Nytt system, gamla filer = tillförlitligt?

Permalänk

Nytt system, gamla filer = tillförlitligt?

Tja bytte ut mitt AMD system till ett Intel och har bibehållit alla spel och program.

Det jag undrar över är om programmen kommer att bete sig konstigt eller kanske gå sämre än om jag ominstallerar samtliga program.

Jag gick ifrån en 965 BE (stock) till en Haswell 4670k (stock)
Haft 965 I snart 5 år, jäkla fin student present

Ser fram emot lite vis input ifrån er

MVh / Stu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturenorth:

Tja bytte ut mitt AMD system till ett Intel och har bibehållit alla spel och program.

Det jag undrar över är om programmen kommer att bete sig konstigt eller kanske gå sämre än om jag ominstallerar samtliga program.

Jag gick ifrån en 965 BE (stock) till en Haswell 4670k (stock)
Haft 965 I snart 5 år, jäkla fin student present

Ser fram emot lite vis input ifrån er

MVh / Stu

Du måste installera om OS och alla program

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturenorth:

Tja bytte ut mitt AMD system till ett Intel och har bibehållit alla spel och program.

Det jag undrar över är om programmen kommer att bete sig konstigt eller kanske gå sämre än om jag ominstallerar samtliga program.

Jag gick ifrån en 965 BE (stock) till en Haswell 4670k (stock)
Haft 965 I snart 5 år, jäkla fin student present

Ser fram emot lite vis input ifrån er

MVh / Stu

min kompis klarade sig från att behöva ominstallera när han bytte från amd till intel (när jag bytte från 775 intel till am3 behövde inte jag ominstallera heller för den delen (var ett par äldre spel som 1nsane som behövdes ominstalleras och drivrutiner men inte mkt mer direkt) disken dog helt efter 2,5 år.
(gammal ide disk på 200 gb som bootdisk hade man då 2009 dock en av de äldsta vi hade då som varit med i ca 5 datorer (inte så konstigt att den dog till slut heh ^^.)
och märker du att allt funkar stabilt och utan problem så ser jag inte någon anledning att behöva installera om...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Ja lycka till säger ja för det brukar generera massor av småfel och blåskärmar och dyligt