Strypa internet till ps3?

Permalänk
Medlem

Strypa internet till ps3?

Tjenare, som det står i titeln så undrar jag ifall man på något sätt kan strypa internet till ett ps3.
Inte göra satt man inte kan spela men ps3t tar snase mycket internet för mig och päronen blir ju inte så glada då :/
Så jag undrar ifall man på något enkelt sätt kan strypa internet så den inte använder så mycket men man endå kan spela.

^^

Permalänk
Medlem

Sluta ladda ner spel på den? Att spela online spel på den och strypa den anslutningen är totalt döfött, du kan glömma att spela online då.

Sedan att spela online på en PS3'a tar nästan ingen bandbred alls, vi snackar 5-25KB/s.

Förstår inte riktigt vad för problem ni har.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Sluta ladda ner spel på den? Att spela online spel på den och strypa den anslutningen är totalt döfött, du kan glömma att spela online då.

Sedan att spela online på en PS3'a tar nästan ingen bandbred alls, vi snackar 5-25KB/s.

Förstår inte riktigt vad för problem ni har.

Laddar dock inte ner spel på den...
För mig tar den konstigt nog mer..

Permalänk
Medlem

Om du bara spelar så kommer ditt PS3 att skicka exakt så mycket data den behöver, varken mer eller mindre, oavsett om du stryper hastigheten eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Om du bara spelar så kommer ditt PS3 att skicka exakt så mycket data den behöver, varken mer eller mindre, oavsett om du stryper hastigheten eller ej

Kan det vara att jag hostar en session på gtav som tar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweam:

Tjenare, som det står i titeln så undrar jag ifall man på något sätt kan strypa internet till ett ps3.
Inte göra satt man inte kan spela men ps3t tar snase mycket internet för mig och päronen blir ju inte så glada då :/
Så jag undrar ifall man på något enkelt sätt kan strypa internet så den inte använder så mycket men man endå kan spela.

^^

Vad har ni för hastighet hemma?
Vilken router? Kan var att QoS prioriterar endast ditt ps3. Kolla inställningarna där.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Vad har ni för hastighet hemma?
Vilken router? Kan var att QoS prioriterar endast ditt ps3. Kolla inställningarna där.
Skickades från m.sweclockers.com

12 till 24 från bredbandsbolaget får ut ungefär 15-16, ZyXEL P-2601HN-F1 som man fick med. Hur kollar man det? ^^