare hastighet, då finns det inte mycket mer att göra än
att du kikar på drivrutinerna. Om han har 3.0 och han får snabbare internet, är det skälet.
Om båda har 2.0 och har olika hastigheter kan det bero på flera olika saker.
Rätta mig om jag har fel, men bidragande faktorer till hastigheten är:

  • Avstånd
    Sitter han närmre, då får han troligen bättre.

  • Material att ta sig igenom med signalen

  • Styrka på router

  • Teknologi den använder (b/g/n/etc)

Vad du kan göra annars är att skaffa en starkare wifi-adapter än den du har nu.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Jag mena att jag har en stationär och han har en laptop och undra om jag skulle uppgradera till usb 3 eller köpa ett trådlöst nätverkskort för snabbare internet.

Visa signatur

Min låda: Processor: en sån där amd 8320. Grafik saken: en sån där gtx 660 sak. Baggen: 4 gb ddr3 1866mzh.
Skalet: snygga xPredator x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_pro_elit:

Jag mena att jag har en stationär och han har en laptop och undra om jag skulle uppgradera till usb 3 eller köpa ett trådlöst nätverkskort för snabbare internet.

Därför det är viktigt att låta dina trådar innehålla vital information som detta.
Jag rekommenderar att du håller dig till Ethernet.

Om du dock måste (känner något inre kall) så kan du köpa en trådlös modul, det är inget hokus-pokus kring det direkt.
Såvidare du inte riktat in dig på att skaffa något annat så kan du köpa den
som din kompis har. Du behöver inte USB 3.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Därför det är viktigt att låta dina trådar innehålla vital information som detta.
Jag rekommenderar att du håller dig till Ethernet.

Om du dock måste (känner något inre kall) så kan du köpa en trådlös modul, det är inget hokus-pokus kring det direkt.
Såvidare du inte riktat in dig på att skaffa något annat så kan du köpa den
som din kompis har. Du behöver inte USB 3.

laptops har sedan lång tid trådlös mottagare inbyggt..

hej! Antingen får du skaffa en bättre mottagare, eller kör med sladd!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Jag kan inte köra med sladd (ethernet) (router på nedervåning jag på övervåningen) men tack för hjälpen.

Visa signatur

Min låda: Processor: en sån där amd 8320. Grafik saken: en sån där gtx 660 sak. Baggen: 4 gb ddr3 1866mzh.
Skalet: snygga xPredator x3