Var erbjuder GTA V online?

Permalänk
Medlem

Var erbjuder GTA V online?

Hej,

Jag har spelat en del GTA V hos en kompis och gillar spelet skarp. Det som intresserar mig ännu mer är online delen av GTA V men ändå har jag inte lyckats hitta någon bra info om vad den verkligen innebär? exempelvis :

  1. Finns det mer story i online delen, är den knuten till singel player delen på något vis?

  2. Hur många spelare är man i en "värld"?

  3. Joinar man en redan levande värld med andra spelare eller är det så att man skapar ett spel ihop med en grupp?

  4. Vad är det man egentligen gör i online delen? Spelar man i någon grupp? Är det någon story? Eller är det kanske helt öppet och allt man egentligen gör är att delta i street races, golf/tennis eller liknande?

Jag har faktiskt tittat på reviews och gamplay av online delen men blir ändå inte klok på vad den verkligen går ut på.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:
  1. Finns det mer story i online delen, är den knuten till singel player delen på något vis?

  2. Hur många spelare är man i en "värld"?

  3. Joinar man en redan levande värld med andra spelare eller är det så att man skapar ett spel ihop med en grupp?

  4. Vad är det man egentligen gör i online delen? Spelar man i någon grupp? Är det någon story? Eller är det kanske helt öppet och allt man egentligen gör är att delta i street races, golf/tennis eller liknande?

Karaktärer som finns i single återfinns i online, t.ex Lester och Lamar.

16 pers på varje server, om jag inte har helt fel.

Du joinar servrar, vilket sker helt automagiskt, ibland kommer du till en helt tom och ibland är den helt full.

Vad som "gör" onlinedelen är att man gör saker med polare, att snacka över skype/mumble/teamspeak och förstöra tre flygplan i militärbasen är obeskrivligt roligt.

Spelar du själv är det genomruttet och tråkigt.
Du måste ha några polare, behöver ju inte vara IRL-polare, men några att snacka med osv.

Att köra en runda golf med 2-3 polare är verkligen skitkul, lika roligt är det att köra lite race.
Men det bästa är ju "uppdragen" som man får under spelets gång.

Ska också enligt rykten komma planeringsjobb åla Lester i onlinedelen, vilket lär bli en rejäl höjdare.

Permalänk
Medlem

ett pengar bugg bl.a.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hej,

Jag har spelat en del GTA V hos en kompis och gillar spelet skarp. Det som intresserar mig ännu mer är online delen av GTA V men ändå har jag inte lyckats hitta någon bra info om vad den verkligen innebär? exempelvis :

  1. Finns det mer story i online delen, är den knuten till singel player delen på något vis?

  2. Hur många spelare är man i en "värld"?

  3. Joinar man en redan levande värld med andra spelare eller är det så att man skapar ett spel ihop med en grupp?

  4. Vad är det man egentligen gör i online delen? Spelar man i någon grupp? Är det någon story? Eller är det kanske helt öppet och allt man egentligen gör är att delta i street races, golf/tennis eller liknande?

Jag har faktiskt tittat på reviews och gamplay av online delen men blir ändå inte klok på vad den verkligen går ut på.

Massa skoj! (subjektivt jaja)

förutom långa väntetider och lagget så är det riktigt grymt. När man är offmission/freemode så förutom att åka runt och knäppa de andra på servern så kommer det random events då och då så som armored vehicles, crate drops och annat grejs. Det jag vill komma till är att man kan ha kul även bara genom att dra runt i freemode!

Permalänk
Medlem

Intressant, så det finns små uppdrag som kommer upp då och då?

Vad jag förstår på er så måste man mer eller mindre vara ett gäng kompisar för att det ska bli kul? Eller iallafall köra med headset? Själva spelet räcker inte till med underhållningen annars?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide