Avslutat kanal paket se via marknätet?

Permalänk

Avslutat kanal paket se via marknätet?

Liten fråga angående tv kanaler!

I går var sista dagen jag hade kanal paket Stor via Telia på ett par månader eftersom jag ska ut och resa !

jag sa alltså upp mitt tv abbonemang för 3 månader sedan och i dag finns bara typ 1-2-4-TNT-Access TV-CN Cartoon nån info kanal och Barnkanal
Jag har haft ett komboabbonemang med Bredband, IP Telefoni och TV via Telias Smart Router

Men när jag startar upp datorn och kör igång mitt tv korts program där kabeln är direkt från antennkabeln i väggen (det gamla sättet)
Så har jag 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-Tv4SPort-MTV-Eurosport-Discovery
Ligger dom fortfarande kvar i marknätet,och i så fall varför får jag inte dom via tv boxen som är kopplad via routern (dom är ju ändå gratis verkar det som?
Känns ju lite som att Telia kunde ha med dom i det digitala ändå eftersom man tydligen ändå kan se dom gratis!

Så skall jag kika på dessa får jag alltså koppla in den gamla antennkabeln direkt i tvn istället för gå via tv boxen?
Någon som vet varför det är så här?
Eller är något fel?
Vad borde jag få in via digitalboxen efter avslutat abbonemang?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du bor i lägenhet. Antagligen ingår de kanaler som du pratar om i din hyra. Telia har ingen koll på vad som levereras via andra leverantörer.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk

Ok det kan va så som du säger att dom ingår i hyran, nått ska man väl kunna titta på även om man inte har digitaltv Det är även Telia som levererar till hyresfastigheten så det är ju samma men kanske 2 olika upplägg då!
Får väl dra in den gamla antennkabeln in i tv:n sista veckorna då så tjejen kan kika på tv iallafall
Det förklarar väl saken
Tack för hjälpen!