Permalänk
Medlem

Bästa loopen till vattenkylning

Bygger ett custombygge i ett CaseLabs. Och kommer ha vattenkylning såklart.
Men vad blir den bästa loopen?

Komponenter till loopen:
2x360-radiatorer
2x480-radiatorer
2 pumpar
3 reservoarer (enbart för utseendes skull)
1 CPU
3 GPU (SLI)

Vad blir bästa presterande loop?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Bygger ett custombygge i ett CaseLabs. Och kommer ha vattenkylning såklart.
Men vad blir den bästa loopen?

Komponenter till loopen:
2x360-radiatorer
2x480-radiatorer
2 pumpar
3 reservoarer (enbart för utseendes skull)
1 CPU
3 GPU (SLI)

Vad blir bästa presterande loop?

Dra lopen som du finnes snyggast/lättast.
Temperaturen skiljer oftast bara en grad eller två mellan olika delar i lopen.

Här har du endel läsbart om vattenkylning.
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Lycka till med bygget

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Dra lopen som du finnes snyggast/lättast.
Temperaturen skiljer oftast bara en grad eller två mellan olika delar i lopen.

Här har du endel läsbart om vattenkylning.
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Lycka till med bygget

Har läst den. Men får inget direkt svar.

Min tanke var:
Reservoar - Reservoar - Reservoar - Pump - 480 - 480 - GPU:er - pump - 360 - 360 - börjar om

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Har läst den. Men får inget direkt svar.

Min tanke var:
Reservoar - Reservoar - Reservoar - Pump - 480 - 480 - GPU:er - pump - 360 - 360 - börjar om

De kommer absolut funka.
Som jag skrev i tidigare post är teperaturskillnaden så liten att det inte spelar någon roll i vilken ordning du sätter komponenterna.

Om detta inte är svaret på din fråga får du nog förtydliga lite hur du menar:)

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag ser enbart problem med att köra med fler än en tank/res om du inte väljer att köra 2 loopar.

Hur har du tänkt montera dem?

Monterar du dom brevid varandra måste en av pumparna suga vatten över och jag tror inte den pumpen kommer må så bra efter ett tag.
Staplar du dom på varandra så kommer du behöva fylla alla tre ganska fulla.

Två loopar skulle annars fungera bättre tror jag.
En för CPUn och en för GPUerna.

Annars brukar man montera pumparna direkt efter varandra för att få högre tryck/flöde och det kan vara ganska bra om en t.ex dör.

Det som är snyggt är inte alltid praktiskt :/

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Hej,

Jag ser enbart problem med att köra med fler än en tank/res om du inte väljer att köra 2 loopar.

Hur har du tänkt montera dem?

Monterar du dom brevid varandra måste en av pumparna suga vatten över och jag tror inte den pumpen kommer må så bra efter ett tag.
Staplar du dom på varandra så kommer du behöva fylla alla tre ganska fulla.

Två loopar skulle annars fungera bättre tror jag.
En för CPUn och en för GPUerna.

Annars brukar man montera pumparna direkt efter varandra för att få högre tryck/flöde och det kan vara ganska bra om en t.ex dör.

Det som är snyggt är inte alltid praktiskt :/

Vad tror du om att sätta en pump före och en efter reservoarerna då? Chassiet är enormt, och mycket tomrum jag gärna fyller ut, därav reservoarerna.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär