Ska skaffa vattenkylning - Vad ska jag ha för något?

Permalänk
Medlem

Ska skaffa vattenkylning - Vad ska jag ha för något?

Hej!

Jag är nybörjare med vattenkylning så skulle vara roligt om någon förklara det för mig i denna tråd vad jag behöver.
Skulle vara väldig tacksam. Vad ska jag ha för att få bästa vattenkylning med slangar osv, typ köpa kit? eller?

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Medlem
Skrivet av weztii:

Hej!

Jag är nybörjare med vattenkylning så skulle vara roligt om någon förklara det för mig i denna tråd vad jag behöver.
Skulle vara väldig tacksam. Vad ska jag ha för att få bästa vattenkylning med slangar osv, typ köpa kit? eller?

Tips är ju att kolla på färdiga kit på typ Inet, så får du ett hum om vad det är för prylar du behöver. Sedan ska du bestämma dig för vilka komponenter du vill kyla. Bara CPU eller grafikkortet också. Sen kan du bild-googla ditt chassi + vattenkylning för att få lite inspiration.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Tips är ju att kolla på färdiga kit på typ Inet, så får du ett hum om vad det är för prylar du behöver. Sedan ska du bestämma dig för vilka komponenter du vill kyla. Bara CPU eller grafikkortet också. Sen kan du bild-googla ditt chassi + vattenkylning för att få lite inspiration.

Okej, bara CPU och ska köpa ett Switch 810.

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk

Ett alternativ kan ju vara att köpa Swiftech H220i, Det är ett slutet system som presterar långt bättre än till exempel Corsairs H100i, Med Swiftech kan du också koppla en loop till grafikkortet, Lägga till extra radiatorer osv, Ett bra kit för nybörjare

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Ett alternativ kan ju vara att köpa Swiftech H220i, Det är ett slutet system som presterar långt bättre än till exempel Corsairs H100i, Med Swiftech kan du också koppla en loop till grafikkortet, Lägga till extra radiatorer osv, Ett bra kit för nybörjare

okej, men ska man köpa delar från t.ex coolingstuff eller ett kit? :s

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av weztii:

okej, men ska man köpa delar från t.ex coolingstuff eller ett kit? :s

Dra upp ett köpråd istället där du säger jag ska vattenkyla Cpun ev Gpu senare vad ska jag köpa. Så kommer de flesta sätta ihop ett bra kit åt dig, färdiga billiga kit brukar ej ha en tystlåten pump.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Varför har du flera trådar om samma sak.?..

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hör med coolingstuff.se han kan ge dig bra råd vad du ska köra med. 810 är ett enkelt chassi att bygga vattenkylning i oxo.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk

http://www.coolingstuff.se/p/845/alphacool-set-360-lt-st

Jag började med detta kitet när jag lärde mig om vattenkylning. Nu har jag byggt om det lite.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D