Permalänk
Medlem

Köpråd vattenkylning till CPU

Ge mig ett köpråd på bra vattenkylning till CPU
Jag har en I7 4770k och ska köpa en Switch 810, Spelar ingen roll om det är standard vattenkylning istället för slangar men det skulle vara coolt för utseendet.
Budget spelar ingen roll, bara jag får ett bra

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Medlem

Slutet system, eller vill du bygga själv?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Som ovan sa, och de kan också va bra veta vad du har för cpu och om du ska överklocka eller du bara e ute efter att få de tyst.
Samt vad du har för chassi så man vet vilka kylare som passar.
Och vad din budget är.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

I och med att du inte angav något annat än att du vill ha ett vattenkylningsystem, så skulle jag föreslå ett Antec Kühler 620, i och med att man inte behöver ha särskilt bra koll för att montera upp ett och de är relativt prisvärda.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Slutet system, eller vill du bygga själv?

Skrivet av BaZZe:

Som ovan sa, och de kan också va bra veta vad du har för cpu och om du ska överklocka eller du bara e ute efter att få de tyst.
Samt vad du har för chassi så man vet vilka kylare som passar.
Och vad din budget är.

Skrivet av MayorTroll:

I och med att du inte angav något annat än att du vill ha ett vattenkylningsystem, så skulle jag föreslå ett Antec Kühler 620, i och med att man inte behöver ha särskilt bra koll för att montera upp ett och de är relativt prisvärda.

Oh sorry, uppdaterat nu!

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Medlem

Om budgeten tillåter skulle jag gå på en H100i. Presterar väldigt bra, och ser väldigt bra ut

http://www.dustinhome.se/product/5010658118/corsair-h100i-hyd...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått varför man skulle vilja ha ett slutet vattensystem istället för en ordentlig luftkylare.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Jag har aldrig förstått varför man skulle vilja ha ett slutet vattensystem istället för en ordentlig luftkylare.

Jag skaffade mitt slutna system för att jag ville ha ett litet vattenblock som knappt tar någon plats alls istället för en stor kylfläns som ska blockera halva moderkortet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C