Geforce GTX 780 Ti är fullständiga GK110 med 2 880 CUDA-kärnor

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Erik Arvidsson:

Altså det är inte svårt att göra av med 6 gb minne om man vill det är därför jag köpte Titan även om det primärt var för jag behövde mycket minne inte bara för hastigheten hos GPun. Jag är mycket nöjd

Får man fråga vad det är du gör som kräver så mycket VRAM?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Det är ingen som sagt att det är fel att använda kortet för spel, vad får du allt ifrån? Men det är fortfarande fel att säga att Titan är gjort enbart för spel. Det är lika sant att säga att det är ett kort för Compute som något spelkort, get it? De är förmodligen fler som använder kortet proffessionellt än vad som finns privat i spelburkar. Jag skulle nog vilja påstå att det är mer rätt att säga att det är ett kort för beräkningar och simuleringar, och ett väldigt prisvärt sådant dessutom. Är det prisvärt för spel, nej inte på långa vägar. GTX780Ti däremot är ett spelkort, som på grund hårdvaru/mjukvaro modifikationer ex inte går att använda på sammat sätt till Computing. Det är förmodligen inte nåt Nvidia hade tänkte att släppa över huvud taget, om det inte vore för att R9 290 blev så bra. Nvidia blev mer eller mindre tvingade till detta, eftersom fanbois, men framför allt prestige är så mycket värt för dem. För att inte trampa någon på fötterna så skriver jag att detta naturligtvis även gäller AMD. Även om AMD's kunder i mångt och mycket, verkar vara mer prismedvetna än det gröna lagets fanbois! --> Sry kunde bara inte låta bli.

Du noterade aldrig att jag skrev ordet "fel" med kursiv text, för att påvisa att det var ett uttryck? Vad jag vet är inget grafikkort gjort enbart för spel, och jag har aldrig påstått motsatsen heller. Sedan att uttrycka "var får du allt ifrån?" när det handlar om en enda grej är ju i mitt tycke ganska komiskt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Nej, det får du inte.
Se VRAM i CFX/SLI som RAID 1, inte RAID0. Har du tre kort med 2GB så har du inte 6GB, samma som med en Quad core på 2.4GHz är inte 9.6GHz.

Precis, speciellt då man sitter på en sådan upplösning jag sitter på.
2GB räcker inte riktigt till.

Nära Ti är Titanium.
GF4Ti 4600 tex.

Jag skrev "inte får mer minne" :/

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Jag skrev "inte får mer minne" :/

Oj då, så kan det gå då man inte läser korrekt. :/

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tycker inte att GK110 verkar vara optimerad för spel, den har dubbelt så många transistorer som GK104 men presterar bara 30-35% bättre.
Jag har sagt det förut, om man skall bli riktigt bra på någonting, får man inte kompromissa, GK104 är optimerad för spel, GK110 är främst avsedd för GPGPU, men går att spela med.

Angående GTX560Ti, det duger utmärkt att spela på även i dag, men man måste givetvis dra ned på inställningarna i många nyare spel.

Stämmer bra! Men med tiden så kommer GK110 bli fullt optimerat! Men i dagsläget känns det som att man nyttjar en 70-80% av GPUn! =/ Dåliga drivrutiner..

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Du noterade aldrig att jag skrev ordet "fel" med kursiv text, för att påvisa att det var ett uttryck? Vad jag vet är inget grafikkort gjort enbart för spel, och jag har aldrig påstått motsatsen heller. Sedan att uttrycka "var får du allt ifrån?" när det handlar om en enda grej är ju i mitt tycke ganska komiskt.

Ja, man gör vad man kan för att underhålla vettu! Ditt inlägg däremot, skulle jag summera med ett ord: Ordbajseri

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Får man fråga vad det är du gör som kräver så mycket VRAM?

Testa flera second lifeklienter samtidigt till ex med höga inställningar .
Kan även säga att kortet är underbart för beräkningar och simulering
Helt klart det bästa kort jag någonsin jobbat med.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Erik Arvidsson:

Testa flera second lifeklienter samtidigt till ex med höga inställningar .
Kan även säga att kortet är underbart för beräkningar och simulering
Helt klart det bästa kort jag någonsin jobbat med.

Fick ju inte direkt svar på min fråga men ok.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja, man gör vad man kan för att underhålla vettu! Ditt inlägg däremot, skulle jag summera med ett ord: Ordbajseri

Det där med underhållning är helt klart en tolkningsfråga. Jag vet inte riktigt vad du försöker bevisa; att du minsann kan sätta en funktionshindrad person på plats på internet, eller att du har någon form av mindervärdeskomplex? Oavsett vilket tycker jag att det är tråkigt. Vad har jag gjort dig, om jag får fråga? Du har säkert lagt märke till att jag mer och mer drar mig för att bemöta det du skriver i dina inlägg, och det är för att jag känner att den här diskussionen har blivit något av en personlig vendetta från din sida, snarare än vad den här nyhetstråden egentligen handlar om. Om du inte har något mer att tillägga om själva sakfrågan så kanske vi kan lägga ner det här nu?

Finns ju ingen anledning att hålla på och tjafsa bara för att vi inte håller med varandra. Om jag har varit dum mot dig så ber jag om ursäkt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

De kanske är gjorda i Thailand? 780 Thai?

Då lär de komma med en icka human prislapp (låg) samt att de lär ju kunna städa lägenheten åt dig medans du är på jobbet. Låter som en dealbreak för mig.

Bra jobbat Nvidia!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken när ja starta datorn på jobbet i morse, ingen review 06.00

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James