Windows 8.1 Pro N, Problem med fristående installationsprogrammet för Windows Update

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 Pro N, Problem med fristående installationsprogrammet för Windows Update

Har har jag stött på lite problem då jag saknade en viss WMVCore.DLL -fil då jag skulle installera en produkt. Denna fil verkar vara förknippad med Windows Media Player som fås via "Media Feature Pack for N and KN versions of Windows 8". Detta eftersom jag har Windows 8.1 Pro N som jag fått från mitt universitet, tydligen ingår inte online support i deras pid-key.

Problemet ligger i alla fall i att jag inte kan installera detta program. Jag får istället detta meddelande efter mindre än en sekund av installationen:
"(X) Fristående installationsprogram för Windows Update
Uppdateringen kan inte tillämpas på datorn."

Har någon varit med om det innan eller vad vad man ska göra?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du behöver installera Media Features. Det måste vara 8.1 versionen, 8.0 eller 7 versionen fungerar inte.

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40744

Permalänk
Medlem

Provade precis att installera den engelska versionen av Media Feature Pack och det gick finfint av någon underlig anledning. När jag försöker starta spelet som behöver "WMVCore.DLL-filen" så verkar filen fortfarande inte existera. Inte hittar jag Media Feature pack heller. Underligt...

Funderar stark på att köpa en till nyckel för 0kr bara för att få supporten

Jo det är de där länkarna jag använder men det är då jag får errormeddelandet

Ah det var jag som klantade till det... Provade först att installera för Windows 8, inte windows 8.1.
jag hittar dock fortfarande ingen WMVcore-fil och hittar ingenting när jag söker efter "Windows Media Player" på datorn.

Fick allt att fungera efter att ha gjort en systemåterställning och fixat med en äldre uppdatering. Installerade sedan den svenska versionen av Windows Media Feature Pack för Windows 8.1 Pro N så var det klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Du behöver installera Media Features. Det måste vara 8.1 versionen, 8.0 eller 7 versionen fungerar inte.

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40744

Jag kna inte installera den heller datorn låter mig inte, vet du vad det beror på?