Permalänk
Medlem

ps4 - ingen dlna

Igår kom det ut att ps4 inte har stöd för mp3, cd eller viktigast av allt dlna. Har inte sett något om det kommer senare eller inte utan allt verkar vara för att man ska använda deras egna tjänster.

Djupt besviken just nu då jag streamar film och serier åt min dotter via xboxen mer än jag spelar.

Vad tycker ni? Har jag missförstått kanske och om inte så kan det komma senare isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som det låter just nu kommer det inte gå om man ska fullt lita på deras FAQ de släppte. Dock har de uppdaterat denna och lagt till detta "*We appreciate your feedback and are exploring possibilities." samt de har även svarat på twitter om att de kollar på ifall de kan fixa in det, Men det lär inte finnas vid release av konsolen.

Dock det störst ironiska dock är att DLNA organisationen är startad av Sony själva.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Igår kom det ut att ps4 inte har stöd för mp3, cd eller viktigast av allt dlna. Har inte sett något om det kommer senare eller inte utan allt verkar vara för att man ska använda deras egna tjänster.

Djupt besviken just nu då jag streamar film och serier åt min dotter via xboxen mer än jag spelar.

Vad tycker ni? Har jag missförstått kanske och om inte så kan det komma senare isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Det KAN ju komma senare eftersom det bara är en fråga om mjukvara.

Det låter ju iaf som att de inte utesluter att lägga till det senare https://twitter.com/yosp/status/395661158205501440

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Deras mål var väll att skapa en renodlad spelmaskin, som på den gamla goda tiden där spelandet var huvudfokus. Utan allt extra lull lull, men att de endå har gjort något av det möjligt, om än begränsat, genom sina egna tjänster.

Jag gillar idén då jag har annan hårdvara för att just strömma film och spela upp musik. Men dagens sammhälle håller väll inte riktigt med på den punkten dock...

Men som alltid ju fler variabler du måste hålla koll på när man gör mjukvara desto fler saker kan gå fel.

Permalänk
Medlem

Så man kan inte lyssna på sina egna MP3-filer utan att ha Music Unlimited? Ser ut som att det gamla Sony är tillbaks.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

MP3 och DLNA kommer senare

Permalänk
Medlem

Får hoppas på det.. använder DLNA featuren rätt mycket i ps3.

Verkar tyvärr som MS gör samma sak och tagit bort meda center extender eller vad det heter (finns på 360, men inte på nya xbone).

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Igår kom det ut att ps4 inte har stöd för mp3, cd eller viktigast av allt dlna. Har inte sett något om det kommer senare eller inte utan allt verkar vara för att man ska använda deras egna tjänster.

Djupt besviken just nu då jag streamar film och serier åt min dotter via xboxen mer än jag spelar.

Vad tycker ni? Har jag missförstått kanske och om inte så kan det komma senare isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Då kanske det skulle bli bättre om du köpte en liten PC istället...

Permalänk

Det ska komma i den andra uppdateringen enligt detta:

http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=171203

Finns källa där också sen om detta verkligen stämmer vet vi inte.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Kommer inte kunna använda externa diskar heller vad jag förstått.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

MP3 och DLNA kommer senare

Japp, standardfunktioner kommer i senare patcher... man kan inte undgå att få intrycket, halvfärdigt.

Permalänk
Medlem

Fasen vad tråkigt! helst av allt vill jag att den ska klara så mycket som möjligt!, vill inte behöva ha 1000 grejer , min förstärkare har redan slut på hdmi ingångar!

Men som sagts så kommer det säkert för eller senare!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Då kanske det skulle bli bättre om du köpte en liten PC istället...

Xboxen gör det redan ok och självklart kan jag lösa det på andra sätt, betyder inte att det inte är en tråkig nyhet angående ps4an.

Får hoppas att de lägger till det efter lanseringen vid tillfälle.