Hjälp mig börja med ljudböcker.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig börja med ljudböcker.

Hejsan har länge funderat att börja lyssna på ljudböcker när man motionerar eller på jobbet för att få tiden att förlöpa snabbare. Nu är jag dock helt borta när det kommer till ljudböcker så hoppas att det finns någon mera insatt som kan hjälpa mig.

Jag behöver då någon mp3 spelare eller liknande för att spela upp dessa, men då är ju frågan var det bästa utbudet av böcker finns? Gissar att en Ipod eller liknande skulle fungera och antar att Apple har ett ganska bra utbud av böcker, men skulle det möjligtvis finnas andra alternativ.

Vilket format och hur stora är normalt en ljudbok? Finns ju hyfsat billiga mp3 spelare till salu idag, men troligen är det inte bästa lösningen.

Mvh

Kripp

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Kan du inte köra på telefonen? Finns Appar för ljudböcker t ex Storytel eller amazons. Jag kör ljudböcker i min telefon när jag är ute och går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Kan du inte köra på telefonen? Finns Appar för ljudböcker t ex Storytel eller amazons. Jag kör ljudböcker i min telefon när jag är ute och går.

Saknar en smarttelefon för tillfället, hade en lumia 800 men den dog för två veckor sedan. Använder nu en gammal 3310 så finns inte mycket ljudböcker till den tror jag. Dock tycker jag att en telefon är lite väl stor, finns det inga mindre alternativ?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi